پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴۵

تازه‌ترین بیانیه مایلی‌کهن علیه‌دایی/ به مالت نناز که به شبی بند است

يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 202963
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان پس از مصاحبه‌های اخیر علی دایی با انتشار بیانیه‌ای که در اختیار گروه ورزشی خبرگزاری مهر قرار گرفت اقدام به پاسخگویی در قبال اظهارات سرمربی تیم فوتبال راه آهن کرد.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مایلی کهن که این بیانیه را با این بیت شعر «یا رب روا مدار که گدا معتبر شود؛ گر معتبر شود از خدا بی‌خبر شود» آغاز کرده در ادامه آورده است:

« پول پرستی طی هفته گذشته و همچنین پس از بازی با ذوب آهن و برد تیمش بعد از ۱۳۰ روز (که در کتاب گینس ثبت گردیده است) با خودشیفتگی و غرور کاذب و دایمی‌اش اظهار فضل نموده با الفاظی که شایسته خودش است مطالبی را بیان کرده که ناگزیر گردیدم جهت روشن شدن افکار عمومی برخی از آنها را پاسخ دهم.

هر چند به دلیل وابستگی‌های خاصی که ایشان دارد از صدا و سیما گرفته، برخی سایت‌های خبری و برخی روزی‌نامه‌ها و همه و همه در اختیارش هستند اما من در جهت پاسخ دادن به یاوه گویی‌های او کما بیش با مشکلاتی مواجه هستم.

پول پرستی که مشکل اصلی‌اش خودشیفتگی فراوان و کبر و خودپسندی وصف ناشدنی است برای ثابت کردن مردی‌اش مدام از این عبارت استفاده می‌کند که "بله من مرد هستم" و عنوان کرده من مردم و زندگی خصوصی‌ام به هیچ احدی ربط ندارد و برای اینکه مسافرت‌های متعددی به اروپا دارم و به دلیل مشغله زیاد (فروختن اجناس بنجل به مردم و خصوصاً به مراکز دولتی آن هم با نرخ‌های چند برابر) وقت گرفتن ویزا ندارم لذا ناگزیر شدم که دو گذرنامه داشته باشم و در واقع در شرایط فعلی او دارای دو تابعیت است.

یکی ایرانی و دیگری آمریکایی. در پاسخ باید بگویم ایشان علیرغم اینکه ادعای مدرن بودن و مدرنیته را دارد اما هنوز در جهل و نادانی به سر می‌برد و نمی‌داند دیگر دنیا تبدیل به یک دهکده جهانی شده و او و هم لینکی‌هایش نمی توانند سر مردم را شیره بمالند و بگویند صرفاً‌ فقط اوست که مرد است و می‌بایست برای سفرهای متعدد به اروپا و آمریکا دارای دو گذرنامه و دو تابعیت باشد و دیگرانی که در طول سال به مراتب بیشتر از او به آمریکا و اروپا سفر می‌ کنند اما هیچگاه نخواسته‌اند سر تعظیم در مقابل پرچم هیچ کشوری به غیر از ایران عزیز فرود آورند خدای نکرده نامرد هستند.

مایلی کهن در ادامه دایی را خودشیفته و متکبر خطاب کرده و آورده است: ثابت کردی که من درست زده‌ام توی خال و حرفم در مورد تو کاملاً‌ درست است والا نیازی نبود اینقدر مرد مرد کنی. تو خیال می‌کنی خیلی رندی و می توانی سر مردم را کلاه بگذاری (در خیلی موارد در کلاه گذاشتن استادی) و چون همیشه با دروغ‌پردازی‌هایت مردم را خام می‌کنی ای کاش تنها به همان جمله که عنوان کرده بودی بسنده می‌کردی؛ همان که گفته بودی زندگی خصوصی‌ات به کسی ربطی ندارد نه اینکه به دروغ بگویی به دلیل مشغله زیاد نیاز به دو پاسپورت داری آن هم از نوع آمریکایی‌اش.

حالا به من چه ربطی دارد که تو برای دریافت گذرنامه آمریکایی‌ات باید زیر پرچم این کشور تا مچ پا خم شده و سوگند یاد کنی که در صورت نیاز و ضرورت در لوای پرچم این کشور حتی با کشور عزیزمان یعنی ایران بجنگی. چه اشکالی داشت که می‌گفتی من دلم نمی‌خواست و به کسی ربطی ندارد مگر کم هستند افرادی که مانند تو دارای دو تابعیت هستند. مگر کسی به آنها ایرادی گرفته است تازه تو که به خاطر این کار پاداش هم گرفته‌ای و بدون داشتن مدرک مربیگری سرمربی تیم ملی ایران و سرمربی محبوب‌ترین تیم باشگاهی ایران شدی.

اینها تازه گوشه‌ای از برخورد شدید مدیران این مملکت با تو بوده و واقعاً‌ باید برای این همه شدت عمل به تو حق داد که چقدر این مملکت و برخی از مدیران توانای آن در حق تو جفا کردند. واقعاً‌ باید به تو حق داد که تا این حد طلبکار باشی چرا که می‌بایست سند تمام ایران عزیز را به نام تو می‌زدند تا ذره‌ای از زحماتت جبران شود.

در جای دیگری از مصاحبه‌ات عنوان کردی که از قدیم گفتند جواب این گونه افراد خاموشی است (یعنی بنده ابله هستم) چه عیبی دارد پول پرستی در دنیایی که تو و امثال تو عاقل هستند من ابله باشم؟! اگر ابله نبودم که ساکت می نشستم و مانند تو از انواع و اقسام رانت‌ها استفاده می کردم و باز هم از همه طلبکار می‌بودم. باری اگر ابله بودن مرفه با درد بودن است بله من ابله هستم اگر ابله بودن بیان مشکلات آحاد جامعه است همان بهتر که من ابله باشم اگر ابله بودن سر به زیر برف بردن و تنها خود را دیدن است همان بهتر که من ابله باشم.

در جای دیگری از مصاحبه‌ات عنوان کردی که من به دهاتی‌ها و اردبیلی‌های عزیز توهین کردم. به تو پیشنهاد می‌کنم اگر قدرت درک و تجزیه و تحلیل صحبت‌هایم را نداری حداقل آنها را با وکیل وصی‌های لمپن‌ات در میان بگذار. تو که در این زمینه کم آدم لمپن نداری. حداقل از آنها بخواه که برایت صحبت‌های من را ترجمه کنند. البته یکی از شگردهایت این است که در صورت نیاز و ضرورت چگونه از واژه‌های غیرت، تعصب و قومیت استفاده کنی و دعوا راه بیاندازی در صورتی که کسی نیست که مایلی کهن را نشناسد، چرا که من حتی یک روز مانند تو روی نیمکت ارزشمند تیم ملی تسبیح یک متری در دست نگرفتم و روز دیگر دکمه‌های پیراهنم را باز نگذاشتم.

کسی نیست نداند که مایلی کهن نان به نرخ روز خور نیست و اگر علاقه به جای جای میهن اسلامی دارد به معنای واقعی به آن عشق می‌ورزد نه مثل تو که ادعای آذری بودن و تعلق خاطر به آنها را ابراز می کنی و اما زشت‌ترین و وقیح‌ترین جملات را در مورد آن عزیزان ابراز کرده‌ای (خصوصا در مورد هموطنان عزیز آذربایجان شرقی که فیلم آن در سایت‌ها موجود است).

در مصاحبه‌ات عنوان کرده‌ای که من مردم و ۲۰۰ خانوار از کنارم نان می خورند. بابا آخر چقدر من من می کنی توصیه می‌کنم از این من لعنتی خودت را دور کنی. شاید به آدمیت نزدیک شوی. آخر چقدر خودشیفتگی آقای من. آخر تو که هستی که ۲۰۰ خانوار از بغل تو نان بخورند آنهایی که تو را می شناسند خوب می‌دانند که اگر ۴۰ درجه تب داشته باشی یک درجه آن را هم بدون منفعت به کسی نمی‌دهی. پس مدام نگو ۲۰۰ خانوار از کنار من نان می خورند. اینقدر من من نکن. رها کن این غرور کاذب و منیت را اینقدر تنها به قاضی نرو و راضی برگرد. بدان که روزی دهنده فقط اوست، ذات لایتناهی نه آدمهای کوچولویی چون من و تو.

در مصاحبه‌ای عنوان کردی که همیشه شیک پوش بوده و دوست داری طبق مد روز حرکت کنی و به کسی نوع لباس پوشیدنت مربوط نیست اما در واقع به نوع لباس پوشیدن من مایلی کهن ایراد گرفته بودی. من هم قبول دارم اصلاً‌ براد پیت و تام کروز (هنرپیشه‌های روز دنیا) تمامی حرکات و سکنات خود را از نوع آرایش، نوع لباس پوشیدن نوع استفاده از زیورآلات و ... را از تو الگو می‌گیرند خصوصاً‌از وقتی که برنامه سه هفته پیش ۹۰ را که توسط دوست شفیق شما در تمامی عرصه‌ها پخش شد، طبق آخرین اخبار واصله براد پیت و تام کروز از تو عاجزانه درخواست کرده‌اند که از مدل‌های هزار سوم یا هزاره چهارم را برای آنها ارسال کنی چرا که هرگز خود را نمی‌بخشند که در گذشته از مدلهای شما عقب مانده بودند و آن هم این بود که پالتو و بارانی و پولیور را باید داخل شلوارشان می کردند و داخل خیابان رژه می‌رفتند (اگر اعتراضی دارید به دوست گرمابه و گلستان خود در برنامه ۹۰ داشته باش چرا که این برنامه را او پخش کرده است).

در مصاحبه‌ات عنوان کردی فلانی یادش رفته سه سال پیش وقتی محکومش کردم رفته بود به مغازه‌ام و نزد برادرم گریه و التماس کرده بود تا مورد عفو ملوکانه قرار گیرد. در این جا لازم است از عفو ملوکانه‌ات سپاسگزاری کنم و از اینکه قرار بود مرا به خاطر بحث‌های کارشناسی و فوتبال که داشته‌ام اعدام کنند و تو گذشت کردی و از قصاص کردن من خودداری کردی. این عطوفت مردانه‌ات قابل تحسین است (که اصلاً ‌اثری آز آن در تو نیست و صرفاً ‌کینه توز، جاه طلب، خودشیفته و به دنبال نابود کردن آدم‌ها هستی) مجدداً از آن همه بزرگواری‌تان سپاسگزاری کرده و امروز اگر زنده‌ام مدیون تو می دانم که نگذاشتی مرا قصاص کنند. در این زمینه نه تنها من بلکه خانواده‌ام نیز خود را مدیون تو می‌داند اما مستندات موجود مبین آن است که این مایلی کهن بود که خواست پس از آنکه در تهران به عربستان باختی و گوشه عزلت جستی و سوراخ موش خریدی تو را از سوراخ موش بیرون بیاورند. هرچند بشکند دستی که نمک ندارد.

بدیهی است هنوز پاسخ‌های من پایان نیافته و در صورت ضرورت ادامه می‌یابد.

«به مالت نناز که به شبی بند است؛ به جمالت نناز که به تبی بند است.»

گروه ورزشی خبرگزاری مهر متن بیانیه محمد مایلی کهن را بدون تغییر منتشر کرده و قطعا این حق را برای علی دایی قائل است که هر توضیحی در این مورد دارد را در اختیار "مهر" قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين آقاي مايلي كهن از جان فوتبال ايران چي ميخواهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مایلی کهن متاسفم . آقای مایلی کهن بهتر این بازی رو تمام کنی به خاطر این حرفها هیچکس به هیچکس مدال نداده و نمیده . واقعا شرم داره
ای جانم ! حال کردم
مایلی کهن هر چی باشه خداییش حرف حق رو راحت می زنه
سرسبزم زبان سرخ آخر می دهد بر باد /چرا چون حرف حق گفتن طناب دار هم دارد !
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مايلي كهن واقعاً گل گفتي دمت گرم
زنده باد اسطوره فوتبال ايران علي دايي
United States
بابا آقاي دايي از سرمايه هاي ملي ماست حتما" دور از جونش بايد بميره كه قدرشو بدونيم ضمن اين كه دايي كي به مال و ملالش نازيد آقاي مايلي كهن خيلي محبوب بودي حيف از شما كه افتادين دنبال حاشيه آخه چي رو ميخواين ثابت كنين بابا ول كن ديگه دلار شده 1600 (البته ربطي به موضوع نداره)
Iran, Islamic Republic of
حاجی دوستت دارم خیلی مردی
Iran, Islamic Republic of
حاجي ممنون
حاج مایلی بخدا عاشقتمممممممممممممممممممممممممم

خدا بهت عزت بده که همانا همه عزت و ذلت دادنها در دست اوست
مگه در فوتبال ایران جانی هم مانده که شما معترضید نگذارید این باتلاق بیشتر هم بخورد که حالمان دارد از همه شان بهم می خورد
Iran, Islamic Republic of
آقاي مايلي كهن گوش شنوا كو؟؟؟؟؟؟؟
آقاي خانه نشين از جان فوتبال جه مي خواهي فوتبال ايران عزيز را به نام دايي مي شناسند و بس لطفا خاموش
آفرین به آقای مائلی کهن که حرفهای دل خیلی از ورزشکاران با غیرت را زده اید اما بدان تا بعضا دلال پول پرست دست اندر کارند حرفهای حق شما بجایی نخواهد رسید
United States
خدا این اهالی فوتبال وبه راه راست هدایت کنه که بیشترازاین باآبروی این ملت بازی نکنند
Iran, Islamic Republic of
سلام
من به عنوان یک ایرانی که طرفدار حق و حقیقتم از آقای مایلی کهن که اونو انسان سالمی میدونم خواهش میکنم صحبتهای درستش را با ادبیات سخیف از بین نبره چون اون حرف حقی که در پی اونه، پشت ادبیات نامناسبش پنهان میمونه و لوث میشه.
United States
دايي خودش را گم كرده و حالا معلمش ميخواهد كه او به خود واقعي برگردد و خيلي هم اقاي مايلي كهن درست ميگويد
Iran, Islamic Republic of
اين آدم ديگه شورشو در آورده آخه اين آقا چيكارس كه به همه كار داره!؟؟ ميگه من به شهرستانيا توهين نكردم ولي همه بيانيه قبليتو ديدن حرفايي كه به قلعه نویي زدي رو ديدن ادبتو جلو فتح الله زاده و رويانيان ديدن. من به عنوان يه پرسپوليسي شرمم ميشه اين پيشكسوت پرسپوليسه
United States
به این دوست قبلی باید بگم

این علی دایی ببخشیدجهان پهلوان دایی ازجون این فوتبال چی مبخواهد.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Latvia
ويل لكل همزه لمزه واي بر هر عيبجوي هرزه زبان
واي
Iran, Islamic Republic of
مگر ایران عزیز ما قانون نداره که اقا مربی بی کار و خانه نشین هر چه دلش میخواد میگوید و بدون احترام به احساسات مردم.اعلامیه.میدهد اقای مجری برنامه نود میخواهیم اقای مربی خانه نشین را این هفته به نظر سنجی بگذارید تا محبوبیت ایشان مشخص شود از اقای دایی میخواهیم به اعلامیه ایشان پاسخ ندهد چون ایشان این جوری مطرح میشود
Iran, Islamic Republic of
عجب ادبیاتی داره این مرد!!!
Iran, Islamic Republic of
ایول به مایلی کهن
مردهایی مثل ایشون که وامدارهیچ گروهی نباشنددرفوتبال ماخیلی کم هستند
Iran, Islamic Republic of
قدرتی خدا فوتبال ما که باندازه کافی کثیف هست و افتضاحات کمی از اون تازه در برنامه 90 داره نمایانده میشه!
لااقل یکی این دو تا رو آروم کنه که هر دوشون به اسم دین و قسم حضرت عباس (ع) دارن اون یکی رو ضایع میکنن! تمومش کنین دیگه!
احسنت آقای مایلی کهن
Iran, Islamic Republic of
جناب مايلي كهن
دارندگي و برازندگي
اگه شما هم ميتوني بسم الله
Iran, Islamic Republic of
فوتبالي كه اسطوره و سرمايه اش علي دايي باشد بهتر از اين نمي شود
Iran, Islamic Republic of
من درسته خودم آذری ام اماحق با مایلی جان است. اقای دایی خیلی غد تشریف دارن و آبروی آذری هارو هم برده.
Iran, Islamic Republic of
علي دايي اسطوره فوتبال ايران است كه در جهان هم صاحب صندلي است
مايلي كهن دست از سر علي دايي بردار
Latvia
اين آقا بهتر است در مورد خبر آقاي رويانيان توضيح دهد اگر دروغ است بگويند و اگر راست است بهتر است كه.....
Iran, Islamic Republic of
آقای مایلی کهن من خودم ترکم ! مسایل داخلی ما با دایی به شما ربط نداره !!علی دایی از مفاخر آذربایجان هستش و همه ترک ها بهش افتخار میکنن !دست از سر دایی بردارید !!!!!!حرفای تکراری تا کی ؟؟ بسه دیگه اه
Iran, Islamic Republic of
خجالت بكش آقاي مايلي كهن . آقاي علي دايي شريفتر از اينه كه با حرفاي آدمي مثل شما خراب بشه .
Iran, Islamic Republic of
درورد بر صداقت ، شهامت، شجاعت مايلي كهن
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای آقای مایلی کهن که آبروی بچه مومن ها رو با این حرفاش می بره آخه اگر حرفی داری برو بهش بگو چرا تو رسانه ها واقعا برایت متاسفیم که امور اولیه دینی که مدعی آنی رو هم نمی دانی
خدا همه را هدایت کتد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من ، داشتن یا نداشتن آقای دایی یه خودش ربط داره، خدمت علی دایی در طول چند سال گذشته فوتبال ایران و حتی اقتصاد با ورود ارز به ایران لطف بزرگی برای ماست.
آقای مایلی تو که از فوتبال فقط یه دهه اومدی با الفاظ شدیدت اخلاق و رفتار غیر ورزشی را به جوانان آموختی کار پسندیده دیگری کردی؟ یکی رو نام ببر که ما هم بدونیم!!!
تمام فرضیات جنابعای در مورد آقای دایی صرفا برمی گرده به علایق شخصی خودت که چرا جنابعالی با وجود کسوت در باشگاه پرسپولیس و همچنین سرمربی گری تیم ملی تا کنون موفق به سرمربی گری تیم بزرگی مثل پرسپولیس نشدی؟
خوب من هم به عنوان یه هوادار واقعا متاسفم از اینکه پیشکسوت پرسپولیس همچنین خلق و خویی داره!!!!!؟؟؟؟؟
تاکنون فکر کردی هیچ یک از این پیشکسوت های فوتبال همچنین روحیه ناپسندی ندارند !!! والا برای فوتبال و جوانان آموزنده نیست.
Iran, Islamic Republic of
به نظر حقير از صحبت هاي هر دو عزيز بوي متعفن منيت مياد.
اگر واقعاً مسلمانيم و مرديم و آزاده ايم، نبايد منيت تمام وجود ما رو گرفته باشه. هر كس در او ذره اي منيت باشه منحرف خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
با این کارهایی که مایلی کهن برای فوتبال ما می کنه من فکر کنم ایشون تا اخر عمری گوشه نشین و منزوی خواهد بود .
آقای مایلی کهن یه کم هم به فکر اخرت و عقبی خودت هم باش
در مملکتی که مفاخر ملی آن چنان رفیع و مقام منیعی دارند که سردر سازمان ملل را با اشعار و ادبیات آنها مزین میکنند و در کشوری که مقاخرشان آنچنان است که ماحصل آنها در جنگ تحمیلی میتواند هشت سال در مقابل اینهمه ناجوانمردی دنیا مقاوم بماند در ملتی که مادربزرگهایش به عنوان یک الگو در صحنه تاریخ برای ابدیت به عنوان کسانیکه تمام دارایی خود را فدای فرزندان دلیرش میکند ( در عین استضعاف مادی ) در کشوری که خمینی و خامنه ای پرورانده است که دنیا را با تدبیرشان به جایی کشانده اند که بیداری اسلامی را شاهد هستیم در ملتی که بلوغ را در تمام جهات آن (فرهنگی و اقتصادی و نظامی و سیاسی و اجتماعی و.....) عملا به دنیا نشان داده و همچنان داشته های این ملت ، دنیا را روز به روز شگفت زده تر میکند به زحمتکشان و کارکنان خدوم سایت محترم جهان عرض میکنم جای این دونفر کجای این شخصیت این ملت را تشکیل میدهد آیا اصلا ادبیات مطرح شده در این آمد و شدهای رسانه ای شایسته این ملت بالغ و باشعور هست؟! اگر نیست (که نیست) موجب سرافرازی این مردم خواهد بود که از این پلشتی ها دور نگه داشته شوند و همچنان در هنگام شیرخوردن از سینه مادرانشان درس محبت و شجاعت و گذشت و فداکاری را بیاموزند حتی در زمزمه های لالایی مادرانی که همین فرزندان خود را به خاطر دفاع از ارزش های این ملت مسلمان با دست خود کفن کرده و به خاک سرد سپردند تا من و تویی در این مملکت نفس بکشیم و از ارزشهای ماندگاری که در تثبیت آن برای این ملت خونها ریخته شده حراست نماییم که ، نه این ادبیات مورد استفاده در این جهت است و نه اشاعه آن و راست گفته اند بزرگانی که فرموده اند بعضی ها تا آخر عمر هم به بلوغ نمیرسند این داد و بیدادها مایه شرمندگی بود بنوبسید و یا ننویسید من به داشته و آموزه های دینی و ملی خودم عمل کردم خداوند لطفی کند و موجبات هدایت همه را به راهی که راه اوصیا و انبیا است فراهم آورد
ان‌شاءالله
ای کاش مایلی کهن پرسپولیسی نبود . همه ما از بودنش شرمنده ایم.
Iran, Islamic Republic of
اقای دایی گرسخن نقره است خاموشی طلاست
Iran, Islamic Republic of
آقای علی دایی به خاطر کسانی که شما را عمری دوست داشته اند از جواب دادن به این توهین ها و بی ادبیها دوری کنید. شما الگوی هزاران هزار جوان و نوجوان این مملکت هستید و اولین کسی هم نیستید که مورد حملات بیرحمانه اینگونه افراد قرار میگیرید.خواهش میکنم قضاوت را به مردم بسپارید. دوستتان داریم
Iran, Islamic Republic of
الان که ما داریم در مورد حرفهای مایلی کهن نظر میدیم علی دایی روی یکی از صندلیهای فیفا نشسته و به مراسم انتخاب بهترین بازیکن دنیا دعوت شده و...بیایید با واقعیتها زندگی کنیم وقدر بزرگان ایران عزیز رو بدونیم واز وجودشون استفاده کنیم
Iran, Islamic Republic of
همه مون سرکاریم به خدا. این فوتبالی که ما می بینیم چه بهتر که تعطیلش کنن بره پی کارش.
Iran, Islamic Republic of
من از علی دایی خوشم نمیاد اما این مایلی کهن هم مثل اینکه کار و زندگی نداره و داره خودشو با این کارا و بیانیه ها مشغول میکنه! پارسال هم مدتی گیر داده بود به قلعه نوعی و بیانیه علیه او صادر میکرد
بااین فرمایشاتی که ایشون کرده و میکند . منکه قاضی هم نیستم و روش داروری را بلد نیستم باید برود دو سال آب خنک بخورد !!!! ایشان را ببرند نزد یک روانپزشک ماهرو روانشناس !!!!!
دایی دوست داریم