جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعلیق فدراسیون‌وزنه‌برداری صحت ندارد

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 377366
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نمی‌دانیم شایعه تعلیق فدراسیون از کجا به وجود آمده و این حرف‌ها صحت ندارد زیرا مشکل جریمه را بر اساس اساسنامه برطرف کرده و آن را پرداخت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین رضازاده عصر امروز در حاشیه مجمع انتخابات هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزنه‌برداری ایران ۲ سهمیه در مسابقات المپیک نوجوانان نانجینگ داشت که ۲ ملی پوش ما خوب کار کردند و به نظر بنده نمره قبولی را کسب کردند.

وی تصریح کرد: نوجوانان در المپیک رکورد بالایی را برای خود ثبت کردند و نسبت به مسابقات آسیایی عمکرد بهتری داشتند و نباید فراموش کرد که تنها با یک کیلو اختلاف به مقام چهارم رسیدند و در کل می‌توان گفت از عملکرد آنها رضایت داشتیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: این موضوع را نمی‌پذیرم که تغییر سرمربیان تیم ملی سبب افت این ورزش شده‌اند زیرا جورج زالای چندین سال در رده سنی نوجوانان و جوانان کار کرده و حسن توکلی نیز در کنار این تیم حضور داشته است و ما شاهد تغییر دیگری نبوده‌ایم.

وی درباره راهیابی وزنه‌برداران به مسابقات اسیایی گفت: حدود ۸ ماه است که ملی‌پوشان در اردوهای مختلف حضور داشته‌اند و به صورت فشرده و شبانه‌روز تمرین کرده‌اند و امیدواریم این ورزشکاران با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به مقام‌ها و نتایج بالایی دست پیدا کنند.

رضازاده بیان کرد: ۸ وزنه‌بردار در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند که خوشبختانه برای نخستن بار بعد از انقلاب در دسته ۵۶ کیلوگرم وزنه‌بردار داریم و به دلیل بالا بودن سطح این مسابقات نمی‌توان مدال‌های به دست‌آمده توسط ایران را پیش‌بینی کرد.

وی به دوپینگ نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین برنامه‌های فدراسیون وزنه‌برداری مبارزه با دوپینگ بوده و ما تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون پزشکی و ورزش و نادو به امضا رسانده‌ایم تا مربیان آموزش‌های لازم را در این زمینه بینند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: حدود یک ماه گذشت ۱۰۰ مربی را در این مورد آموزش داده‌ایم و مکمل‌های مجاز و غیر‌مجاز را برای آنها مشخص کرده‌ایم تا مربیان و ورزشکاران روشن شوند.

وی خاطرنشان کرد: شما شاهد بودید که در آذربایجان ۱۸ فردی که دوپینگ کرده بودند ۷۰۰ هزار دلار جریمه شدند و قزاقستان با ۱۳ دوپینگی ۶۰۰ هزار دلار جریمه شد و ایران فقط ۱۰۰ هزار دلار بایت این موضوع جریمه شد که با توافق فدراسیون جهانی آن را به صورت اقساطی پرداخت می‌کنیم و خبری از تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *