جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶۰
نامه سرگشاده علی مطهری به رئیس جمهور؛

آیا حکم اسلام سطحی و غیر عالمانه است؟!

چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 174758
علی مطهری با ارسال نامه سرگشاده ای به محمود احمدی نژاد به اظهارات صبح امرو ز وی دال بر مخالفت با تفکیک جنسیتی پاسخ داد.

به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، فرزند شهید مطهری به رئیس جمهور نوشته است: به هر حال یا این سخن را از روی اعتقاد گفته اید و یا با اهداف سیاسی، در هر دو صورت قابل توجیه نیست .

متن کامل این نامه  را در ادامه بخوانید:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی

با اهداء سلام، در نامه ای خطاب به وزرای علوم و بهداشت نوشته اید:"شنیده شده است که در برخی دانشگاه ها رشته ها و کلاسهای تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود".

این که عدم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و غیر دانشگاه ها بر اختلاط اولویت دارد و تا آنجا که عسر و حرجی در کار نباشد باید محیطهای علمی ما محیط های جداگانه باشد مورد اتفاق فقهای عظام است، همچنان که حوزه های علمیه ما محیطهای مختلط نیستند و اگر تاسیس دانشگاهها هم از همان ابتدا به دست ما بود و به تقلید از غرب نبود دانشگاه ها نیز به صورت دانشگاههای دخترانه و پسرانه تاسیس می شدند. اکنون که این راه کج را از سال ۱۳۱۳ تا به امروز پیموده ایم بهترین راه ، تاسیس دانشگاههای دخترانه است، کاری که رژیم شاه نیز به آن توجه داشت و دانشگاه فرح آن روز و الزهرای امروز را تاسیس کرد و متاسفانه ما در طول سی و دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ دانشگاه معظم دخترانه ای تاسیس نکرده ایم، در حالی که امروز در آمریکا نیز دانشگاه دخترانه مورد استقبال قرار گرفته است.

بدیهی است امروز که دانشگاههای دخترانه به اندازه کافی نداریم باید در حد امکان از اختلاط جلوگیری کنیم و تلاشهایی که وزیر محترم علوم و همکارانشان انجام می دهند در مسیراسلامی کردن دانشگاه ها از نظر ظاهر و محتواست، گرچه اینجانب به برخی از آنها گفتم سرانجام آقایان مشائی و احمدی نژاد تحمل نخواهند کرد و این طرح را نیز مانند قانون عفاف و حجاب معلق خواهند نمود و امروز این پیش بینی به حقیقت پیوست.

اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت. نمی توان بخشی از نظام خانوادگی و روابط زن و مرد را از اسلام گرفت و بخشی را از غرب . یا باید نظام اسلامی را در این حوزه پیاده کنیم یا نظام غربی. روش امثال جناب عالی مصداق« کج دار و مریز» است.

این که حکم اسلام یعنی اولویت عدم اختلاط دختر و پسر را علی رغم نظرات چند مرجع تقلید، امری سطحی و غیر عالمانه نامیده اید بسیار مایه تاسف است و دلیل دیگری بر لیبرال بودن این دولت در حوزه فرهنگ است. از آنجا که جناب عالی اظهار علاقه به شهید آیت الله مطهری می کنید، چند جمله از ایشان در این خصوص نقل می کنم. در کتاب مسئله حجاب می فرمایند:

اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، کفش ساده به پا کنند، با چادر یا با مانتو و روسرى کامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آیا در چنین شرایطى بهتر درس مى‏خوانند یا با وضعى که مشاهده مى‏کنیم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در کار نیست چه اصرارى است که بیرون رفتن زن به این شکل باشد؟ چرا اصرار مى‏ورزند که دبیرستانهاى مختلط به وجود آورند؟.

من شنیده‏ام در پاکستان معمول بوده است- نمى‏دانم الآن هم معمول هست یا نه- که در کلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏اى از یکدیگر جدا باشد و فقط استادى که پشت تریبون قرار مى‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشکالى دارد؟

و در کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران می فرمایند:

صراط مستقیم باریک است. کمى از این طرف برویم پرت مى‏شویم، کمى از آن طرف برویم هم پرت مى‏شویم. اندکى به نام عفت و عصمت و پاکى، زن را به گوشه صندوقخانه‏ها بکشانیم پرت شده‏ایم، یک ذره به نام دخالت خانمها در اجتماعات و فعالیتها حریم را بشکنیم نیز از آن طرف افتاده‏ایم. شرکت در اجتماعات ملازم با اختلاط نیست. شرکت، ملازم با نوعى التذاذ جنسى از یکدیگر بردن نیست. پیغمبر اکرم در مسجد مدینه، زنها را اجازه مى‏داد مى‏آمدند، مردها را هم اجازه مى‏داد مى‏آمدند. زنها را منع نکرد. ولى یک دفعه فرمود: اى کاش ما براى خانمها درِ دیگرى از مسجد باز کنیم (دلش نمى‏خواست که زنها و مردها از یک در داخل و خارج شوند؛ به یکدیگر تنه مى‏زنند، فساد از همین جا پیدا مى‏شود) که بعد «باب النساء» را ساختند و الان هم در همان محل در مسجد مدینه درى هست به نام «باب النساء» که مخصوص زنهاست. زنها و مردها مى ‏آمدند در مسجد پیغمبر پاى وعظ پیغمبر مى‏نشستند، وقتى که خارج مى‏شدند چون کوچه‏هاى مدینه تنگ بود ازدحام جمعیت مى‏شد، زن و مرد با یکدیگر مخلوط مى‏شدند، مردِ جوان بود زن جوان بود، احیانا به یکدیگر تنه مى‏زدند. فرمود: بهتر این است که زنها از کنار حرکت کنند، مردها از وسط. پیغمبر اکرم خوش نداشت که این حرکت به صورت اختلاط باشد. منطق صحیح همین است.

به هر حال یا این سخن را از روی اعتقاد گفته اید و یا با اهداف سیاسی، در هر دو صورت قابل توجیه نیست .

با تقدیم احترام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در مورد این یکی با شما هم عقیده ام.تشکر
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري اسلام شناس، رئيس جمهور حكم اسلام را سطحي نداسته اند بلكه این روش عمل را سطحي ناميده اند.
Iran, Islamic Republic of
من نیز با وجود اختلاف نظرهایی که با اقای مطهری دارم با این نامه ایشان موافقم
Iran, Islamic Republic of
در کل باید به تفکیک برسیم ولی اولا این کارهای مطهری بیشتر جنبه تبلیغاتی و مخالفت سیاسی دارد دوم آنکه این کار اگر کارشناسی نباشد موجب مخالفت دانشجویان با اساس کار خواهد شد و موجب ایجاد جو بدبینی میشود. و نیاز به یک سری زیر ساختهایی دارد که خود نمایندگان باید زحمت آنرا بکشند.
Iran, Islamic Republic of
اقاي مطهري با اينكه من با شما مخالف هستم ولي در اين مورد حق را به شما ميدهم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا این کاررئیس جمهوردرراستای مکتب ایرانی وفقط برای جذب طرفداراست وبرطرفداران فتنه متمرکزشده است.
Iran, Islamic Republic of
خيلي وقته آقاي مطهري داشت تلاش مي كرد كه بگويد اينها دارند به ناكجا آباد مي روند ولي متاسفانه .....
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا خوب بود.بسیار عالی
چرا نامه را کامل نخوانده اید آقای مطهری؟ احمدی نژاد با کار سطحی و غیر کارشناسی مخالف است. چنین کاری نیاز به فرهنگ سازی دارد. باید با ظرافت انجام شود کار فرهنگی ذاتا ظرافت و لطافت می خواهد تا اثر گذار باشد و گرنه نتیجه معکوس دارد.
حتما احساس مسئولیت کرده اید و نامه نوشته اید
United States
حرف حساب.
آقای مطهری فکر می کنی کی هستی!
استاد جامعه شناسی؟
بهتره به مسائل انتخابات و مدرک دانشگاهی رسیدگی کنی
Iran, Islamic Republic of
با اين دفاع ملي روح مطهري را زنده نموديد
تشكر
Latvia
افردي مثل آقاي مطهري يك هدف بيشتر ندارند و آن مخالفت مطلق با آقاي احمدي نژاد با استفاده از هر فرصت ممكن!
Iran, Islamic Republic of
با اينكه از علي مطهري دل خوشي ندارم و علاقه اي بهش ندارم ولي اين نامه شو خوندم لذت بردم.
Germany
حضور دختر و‍ ‍پسر در یک کلاس کجایش مخالف اسلام است.
کجای اسلام گفته صحبت پسر و دختر با هم حرام است
شما از کجا می فهمید که اگر دختر و پسر با هم صحبت کنند به فساد می افتند. حدس شما که دلیل نمی شود.
با تشکر
Austria
آقای مطهری واقعا به خاطر تفکر عصر حجری شما متاسفم . من در وین دانشجوی دکترای مکانیک هستم و در اینجا میبینم که با اینکه هیچگونه محدودیتی راجع به رعایت حجاب و نوع پوشش وجود ندارد امنیت زنان به مراتب بیشتر از ایران است و اینگونه مسایل فرعیات محسوب می شود . من می بینم که انرژی فراوانی از طرف سیاستمداران و نیروی انتظامی صرف این قضیه فرعی می شود و انرا تبدیل به قضیه اصلی می نماید .ای کاش به جای اعمال محدودیتهای رادیکال که باعث تحریک بیشتر می شود به دنبال حل ریشه ای مسایل بودید و به مسایل اصلی کشور می پرداختید و نه دشمنی کورکورانه با هر چیزی که احمدی نژاد میگوید .
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری شماکه دارید زمان حضرت محمد (ص) را نقل می کنید حضرت علی (ع) هم فرموده اند با زمانه پیش بروید و اینکه چه عجب یه جا از کار شاه تعریف کردید و کارش را عاقلانه دانستید اما به این موضوع فکر نکردید که شاه هم اگه یه دانشگاه مخصوص خانمها ساخت در عوض هزارتا کاواره داشت که پیر و جوان هر کاری داشتن اون تو انجام می دادن و فساد به کوچه پس کوچه کشیده نمی شد نه مثل الان شما مثل اینکه تو شهر نمی روید و خبر از اوضاع ندارید و فقط به دانشگاه پیله کردین ، و اینکه شما با آقای احمدی نژاد مخالفت می کنید اصلا" جای تعجب ندارد ، کلا" شما سر ناسازگاری با دکتر دارید.
Iran, Islamic Republic of
بخدا اگر احمدي نژاد ايده تفكيك جنسيتي در دانشگاهها را مطرح مي كرد الان معلوم نبود چند نفر از اقايان سينه سپر كرده و باب انتقاد را گشوده و با ده ها نامه سرگشاده رئيس جمهوري مردمي را مورد انتقادات شديد قرار داده بودند .
مگر اينها نبودند كه جنبش سبز لجني را با آن همه رسوايي هاي اخلاقي شان باز محكوم نمي كردند و با سخنان دو پهلو طرف آن ها را مي گرفتند و سر پوشيده تاييدشان مي كردند
Iran, Islamic Republic of
من از اقاي مطهري اصلا خوشم نميايد ولي بايد بگويم در اين مورد به نظر من درست گفته.اگر حوزه هاي علميه مختلط نيستند پس به همان دليل دانشگاهها هم نبايد مختلط باشند. يا كار حوزه ها اشتباه است يا كار دانشگاهها؟
United States
"آقای مطهری شماکه دارید زمان حضرت محمد (ص) را نقل می کنید حضرت علی (ع) هم فرموده اند با زمانه پیش بروید ... "
خطاب به این عزیزی که این کامنتو گذاشته عرض می کنم:
قدیمیا میگن طرف حرف حقی می زنه اما میخواد از اون طریق به هدف باطل خودش برسه که دقیقا مصداق حرف شماست
امام علی (ع) اگر فرمودند فرزند زمانه خویش باش و با زمانه ات ÷یش برو منظورشون در زمینه فساد و تباهی نبود که شما از داشتن کاباره و هرزه خونه در زمان شاه به عنوان مصداق اون حدیث شریف مثال میارید
دوست عزیز اگر این حرف شما درست باشه چرا زمانیکه پیامبر (ص) مکه رو فتح کرد و پایه حکومت اسلامی رو بنا نهاد هرزه خونه های مکه رو جمع کرد؟ (حتما تاریخو خوندید که در زمان پیامبر زنان بدکاره پرچمی در خونشون نصب می کردن تا پذیرای مردان خطاکار باشن)
از اینها گذشته اسلام اومده تا فساد نباشه و با مظاهر فساد در جامعه هم به شدت برخورد می کنه بعد شما به چه حقی با استناد به حدیث شریف حضرت علی (ع) قصد توجیه فساد و بی دینی رو دارید
در اسلام آماده کردن زمینه فساد گناهه و عقوبت دنیایی و آخرتی داره و در برخی موارد حتی تعزیر هم داره
به جای اینکه بخواید تا مسئولین زمینه ازدواج و راه درست ارضای جوانان رو فراهم کنن دارید بدترین و در عین حال راحت ترین راهو توجیه می کنید؟! چرا گردن خودتونو پل گناه دیگران می کنید؟!
فرقی نداره کی از طرح غیراسلامی و مذموم خانه عفاف یا همون هرزه خونه های قدیم دفاع کنه مهم اینه که این تز احمقانه غیر اسلامیه
خیلی ها در مثالی کودکانه و نادرست میگن همونطور که برای دفع فضولات بدن توالت رو ساختن برای دفع فضولات روحی هم باید توالت داشته باشیم و از اون به عنوان خانه عفاف یاد کردن
کی گفته شرایط روح و بدن کاملا یسانه که این طرح کودکانه رو داده
روح یا در حال تعالی است یا در حال سقوط مگر قران نخوندید که گناه ادم نابود و ثواب آدمو تعالی می بخشه
طبق تعالیم اسلامی اگر انسان احساسا نیاز به گناه بکنه نشان از بیماری روحی اوست که اولا با تقوا بعد با مشاوره اهل خدا (همون پیر یا مراد) باید درمان بشه نه اینکه زمینه گناه در اختیارش قرار داده بشه
خواهش می کنم برای توجیه هرزگی یه عده از این مثالهای زجرآور استفاده نکنید
این که منظور رئیس جمهور چی بوده از مطرح کردن مطالبی در این نامه جای بسی تامل و توضیح داره...
اما نکته ای که من متوجه نمیشم اینه که این آقای مطهری چقدر بیکار تشریف دارند یا چقدر کینه دارند که در هر اتفاقی که در کشور می افته ایشون در مقام سخن ور و مدعی العموم بر میان؟
این واقعا خیلی عجیبه...
و در عجبم که هرچند اکثر مواضع ایشون با مبانی ما جور در میاد، اما به نحوی مطرح شده که دقیقا بر ضرر ما بوده و در بسیاری موارد موجب تشنج شده...
اقای مطهری بهتره کمتر از پدر خرج کنند بفرمایند اقدامات زیر بنایی واساسی در ساختار فرهنگی نمایند تمام کنید اظهارات سطحی که صرفا برای جلب توجه رای اوردن صورت میگیرد رئیس جمهور یک فرد تحصیل کرده دانشگاهی است خیلی در رفتارتان تجدید نظر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری
شما غیر از مخالفت با رئیس جمهور کار دیگری هم بلدید؟!
با توجه به بصیرتی که طی دو سال گذشته از شما دیدم، این نامه را هم در همان چارچوب دسته بندی کرده و استدلال شما را وارد نمی دانم.
آن چیزی که خلاف اسلام است اختلاط بدون قاعده دختر و پسر است نه همکلاسی بودن و در کنار یکدیگر تلاش علمی داشتن.
بهتر است روزهای آخر نمایندگیتان را به اموراتی که قولش را به مردم داده بودید بگذرانید و نه به حواشی.
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری به نظر شما با انجام این کار دیگه «در هر ساعت 15 طلاق» در جامعه ما اتفاق نمی افته!!!!!
آقاي دكتر از وين!
اگر دقت كني مطهري تو نامه گفته اگر قراره اختلاط آزاد باشه بايد روابط هم آزاد باشه البته اگر كل نامه رو مثل اولش نخونده باشيد!!!
بنظر منم راست ميگه مثلا همين آقا كوشا كه اون دختر دانشجوي بدبخت رو تکه تکه كرده از تبعات همينه كه اختلاط آزاده و ...
آقاي دكتر منم اگه خدا قبول كنه يه مهندسم البته از وين!!!
بعد از اون من كلا با حركتهاي آقاي علي مطهري مخالفم اما از اين نامه خوشم اومد
راست ميگه بابا دكترم ديگه شورش رو دراورده
United States
به این آخرین نظر:
هرچند بنده دل خوشی از مطهری ندارم
اما این جا ایشون حق گفتن
آیا ایشون از کاواره ساختن شاه تمجید کردن؟
نه عزیز.دکتر دارن از اون وعده هایی که دادن منحرف میشن
Latvia
بناي آقاي مطهري مخالفت با آقاي احمدي نژاد است . مطمئنا اگر آقاي احمدي نژاد با اين طرح موافقت مي كردند ايشان بازهم از در مخالفت وارد مي شدند.
جناب آقای مطهری .واقعا" متاسفم که شما خیلی ابتدایی فکر می کنید آیا بجای این افکار به هزینه های این کار هیچ فکر کرده اید که نیاز به چقدر بودجه دارد آیا در استانهای محروم هم فکر کرده اید که نیاز به نیروی انسانی و مکان آموزشی دارند
واضح است که شما در مجلس هرچه که به نفع خود نمایندگان باشد تصویب می کنید و فورا" تائید می شود
هرچه که بگندد نمکش می زنند وای بر روزی که بگندد نمک
Iran, Islamic Republic of
من با مطهری مشکل دارم
ولی این حرفش عالی است
اگر کلاس ها تفکیک بود شاید دختر دانشجو دیروز بوسله همکلاسی اش بخاطر پاسخ نه به یک خواستگاری کشته نمی شد
Austria
دوست عزیز من بعید میدونم شما وین بوده باشی و هنوز تفکرت اینجوری باشه .کی گفته بودن دانشجوها در یه کلاس نتیجش روابط آزاده ؟یعنی دانشجوهای ما اینقدر بی ظرفیت هستند ؟ در ضمن ایشون فرمودن از سال 1313 تا کنون راه کج رفتیم .یعنی اون زمان که امام با کشیدن دیوار تو کلاس مخالفت کرد راهش کج بود ؟ ایشون و کسایی که اینگونه نسخه هارو برای درمان دردها پیشنهاد می کنند هدفشون درمان درد نیست بلکه بدست اوردن موضوع و دلیلی برای عرض اندام سیاسی و مخالفت کورکورانه است .
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان اهل انصاف باشید من نمی دانم چرا عده ای هنوز نمی فهمند که مقتضیات زمان یعنی چه؟ هنوز نمی دانند که امروز فساد و فحشاء بدتر از گذشته است چرا نمی خواهیم به اسلام برگردیم جالب است بدانید اکثر طرفداران اختلاط مردان هستند من خودم استاد دانشگاه هستم هر وقت نظرخواهی کردم همه دختران دانشجو خواستار تفکیک بودند آقای رییس جمهور شما به خدا فقط یک بار به خاطر خدا سیاسی بازی را رها کن
مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه اسلام(امسال):
من يك بار در يك صحبتى، صبر امام حسين (عليه السّلام) را تشريح كردم. صبرش فقط اين نبود كه بر تشنگى صبر كند، بر كشته شدن ياران صبر كند؛ اينها صبرِ آسان است. صبرِ سخت‌تر اين است كه ديگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هى بگويند آقا نكنيد، اين كار غلط است، اين كار خطرناك است. هى ايجاد ترديد كنند. كى‌ها؟ افرادى مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبير، عبدالله عباس؛ اين شخصيتهاى برجسته‌ى بزرگ آن روز دنيا، آقازاده‌هاى مهم اسلام، اينها هى بگويند نكن اين كار را. هر كه باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فكر ميكند كه من ديگر تكليفى ندارم، اينها كه دارند اينجورى ميگويند، دنيا هم كه دارد آنجورى حركت ميكند، بگوئيم و بگذريم. آن كه در مقابل اين اظهارات، در واقع وسوسه‌ها، ترديدافكنى‌ها، راه شرعى درست‌كردن‌ها بايستد و دلش نلرزد و قدم در اين راه بگذارد، او همان كسى است كه ميتواند اين تحول عظيم را به وجود بياورد.
Iran, Islamic Republic of
این مطهری دست بردار رییس جمهور نیست؟
Latvia
به آقاي احمدي نژاد بخاطر شعارها و جسارت و تابو شكني هايش راي دادم كه انصافا تا كنون از او ديده شد.اما متاسفانه برخلاف 6سال اخير ايشان بتدريج در مسير عوامفريبي قدم گذاشته اند و با فرافكني و انكار مشكلات داخلي مثل گراني و تورم كمرشكن ادعاي مديريت جهاني هم دارند.آقاي احمدي نژاد! 6 سال از افشاگري گفتي و اما دريغ از اقدام عملي، از هدفمندي يارانه ها با هدف اصلاح فرهنگ مصرف گفتيد اما دريغ از فرهنگسازي!
به نظرم اكثر كساني كه با تفكيك جنسيتي در دانشگاه موافق هستند اصلا در دانشگاه تحصيل نكرده اند يا در دانشگاهي تحصيل كرده اند كه تك جنسيتي بوده (دانشگاه هاي مخصوص نهادها) . به خاطر همين واقعا فكر مي كنند دختر و پسر در دانشگاه فقط در پي رابطه هاي غير شرعي و التذاذ هستند در حالي كه واقعا اين طور نيست. حساب آقاي مطهري و امثال ايشان هم جداست البته نمي دانم كه ايشان كجا درس خوانده اند اما مي دانم كه منتظر هستند تا رئيس جمهور مطلبي را بگويند و ايشان نامه اي بلند بالا بنويسند و به اصطلاح خودي نشان دهند. ايشان بيشتر تشنه معروفيت هستند تا نگران اهداف و احكام عاليه اسلام.
Iran, Islamic Republic of
مشکل علی مطهری این است که هرچه بگوید دیگران نه از باب احترام به سخنان وی با آن موافق یا مخالف باشند بلکه از باب نزدیکی دیدگاه افراد به عقبه فکری او یعنی مشی هاشمی رفسنجانی نسبت به او نظر دارند.
اینکه عده ای او را با "هرچند از او خوشم نمی آید" یا "بناي مطهري مخالفت با احمدي نژاد" بیان می شود.به هر حال وقتی طرف در بیان دیدگاهش مستقل نباشد می شود مثل وی.
راستی این چندمین نامه سرگشاده او است؟
احسنت آقاي مطهري.انشالله كه از سر دلسوزي گفته باشي نه از سر مخالفت
احسنت به اقاي مطهري كه راه پدر رو درپيش گرفته
تورا به خدا یکی جواب من را بدهد(منظورم مجلسی هاهستند)
من نمی دانم این آقایانی که به مجلس راه یافته اند، رفته اند که به فکر مشکلات مردم باشند و دغدغه پیشرفت کشور را داشته باشند وبه فکر برنامه ها و تصویب قوانینی باشند که جاده صاف کن پیشرفت مملکت باشد یا اینکه رفته اند مجلس دست روی دست بگذارند و فکر و ذکرشان این شده باشد که کی دولت یه حرفی می زند(حالا صحیح یا غلط) تا بنشینند کلی به خودشان زحمت بدهند تا به قولی جواب حرفهای دولت را بدهند.
خداوکیلی من کار به مسائل سیاسی ندارم که کی چه گفت به کجا رفت چه خواهد شد.ولی اون چیزی که عین روز برام روشنه اینه که دارم میبینم که نمایندگان بیشتر از اون که به فکر مشکلات مردم باشند سرشون درد می کنه برای کلکل کردن با دولت .
حیف از فیلم مختار که ما مردم این همه ازش درس های مختلف یاد گرفتیم و نمایندگان مجلس حتی کمی درس سیاست هم ازمختار یاد نگرفتند. حیف
من در 84 به احمدي نژاد راي دادم


از «سال 85» ديگرنميخواستم مجددابه اوراي دهم.در «سال 87» ازاومتنفرشدم.از دلايلش افرادي چون «... و ... و ...» از افراد جریان انحرافی بودند. يا تازه به دوران رسيده هايي كه در دولتش راه يافته بودند مانندودچار تكبر شده بودند: ... و ... و ... و ...

در «سال88» مجددا به احمدي نژادراي دادم چون موسوي را موجودي خطرناك ديدم، حتي براي طرفدارانش هم خطرناك بود. الان هم افرادي چون : ... و ... و ... و ... با راي مردم به آنچه مستحقش نبودند رسيدند
آقای مطهری شما اگه واقعا به فکر اسلام و فرهنگ جامعه و جوانان هستین چرا از ریشه شروع نمیکنین؟ تو رو خدا یه کا ریشه ای انجام بدین. چرا همش میخواین به جون هم بپرین؟ چرا همش ساز مخالف میزنین؟ چرا میخواین از آخر شروع کنین؟ به نظر شما تفکیک جنسیتی تو دانشگاهها یه کار ریشه ای برای فرهنگ جامعه و اسلام هست؟ آیا با این کار مشکل اسلام و مسلمین و جوانان و شهوت جوانان ما حل میشه؟
Iran, Islamic Republic of
کامنت نویسهای علیه آقای مطهری چرا به این نکته توجه ندارند که این تنها ایشان نیست به این نظر آقای رییس جمهور انتقاد دارد بلکه قریب به اتفاق مراجع عظام وعلمای دین نیز به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه نظر منفی دارند ظاهرا دشمنی با آقای مطهری منتقدین بلحاظ معنا نمیباشد بلکه سازمان یافته است
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا به فکر اسلامی کردن دانشگاه ها هستید بیایید وفریادهای امام جامعه را در مورد علوم انسانی بشنوید که خدا وکیلی نمی شنوید.
اگر بحث اختلاط جنسی مخالف نظر امام بود معظم له در همان اوایل انقلاب با طرح جداسازی دختران و پسران مخالفت نمی کردند.خداوکیلی الان که دبیرستانها اختلاط جنسی ندارند نوجوانان در دنیای دوست پسری و دوست دختری شناور نیستند.
راست می گویید مثل دولت مساله ی ازدواج زودهنگام را پیگیری کنید.
United States
حال می کنم بعضی ها از این آقای مطهری عزیز چیزی ندارند که رو کنند و مجبورند از گفته های صریح و واقع بینانه و اسلامیش فقط حرص بخورند و سکوت کنند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام.در اینکه دختران در دانشگاه های تک جنسیتی راحت تر و بهتر می توانند درس بخوانند شکی نیست.چه کسی می تواند انکار کند که یک خانم وقتی به یک پزشک زن مراجعه می کند راحتتر است؟همچنین آمار طلاق و بی بندوباری هم هیچ ربطی به این موضوع ندارد.متاسفانه مردم ما اصل اسلام را برابر با رفتار و عملکرد برخی مسئولین فرض نموده اند.دلخوری از عملکرد برخی مسئولین باعث دوری مردم از اسلام ناب محمدی (ص) شده است. در ضمن شاید یکی از دلایل عدم رغبت جوانان به ازدواج و بالارفتن سن ازدواج و برخی رفتارهای هنجارشکنانه ایشان همین اختلاط بیش ازحد و بقول شهید مطهری (ره) پرت شدن از اون لبه صراط مستقیم نباشد؟
من مخالف اختلاط دانشجویی و مواقع تفکیک هستم ولی خواهشا اقای مطهری در این باره اظهار نظر نکنند چون جواب عکس دارد بواسطه چهره رادیکال ایشان نقض غرض میشود و کار گره می خورد!!
Iran, Islamic Republic of
با آقای مطهری در این زمینه موافقم با تمام احترامی که به آقای رئیس جمهور قائل هستم این اقدام ایشان مثل همان نظری که در خصوص طرح حجاب فرموده اند بسیار دور از انتظار و موجب تعجب شده است.
Iran, Islamic Republic of
من تو یه چیز موندم که این آقای مطهری فکر کرده کیه که توی همه زمینه ها نظر می ده بهترین کار را آقای احمدی نژاد کرد این طرح هیچ وقت جواب نمی داد
Iran, Islamic Republic of
احسنت الحق که حرف حساب جواب نداره.
شاید یکی از دلایل عدم رغبت جوانان به ازدواج و بالارفتن سن ازدواج و برخی رفتارهای هنجارشکنانه ایشان همین اختلاط بیش ازحد است
Iran, Islamic Republic of
احسنت به مطهري
مخالفت با حكم مراجع در حكم مخالفت با امام زمان (عج) است.
Iran, Islamic Republic of
کی گفته مخالفت با حکم مراجع در حکم مخالفت با حضرت آقا امام زمان(عج) است. مراجع اگر نظرشان صحیح نباشد و قضاوت شخصی خود باشد، شما خودت مسئولی! آن دنیا باید به خدا جواب دهی، نه به مراجع!
Iran, Islamic Republic of
عمل به دستور مراجع واجبه و اشتباهش گردن خودشونه البته در امور تقلیدی
یادمون نره که حضرت ولیعصر (عج) به شیخمفید فرمودند کهشما فتواتو بده هر جا اشتباه رفتی ما کمکت میکنیم راه درستو پیدا کنی (نقل به مضمون)
مشکل ما اینه که باور نداریم امام زمان (عج) در زندگی ما نقش دارن
اين اقا چي ميگه ؟ اقاي پناهيان در اين باره خوب صحبت كرده مطهري نمايندگي براي بار ديگر پر
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری اگر روابط جنسی توی غرب آزاده بهتر است بدانید خیلی از غربی ها بیشتر از ما که ادعای مسلمانی می کنیم به قانون و اخلاقیات پایبند هستند. یک سری به همین کشور همسایه ترکیه بزنید تا ببینید چطور یک زن توریست راحت و بدون هیچ گونه مزاحمتی راحت توی یک جاده خلوت تردد می کنه. آنچه که مسلم است ما باید روی فرهنگ و قانون کار بکنیم. همین اختلاطی که شما میگید بده اول انقلاب و در زمان جنگ هم وجود داشت و بار مثبت آن خیلی بیشتر بود.
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم من مشکل دارم یا مواضع آقای مطهری!
بعد از چند سال هنوز نفهمیدم موضع ایشون چیه؟!
ضمن اینکه خدا رو شکر در همه ی زمینه ها صاحب نظرن ایشون، در همه زمینه ها، مخصوصا که احمدی نژاد هم در اون خصوص حرفی زده باشه.
من دیگه با احمدی نژاد موافق نیستم ولی این حرفش رو قبول دارم با هر نیتی که داره.
Iran, Islamic Republic of
اگه مشکل بدحجابی حل بشه خود به خود این طرح دیگه لازم نیست واین مشکل از ریشه این معضلات که خانواده هست باید حل بشه نه دانشگاه متاسفم که ماخانواده رو ول کردیم چسبیدیم به شاخه وبرگ این درخت
حال آنکه ریشه مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
دوستان لطفا به مطلب فکرکنید نه به گوینده مطلب این دستورقرآن ودین ماست من نه ازکسی تعریف می کنم نه کسی رامحکوم می کنم بدترین آدم ممکن است گاهی حرف خوب هم بزند وازآن طرف بهترین آدم هم ممکن است گاهی اشتباه کندبایدسعی کنیم باهیچ کس عقداخوت وبرادری نداشته باشیم وکارهای خوب راازهرکس سر زد تاییدوکارهای بدرا ازهرکس سر زد محکوم کنیم یعنی ملاک مابایدحق ودین خداباشد نه اشخاص برادری ماباهرکسی براساس عملکرداوست
ضرب المثلی هست که میگه یارو شتر را گم کرده و دنبال مهارش می گرده. فکر می کنم حکایت تک جنسیتی کردن دانشگاه مصداقی از این ضرب المثل است. چون آمار جنایتهای جنسی در جامعه بالا گرفته حضرات فکر می کنند با این کار این آمار کاهش می یابد. ولی تجربه ثابت کرده هر چه جلوگیری بیشتر شود مخالفت با آن هم بیشتر است و هم ممکن است نتیجه عکس بدهد.
با نظر رئیس جمهور محترم کاملا موافقم
البیته انصافا نظر ایشون رو اینطور عجولانه و احساسی به اسلام ربط ندهید
شما رو به خدا تا کی میخواهید خواسته های نفسانی خود را به حساب اسلام بگذارید؟