چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۱
يك كارشناس فقه و حقوق:

حكم موسوي و كروبي به دليل افساد في الارض اعدام است

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 157667

يك كارشناس فقهي و حقوقي محاربه، بغي، خروج از ولايت امام عادل و افساد في الارض را از جرم هاي موسوي و كروبي خواند و تاكيد كرد كه مجازات اين افراد در منابع فقهي و حقوقي كمتر از اعدام نيست.

به گزارش جهان حجت الاسلام سيدكميل باقرزاده در گفت وگو با فارس، ويژگي فتنه را آميختگي حق با باطل و دشواري شناخت عرصه به دليل غبارآلود بودن فضاي جامعه عنوان كرد و افزود: حادثه ۲۵ بهمن ماه با توجه به ويژگي هاي فتنه، فتنه محسوب نمي شود چرا كه با گذشت بيش از ۲۰ ماه از فتنه ۸۸، گرد و غبارها فرو نشسته و فضا كاملا شفاف است. به همين دليل براي همگان مشخص است آنچه كه در معركه وجود دارد؛ صف آرايي دو جبهه انقلاب و ضدانقلاب و تقابل اسلام ناب محمدي با اسلام آمريكايي است و در اين بين طرف سومي نيز وجود ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه هر فردي در جبهه انقلاب و ولايت قرار ندارد، قطعا دشمن محسوب مي شود تصريح كرد: هر فردي خواسته يا ناخواسته، چه بداند و چه نداند در اين قضايا باشد در جبهه اسلام آمريكايي قرار گرفته است.
وي دلايل حضور برخي افراد با سابقه انقلابي در پازل ايادي استكبار را هواهاي نفساني، قدرت طلبي و عدم تزكيه نفس برشمرد و آنها را مورد لعن و نفرين مردم عنوان كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مطالبه به حق مردم از دستگاه قضايي براي محاكمه سران فتنه و ايادي و وابستگان داخلي آنها اشاره كرد و گفت: اگر مصالحي بالاتر از برخورد قانوني با سران فتنه وجود دارد، مسئولين بايد در اين زمينه روشنگري كنند، چرا كه تاخير در برخورد، باعث يأس و بي اعتمادي مردم نسبت به دستگاه قضايي نشود.
اين كارشناس فقهي و حقوقي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: براساس آموزه هاي فقهي و حقوقي و ظرفيت هاي قانون مجازات اسلامي، كاملا مشخص است كه فتنه گراني همچون «موسوي و كروبي» جرمشان محاربه، بغي، خروج از ولايت امام عادل و افساد في الارض و مجازاتشان در منابع فقهي و حقوقي، مجازاتي كمتر از اعدام نيست.
باقرزاده در خصوص سكوت هاشمي رفسنجاني در برابر فتنه ها نيز اظهار داشت: مردم ما حافظه گذشته خود را فراموش نمي كنند و نامه نامحترمانه وي به مقام معظم رهبري فراموش نشدني است چرا كه قبل از انتخابات رياست جمهوري ۸۸ شائبه و احتمال تقلب و دستكاري آراء مردم را در جامعه پراكند و فرزند وي به صورت مستقيم كميته صيانت از آراء را مديريت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف زدن بس است.محاکمه اشان کنید.