سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

«کربلا حغرافیای یک تاریخ» رونمایی شد

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 404257
داریوش یاری کارگردان مستند «کربلا حغرافیای یک تاریخ» تاکید کرد: من وقتی با نماز، زکات و ... روبرو می‌شدم معنای واقعی آن‌ها را نمی‌فهمیدم و حسین بن علی (ع) آدرس خدا شد و این فیلم هدیه خدا برای من است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مستند داستانی «کربلا حغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری که در بخش مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

داریوش یاری قبل از نمایش این مستند طی سخنانی گفت: پس از نمایش «کربلا حغرافیای یک تاریخ» بیشتر دوست دارم سکوت کنم که این سکوت را از فیلم یاد گرفتم.

وی افزود: مستند «کربلا حغرافیای یک تاریخ» تلاش می‌کند دو روایت همزمان را بیان کند، اول واقعه تاریخی عاشورا در سال ۶۱ هجری و دوم زایش حماسه ای که از درون فرهنگ های معاصر بویژه در ایران آفریده شده است.
یاری با اشاره به مراحل ساخت مستند «کربلا حغرافیای یک تاریخ» توضیح داد: تولید این فیلم ۵ سال طول کشید و به نظرم با ساخت این فیلم باید اتفاقی در من می افتاد که این اتفاق رخ داد اما من هنوز تشنه هستم.

وی تاکید کرد: من وقتی با نماز، زکات و ... روبرو می‌شدم معنای واقعی آن‌ها را نمی‌فهمیدم و حسین بن علی (ع) آدرس خدا برای شد و این فیلم هدیه خدا برای من است.

بنابراین گزارش، مستند داستانی «کربلا حغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید با رویکرد حوادث عاشورای سال ۶۱ هجری در بخش مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *