چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۲

گوشه‌اي از رازهاي پنهان بيت‌الزهرا در مدينه النبي/عكس

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 349961
از چندين قرن قبل بر قفل در حضرت زهرا(سلام‌الله عليها)شعري به عربي نوشته شده كه متن آن چنين است: «هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم»، اما كسي نمي‌دانست كه بر پشت اين قفل در چه نوشته شده است؟امروز اين رازها پنهان آشكار شده است.
گوشه‌اي از رازهاي پنهان بيت‌الزهرا در مدينه النبي/عكس
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، در كنار مرقد شريف پيامبر اكرم (ص) خانهٔ حضرت زهرا (ص) قرار دارد كه در اين خانه رازهاي ناگفته فراواني پنهان است. شيعيان با حضور در حرم نبوي به زيارت اين خانه مي‌روند تا در جوار بيت ام ابيها دعا و نماز خوانده و با درس هاي تاريخ صدر اسلام بيشتر آشنا شوند.

گرچه خانه حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) را در مدينه منوره قفل زده‌اند، اما همان «قفل» در بسته هم اين رازها را در دل خود نگهداشته است و با خواندن شعري كه بر روي آن قفل نوشته‌اند، مي‌توان گوشه‌اي از اين رازها را دريافت.

به تازگي يكي از مديران كاروان‌هاي زائران ايراني به نام آقاي «محسن شهرابي» موفق شده بود كه از پشت قفل در خانه حضرت زهرا تصوير بردار كه اين تصوير رازها پشت قفل در را نيز بازگو مي‌كند. در پشت اين قفل اين مصرع «حاشاه أن يحرم الراجي مكارمه ... أو يرجع الجار منه غير محترم» حك شده است. كه ترجمه آن مي‌شود «از او(پيامبراكرم) به دور است كه محروم كند كسي را كه به كرامات و بزرگواري‌هاي او اميد بسته است.»

اين نوشته و تصوير بسياري را به تعجب واداشته است ، حتي در كتاب‌هاي تاريخي مطلبي در اين خصوص به ميان نيامده است و تنها در كتاب آقاي رسول جعفريان نوشته شده بود كه روي و پشت قفل در نوشته شده است«هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم» «او (پيامبر اكرم)حبيب خدا است كه شفاعت او مورد اميد است براي هر هول و وحشتي كه انسان به سختي در آن واقع شود.» اما اكنون مشخص شد كه مطلب پشت اين قفل با روي آن متفاوت است.

اين تصوير كه به تازگي به ثبت رسيده است براي نخستين بار از سوي پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري منتشر مي‌شود تا در دهه فاطمه و ايام شهادت حضرت زهراي اطهر گوشه‌اي از رازهاي نهفته در خانه آن حضرت را بيشتر بدانيم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000349/nf00349961-2.jpg

حجت‌الاسلام اميرمسعود حاجي ابراهيمي، دبير جشنواره ديدار نيز اعلام كرد كه اين اثر به عنوان تصوير ويژه اين جشنواره انتخاب خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
با سلام و تشکر از فعالیت های شما از مشتران پروپاقرص شما هستم سوالی داشتم : منظور شما از راز را نفهمیدم در مورد این خبر منظور از راز جیست ؟باتشکر
توضیحات ناقص است