جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

واکنش قشقاوی به بازتاب اظهارات عراقچی

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 424255
معاون وزیر خارجه، درباره اظهارات نقل شده از عراقچی در مورد بازرسی از اماکن نظامی ایران گفت: وی درباره مکانیزم پروتکل‌الحاقی توضیح داد والا خطوط قرمز نظام نصب‌العین تیم مذاکره کننده است.
به گزارش جهان، حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه در گفتگو با «نسیم»، با بیان گزارشی از جلسه غیررسمی امروز مجلس شورای اسلامی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه این جلسه، جلسه‌ بسیار مفیدی بود گفت: همانگونه که رئیس محترم مجلس هم گفتند؛ این جلسه بیان جزئیات مذاکرات برای نمایندگان محترم مجلس بود و مثل جلسات قبل که تیم مذاکره کننده تلاش دارد نمایندگان محترم در جریان جزئیان مذاکرات قرار بگیرند جلسات قبل نیز اینگونه بوده و اکنون نیز هم همینگونه بود.

قشقاوی با بیان اینکه اظهارنظر رئیس مجلس تحت عنوان توضیحات کافی عبارت دقیقی بود گفت: در این گزارش دو ساعته‌ای که آقای ظریف و آقای عراقچی دادند، مسائل مختلف مطرح شد و سوالات و شبهاتی که نمایندگان داشتند توسط دو نفر از فراکسیون رهروان و دو نفر از فراکسیون اصولگرایان دو نفر مطرح شد.

وی با اشاره به بیان اینکه سوالاتی نیز توسط رئیس مجلس به نمایندگی از نمایندگان پرسیده شد گفت: این مجموعه سوالات، سوالات مکتوب نمایندگان بود که فکر می‌کنم حداقل حدود ده تا پانزده سوال اساسی بود و آقای ظریف با ورود به جزئیات پاسخ‌ها آنها را دادند.

معاون پارلمانی وزارت خارجه با بیان اینکه حسن استقبال و حسن بدرقه‌ای نمایندگان نشان می‌دهد که طبق معمول توضیحات تیم مذاکره کننده توضیحات اغنایی بوده و اکثریت مجلس پذیرفتند گفت: ممکن است برخی از دوستان نقطه نظرات خودشان را داشته باشند ولی در مجموع فضای خیلی درستی بود و هیچ درگیری پیش نیامد.

وی با بیان اینکه من شنیدم بعضی از رسانه‌ها حرف از درگیری بین برخی از نمایندگان و اعضای تیم مذاکره کننده زده‌اند گفت: هیچ درگیری در جریان جلسه امروز پیش نیامده است؛ بالاخره جایگاه مجلس جایگاه بگو و مگوهای متعارف و متداولی است و ممکن است یک سوال کننده لحن شدیدتر یا خفیف‌تری داشته باشد اما مجموع برخوردها احترام‌آمیز و مودت‌آمیز بوده و همیشه فضای اکثریت مجلس فضای حمایت کامل از تیم مذاکره کننده است که تجربه حضور آقای ظریف قبلاً هم این را نشان داده بود و الآن هم همینگونه است.

قشقاوی با تاکید براینکه اظهارات عراقچی در مورد بازدید از مراکزنظامی به خوبی منتقل نشده است گفت: آقای عراقچی مکانیزم پروتکل‌الحاقی را توضیح دادند که در مکانیزیم بازرسی برای ۱۲۵ کشوری که پروتکل الحاقیرا پذیرفته‌اند قطعا امکان غیرهسته‌ای که ممکن است نظامی یا غیرنظامی باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود: این بخش صحبت ایشان مشرف به بیان اصول پروتکل الحاقی بود و والا در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران، ایشان تاکید داشتند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمز نظام حتما مورد عنایت قرار می‌گیرد؛ مخصوصا بیانات اخیر مقام معظم رهبر انقلاب نصب العین تیم مذاکره کننده قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همه هوای هم رادارند وتوجیه گر یکدیگر
بازم توجیه!!!!!!!!!
امکان هسته ای ممکن است تظامی یا غیر نظامی باشد .ماله کشی !!
amir
جناب عراقچی نفرمودند که پایه و اساس توافق را بر پایه پذیرش پروتکل الحاقی بنا کردند

طبق بیانیه های رسمی وگزارش های خبری که از ایشان موجود هست بارها این موضوع را تایید کرده است
پس برای چه قصد دارند توپ را درزمین مجلس بندازند