شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توصیه یک مرجع تقلید به علمای آذربایجان

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 442165
آیت الله نوری همدانی روحانیون جمهوری آذربایجان را به شناخت تحولات زمان دعوت کرد
 به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان گزارشی از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور محل ماموریتش در فیس بوک منتشر کرد که متن کامل این دست نوشته به شرح زیر است:

آیت الله العظمی شیخ حسن نوری همدانی روز سه شنبه پس از امامت نماز جماعت در مسجد تازه پیر و پاسخ به احساسات صدها نفر از شیعیان جمهوری آذربایجان،در سالن اجتماعات این مسجد برای روحانیون و ائمه مساجد سخنرانی کرد.

در این مراسم که با حضور شیخ الاسلام الله شکورپاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز و علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه برگزار می شد،آیت الله نوری همدانی روحانیون و طلاب علوم دینی را به مطالعه و شناخت تحولات جهان در عصر حاضر فراخواند.

ایشان شناخت رخدادهای زمان را به معنای شناخت دوستان و دشمنان و اهداف و نقش های دشمنان اسلام و یافتن راه های مقابله با این نقشه ها دانست.

آیت الله نوری همدانی مجددا برضرورت تلاش علما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام تاکید کرد و طلبگی و فراگرفتن علوم دینی را موجب رضای الهی و دارای برکات وافر خواند و به طلاب علوم دینی گفت در صورت موفقیت در میدان جهاد علمی به یک عالم تاثیر گذار تبدیل خواهید شد.

آیت الله همدانی وجود اراده و نظم را برای طلاب علوم دینی در مسیر تحقق اهداف خود ضروری دانست و آنان را به تهجد و اقامه نماز شب فراخواند.

در این مراسم شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده حضور یک مرجع عالیقدر جهان تشیع برای اولین بار در جمهوری آذربایجان را تحولی مهم در راه تقویت تعاملات دینی بین دو ملت و افتخاری بزرگ برای مردم جمهوری آذربایجان توصیف کرد.

وی با تشریح تحولات مثبت در جمهوری آذربایجان برای ترویج اسلام پس از استقلال این کشور گفت:ما هنوز در اوایل راه هستیم و برای توسعه علوم دینی به همکاری با حوزه های علمیه ایران علاقمندیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه نیز از حضور پربرکت مرجع عالیقدر شیعه در باکو ابراز خرسندی کرد و از مجتهدین صاحب نام قفقاز که سال ها برای ترویج اسلام در این منطقه فعالیت داشته اند، به نیکی نام نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *