پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
سخنگوي وزارت بهداشت يمن:

بخش درمان در یمن قادر به پاسخگويي نيست

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 424859
سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اشاره به حملات روزمره متجاوزان سعودی به مناطق مختلف این کشور، تاکید کرد مراکز درمانی برای پاسخگویی به زخمی ها با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو هستند.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از  المسیره خبرداد: بیش از بیست شهید و بیش از یکصد و پنجاه زخمی نتیجه اولیه حملات متجاوزان سعودی به پایگاه نیروهای ویژه در صنعا پایتخت یمن است. این جنایت صبح امروز به وقوع پیوست و در میان قربانیان آن شماری غیرنظامی دیده می شوند.

جنگنده های سعودی بیش از هشت بار این پایگاه را که در میان محله های مسکونی پر جمعیت قرار دارد بمباران کردند. این حملات خسارات سنگینی به منازل و محله های مسکونی اطراف پایگاه وارد کرد.

تصاویر پخش شده از آثار این حملات شدت حملات و رعب و وحشت ایجاد شده بین مردم و آسیب های وارد شده به آنها را نشان می دهد.

در این تصاویر دود ناشی از حملات که آسمان منطقه را پوشانده است دیده و صدای آمبولانس ها و خودروهای امدادی که در صدد کمک به آسیب دیدگان هستند، شنیده می شود.

شهروندان یمنی در محل حادثه تلاش می کنند زخمی ها و اجساد شهدا را با هر وسیله ای که امکان دارد منتقل کنند.

تمیم الشامی سخنگوی وزارت بهداشت یمن در گفتگویی با المسیره درباره جنایات متجاوزان سعودی و آمریکایی در استان های مختلف یمن بخصوص صنعا گفت: متجاوزان امروز و به طور کلی هر روز مرتکب این جنایات هولناک می شوند. این جنایات برای آنها به یک عادت هر روزه تبدیل شده است. متجاوزان در ادامه حملات به صنعا، پایگاه امنیت مرکزی را هدف قرار دادند.

در حملات دیروز یک مرکز دیالیز در حرض هدف قرار گرفت که به زخمی شدن پنج نفر از کارکنان این مرکز منجر شد. علاوه بر این مناطق اطراف یک مجتمع دولتی در منطقه حیران نیز دیشب و شب قبل از آن هدف حمله قرار گرفت. یک مدرسه در بکیل المیر نیز هدف حمله قرار گفت که طی آن هفت نفر شهید شدند و یک زن نیز زخمی شد. در تعز نیز نه نفر از اعضای یک خانواده شهید شدند. بر اساس آمارهایی که شاهدان داده اند در حملات امروز در صنعا چهل نفر شهید و بیش از یکصد نفر نیز زخمی شدند.

وی در ادامه درباره پاسخگویی بیمارستان ها به زخمی ها آن هم در این شرایط ناگوار گفت: در شرایط کنونی و با توجه به ادامه محاصره شدید یمن و ادامه حملات هوایی به این کشور، پاسخگویی به تعداد زیاد زخمی ها بسیار دشوار است، زیرا بیمارستان ها و مراکز درمانی با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو و نیز سوخت روبرو هستند. این امور کمک رسانی به نیازمندان را با مشکل روبرو می کند و به کادر درمانی اجازه نمی دهد کار خود را به خوبی انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *