جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعطای‌پناهندگی‌ فرانسه به مسیحیان‌موصل

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 372767
فرانسه روز گذشته اعلام کرد حاضر است تا از مسیحیان موصل در شمال عراق استقبال کرده و به آنها پناهندگی بدهد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که شبه نظامیان تکفیری داعش از مسیحیان موصل خواسته اند تا این شهر را ترک کنند یا مسلمان شوند دولت فرانسه آمادگی خود را برای پذیرش مسیحیان موصل و اعطای پناهندگی به انها اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش مسیحیان موصل یا باید خراج سالیانه به داعش بپردازند یا با مجازات مرگ روبرو خواهند شد. داعش ماه گذشته موصل را تصرف کرده و صدها خانوار مسیحی که سالهای سال در این شهر زندگی می کرده اند مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

وزرای خارجه و کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای مشترک تاکید کردند: ما کمک هایی را برای افراد بی خانمان که از تهدید داعش مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده و به کردستان مهاجرت کرده اند آماده کرده ایم. ما حاضر هستیم به هر کسی که بخواهد در خاک فرانسه پناهندگی بدهیم.

این بیانیه افزود: ما در تماس مداوم با مقامهای محلی و ملی عراق برای حمایت از مسیحیان موصل هستیم. نوری المالکی نخست وزیر عراق پیش از این بدرفتاری داعش با مسیحیان موصل را محکوم کرده و کمیته ویژه ای را در دولت عراق برای رسیدگی به وضعیت افراد بی خانمان تشکیل داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *