پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

از جشنواره تئاتر فجر چه خبر؟

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 404356
استقبال تماشاچیان در روزهای آخر جشنواره ازدحام زیادی را جلوی درهای سالن‌ها به وجود آورده و رونق چشمگیری را به سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بخشیده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جشنواره به روزهای پایان خودی نزدیک می شود اما در هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر ازدحام در جلوی درهای سالن‌های نمایش بیشتر از روزهای قبل بود و این نشان از علاقه تماشاچیان به هنر نمایش است که مسئولیت سازندگان آثار را دو چندان می کند. نمایش «بوقلمون» به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی پور دوسویه در چهارسو اجرا شد و با وجود این که نمیکت های بیشتری در سالن جای گرفت اما باز هم پاسخگوی علاقمندان به این نمایش نبود. این نمایش دو اجرا داشت.

نمایش «باغ آلبالو» یکی از نمایش هایی بود که علاقمندان زیادی را با خود همراه کرد. کار آتیلا پسیانی با دراماتورژی محمد چرمشیر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت و جمعیت زیادی پشت درهای سالن ماندند این درشرایطی بود که مسئولین سالن تلاش داشتند تمام علاقمندان به این تئاتر را در سالن نمایش جای دهند و بسیاری از علاقمندان روی زمین کار را دنبال کردند. نمایش «خانم‌ها، آقایان ما با سرعت زیاد در حرکت هستیم» نوشته و کار ابوالقاسم یزدانی، دیگر نمایش تماشاخانه ایرانشهر بود که دو بخش مسابقه تازه های ایران و نسل نو حضور یافت.

شب گذشته رایزن فرهنگی بلژیک مهمان تالار اصلی تئاتر شهر بود و در کنار مخاطبین اجرای نمایش «اولیورتویست» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی را به تماشا نشست . سالن تالار اصلی نیز ازدحام زیادی داشت و تماشاچیان در بالکن و روی پله ها نمایش را دنبال کردند. رایزن فرهنگی نروژ نیز شب گذشته به تماشای تئاتر «رویای پاییزی» کار مشترک ایران و نروژ در تالار حافظ نشست.

تئاتر باران، میزبان نمایشی از روسیه بود؛ «فراموشی» نوشته داریوش ربیعی و کار اسکندر اسکایف در این سالن به نمایش درآمد.

در تماشاخانه سنگلج نمایش «بوی خوش سیمرغ» نوشته و کار علی‌نقی رزاقی از شیراز به روی صحنه رفت و نمایش «در سوگ کاظم اشتری» نوشته سپیده خسروجاه و کار احسان بیات‌فر در تالار هنر به نمایش درآمد. نمایش «ترانه‌های تلخ تارا» نوشته فریدون ولایی و کار علی فتوحی نیز در دو نوبت در تالار استاد انتظامی اجرا شد. تماشاخانه مهر شب گذشت پذیرای نمایش «امیرکبیر» نوشته و کار محمدرضا شاه مردی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *