جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶۰

درباره پیام تسلیت هاشمی به خاندان حاج میر اسماعیل موسوی

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 161059
درباره پیام تسلیت هاشمی به خاندان حاج میر اسماعیل موسوی
سرویس سیاسی جهان-احمد نریمان:هفته گذشته حاج میر اسماعیل موسوی در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت و چشم از جهان فرو بست.
درگذشت میراسماعیل موسوی فرصتی شد تا جریان ضدانقلاب جنجال جدیدی را با هدایت برخی نزدیکان میرحسین موسوی راه اندازی کنند که البته تحرکات و برنامه ریزی آنها راه به جائی نبرد و پروژه آنها با پا درمیانی افراد جا افتاده و پا به سن گذشته و داغدار خانواده موسوی و درایت نیروهای امنیتی شکست خورد. 

از سوئی درگذشت پدر پیر میرحسین موسوی واکنش هائی را نیز در پی داشت.آیت الله هاشمی یکی از افرادی بود که درگذشت میراسماعیل موسوی را تسلیت گفت.انچه از میر اسماعیل نقل شده به نیکی است و پیام تسلیت آیت الله هاشمی نیز نه عجیب بود و نه دور از انتظار. 

با این حال متن پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خانواده موسوی مورد سوء استفاده ضدانقلاب قرار گرفت که علت اصلی آن نیز در محتوای پیام و متن غیرمتعارف و سوال برانگیز آن بود و متاسفانه بیش از پیش بر ابهام مواضع آیت الله هاشمی درباره جریان فتنه پس از انتخابات ۸۸ اضافه کرد.
متن پیام آیت الله بدین شرح است:
خاندان محترم موسوی
خبر درگذشت شادروان حاج سید میر اسماعیل موسوی موجب تاسف و تالم خاطر گردید .
مصیبت وارده را بر شما خاندان معزز و به خصوص فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میر حسین موسوی تسلیت می گویم .
خاندانی که خدمات شایسته ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام ، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند .
از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای بستگان صبر و اجر مسالت می کنم .
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

تعریف و تمجید از میرحسن موسوی در متن پیام تسلیت پدرش اگر با هدف ایجاد فرصت بهره برداری برای مخالفان نظام و انقلاب نبوده پس چه هدفی دیگری را دنبال کرده است.چه دلیلی دارد که در متن پیام تسلیت بجای فرد فوت شده، از زحمات فرزند تقدیر و تشکر شود.آنهم پس از ماهها خیانت های آشکار میرحسین به نظام و انقلاب و حتی خانواده و پدر خود. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از انتخابات خبرگان مواضع صریحی علیه فتنه گرفتند و علاقه مندان به انقلاب و سوابق وی این موضع گیری دیرهنگام را به فال نیک گرفتند.با این حال برخی اینطور تحلیل کردند که این مواضع بی ارتباط به انتخابات خبرگان که تا آنروز وی از کاندیداتوری آن کناره گیری نکرده بود، نیست.در هر صورت جای شکر گذاری داشت.اما پیام تسلیت جدید آقای هاشمی مجددا بر مواضع مبهم وی در خصوص جریان فتنه افزود و مشخص نیست که آیت الله هاشمی با مبهم و غبارآلود نشان دادن موضع خود در قبال فتنه چه هدفی را دنبال می کند. 

با این حال این پیام آیت الله هاشمی مانند بسیاری دیگر از مواضع وی از جمله نامه معروف و دیدار با خانواده زندانیان سیاسی و خطبه های نمازجمعه و چه و چه بازتاب قابل توجه و پیش بینی شده ای در میان رسانه های ضدانقلاب داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان قرار است که همچنان به مواضع زیگزاگی خود تا انتخاباتهای مجلس و ریاست جمهوری که در پیش است ادامه دهند. اگر هاشمی زیگزاگ نزند جای تعجب دارد، مواضع زیگزاگی جزء جدایی ناپذیر سیاستهای وی است.
Iran, Islamic Republic of
هاشمي عادت دارد همه را فداي خودخواهي خود كند
Iran, Islamic Republic of
ایشان که نامی از شخص نبرده اند شما می چسبانید به میر حسین بلکه از خاندان یاد نموده اند بعنوان مثال تقدیم چندین شهید یعنی منظور میر حسین چند شهید داده است. چرا مغالطه می کنید . جا دارد متن را با اندکی تامل مجددا بازخوانی نمائید


خامنه ای زنده باد
هاشمی پاینده باد
Iran, Islamic Republic of
مي بخشيد عزيزي که نظر دادي که ايشان اسمي نبرده اند
شما اصلا متن را خوانديد که مي اييد و نظر مي دهيد پس

فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میر حسین موسوی

که در متن هست چيست ؟
Lebanon
هاشمي متخصص دوپهلو گويي است!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً به صراحت از آقاي موسوي نام برده اند : «فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میر حسین موسوی»
و سپس كاملاَ آقاي موسوي را در ذيل خاندان، تأييد و از ايشان تمجيد كرده اند «خاندانی که خدمات شایسته ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام ، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند»
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هنوز برخی از بزرگان معنی همسویی با سیاستها و منافع ملی و مصالح نظام را به درستی درک نکرده‏اند، برخی حاضرند بجای زدودن غبار ننگ از اطرافیان، نظام را فدای منافع شخصی خود کنند
زنده باد کسی که در مسیر حق و رضای الهی قدم بر میدارد
Iran, Islamic Republic of
اگر موشکافانه به متن پیام آیت الله هاشمی بنگرید می بینید که ایشان با خدوم خواندن فرزندان مرحوم میر اسماعیل به ویژه میر حسین همه ی خیانتهای میر حسین را خدمت معرفی کرده است !!
Iran, Islamic Republic of
این دوستمون که میگن آقای هاشمی از خاندان نام برده ظاهرا خودشون هم دقیق متن رو نخوندن که چطور میرحسینو تحویل گرفته
ظاهرا خیانت های بعد از انتخابات میرحسین به چشم آقای هاشمی نمی یاد
Latvia
جانبداري هدايت گونه شخص آقاي هاشمي رفسنجاني و خانواده اش از آقاي موسوي و فتنه سبز در آستانه و اغتشاشات خياباني بعد از انتخابات22خرداد 88 آنچنان شفاف و عيان است كه همه مردم بوضوح آنرا باور داشته و تحليل مي كنند.
Latvia
آقاي هاشمي رفسنجاني بشدت از دست آقاي احمدي نژاد و راي 25 ميليوني مردم ايران به ايشان شاكي بوده و از هر فرصت و ابزاري بويژه با استفاده ابزاري از جوانان ساده لوح طرفدار جنبش سبز و آقاي موسوي سعي در عقب راندن و ناكامي جريان آقاي احمدي نژاد دارد.
اینجانب تسلیت گویی هاشمی به میرحسین رو به طرفداران هاشمی که هنوز خودشونو به خواب زدند تسلیت میگم
Latvia
چه اصراري است كه حمايت و هدايت نخ نماي آقاي هاشمي رفسنجاني و خاندانش از جنبش سبز و آقاي موسوي انكار شود؟
Iran, Islamic Republic of
چرا سعی در تطهیر بی مورد آقای هاشمی دارید ؟ آقای هاشمی با این نامه علنا خیانت های میرحسین موسوی را خدمت به انقلاب معرفی کرده . ایشان می توانست پیام تسلیتش را بطور خصوصی یا با فرستاده به خانواده ی موسوی ابلاغ کند اما از قصد خواست تا خوراک تبلیغاتی برای رسانه های فتنه و بی بی سی و صدای آمریکا فراهم کند . باید با واقعیت روبرو شد , آقای هاشمی الان هاشمی سالهای اول انقلاب نیست
Iran, Islamic Republic of
آقا فرمودند اخلاق سیاسی را رعایت کنیم . خوب چه میشه گفت جز اینکه دلمون به درد بیاد و بگیم متأسفیم برای آقای هاشمی متأسفیم
Iran, Islamic Republic of
دو پهلو چیه برادرا ؟! از این یه پهلو تر دیگه نمیشه
واقعا متأسف شدم برای ایشان.

به خصوص از این عبارت:

... به ویژه مهندس میر حسین موسوی...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی خودش احترام خودش را نگه نمی دارد . خوشبختانه ملت مسلمان ایران مدتهاست که اورا شناخته اند و فقط به علت خدماتی که در گذشته به انقلاب کرده باعث خود داری ملت از حذف ایشان ازتمام عرصه های نظام شده است .
Iran, Islamic Republic of
باباجون آخه اینکه پیام تسلیت به موسوی نیست بلکه دفاع و حمایت تمام قد آقای هاشمی از فتنه گران است و در واقع دادن کد و شوک به هواداران جنبش سبز می باشد که دچار مرگ مغزی شده و می خواهند با این کار فضای فتنه را زنده نگه دارند در ضمن همه بدانند که متن نامه ها و بیانیه های آقای هاشمی را دیگران برای ایشان تهیه می کنند
خجالت بکشید دیگر بس است مگر چه گفته شما فقط منتظرید که یک نکته پیدا کنید و علم کنید بس است!!!
خامنه ای زنده باد
هاشمی پاینده باد
Iran, Islamic Republic of
اين چه اخلاق بدي است كه در سالهاي اخير متداول شده است. بهرحال آقاي ميرحسين موسوي سالها نخست وزير اين مملكت بوده و در دوره اي بحراني سكاندار امور اجرايي مملكت بوده اند. مگر مي شود آنهمه زحمات را ناديده گرفت. چرا اين چنين ناعادلانه قضاوت مي كنيم.
چرا از عنوان مجمع تشخيص مصلحت نظام استفاده كرده اند مگر اعضاي مجمع موافق وي هستند چرا بايد پيام تسليت از كانال مجمع صادر گردد واقعا متاسفم هم براي آقاي رفسنجاني و هم به كساني كه هنوز هم از خواب غفلت بيدار نشده اند.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر
نزدیک دو سال از فتنه انگیزی آقایان گذشته، دیگه غباری باقی نمونده که نشه حق و باطل رو شناخت
فرزندان خدوم !!!!!!!و برومندشان به ویژه مهندس میر حسین موسوی !!!!!! البته درست هم نوشتند ایشان خادم دشمنان اسلام هستند خدمت شایسته به اسلام.... یا به کفار
آقای رفسنجانی؟ میر حسین گذشته هر چه بوده تمام شده حالا این القاب شایسته این خائن نیست
Iran, Islamic Republic of
چشم علی مطهری روشن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از هاشمی غیر از این انتظاری نیست
Iran, Islamic Republic of
جالب است که سایت ... بعد از یکی دو ساعت خبر ومتن پیام آقای هاشمی را حذف کرد . حتما خودشان هم از این مجیز گویی که تصریحی بر تایید عملکرد موسوی بود شرم داشتند!
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد پس بهتر كه عنوان نشود و اينقدر حساسيت به خرج ندهيم اتفاقا ايشان از عكس العمل ها آگاه است.
با اقای هلشمی باید مثل خودش رفتار کرد زیرکانه و با سیاست
خدوم رو درست گفته
ولی کاش قید میکرد خادم ملت یا مهدی هاشمی؟
اصلا عجيب نيست.
به قول دوستمان از هاشمي غير از اين انتظاري نيست.ديگر مردم او را شناخته اند
Latvia
اين دليل ديگري بر درستي ادعاي آقاي احمدي نژاد در مناظره مبني بر حمايت رفسنجاني و خاندانش از رقيب انتخاباتيش
از ماست که بر ماست
سلام
آخه چرا میگید ابهام مواضع؟
مواضع از این روشن تر هم میشه؟
Iran, Islamic Republic of
سایتتون سانسور میکنه در حد المپیک
Iran, Islamic Republic of
چرا شما ها نارحت می شوید.آقای هشامی بر خلاف شما موسوی را خدوم می داند چرا عصبانی می شوید.اگر مخالف شما فکر کند فتنه گر است.جهان نیوز از فتنه گری دست بردار
Iran, Islamic Republic of
بس کنید دیگه .شما با این کاراتون خودتون فتنه گری می کنید. مگه آقای هاشمی کم برای این انقلاب زحمت کشیدند؟؟مگر کم با رهبر عزیزمان در زندان های ساواک شکنجه دیدند؟ خود جهان نیوز از موسوی ام فتنه گر تره.
Iran, Islamic Republic of
حالا هی بعضی ها میخوان بگن گربه است.نیست آقاجون نییییییست.ایشون متاسفانه همونیه که میخواستیم نباشه.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم

ایشاالله اون دنیا جوابی داشته باشه که به شهدا بده که انقدر به خونشون خیانت کرد
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی هنوز داغ نامه 19 خردادت به دلمون مونده

ممنون که رو زخممون نمک پاشیدی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی انسان بزرگ و دوراندیشی هستند .هر انسانی در مواقعی تزلزلی دارد شاید ایشان هم اشتباهاتی داشتند وداشته باشند ولی این دلیل نمیشود با کسانیکه اختلاف سلیقه دارند هیچگونه مراودتی نکنند .
پیامبر بزرگوارمان نیز بارها تاکید کرده:هیچگاه از یکدیگر و در شرایط سخت غافل نشوید و همواره یاد بزرگان کنید پس ایشان هم در رابطه با بزرگواریکه فوت کرده صله رحم را انجام دادند
Iran, Islamic Republic of
برای برخی کهنسالان این آیه نازل شده که : "و من نعمره ننکسه فی الخلق" !
Iran, Islamic Republic of
درود برهاشمی رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی علنی تر از این باید از موسوی و فتنه گران سبز حمایت کند و بر علیه دولت عمل کند؟!
نشانه های روشن خدا را انکار نکنید و سعی نکنید تا مردم را از واقعیت دور کنید.
اتفاقا نشان دادن واقعیت هاشمی و ضررهای او به دولت و نظام، باعث می شود تا مردم موضع مناسب بگیرند و اسیر فتنه های آنان نشوند.
Iran, Islamic Republic of
خوب راست گفته ديگه .
فرزندي خدوم براي ضد انقلاب و اسرائيل و ..... البته واسه رقاصه هاي فراري هم خدوم بود چون باعث شد بعد از 32 سال در سيماي جمهوري اسلامي مطرح بشوند. اين همه خدمت رو هيچ كمپاني تبليغاتي
و فردي نمي تونست انجام بده!
با این موضع گیریها نسبت به یه پیام تسلیت نشون میده اقای هاشمی هنوز موثرترین فرد توی کشوره .
Iran, Islamic Republic of
خانواده موسوی یک شهید تقدیم انقلاب کرده است، منظور رفسنجانی از « چندین شهید » چیست؟
Iran, Islamic Republic of
دوستی گفته"ایشان هم در رابطه با بزرگواریکه فوت کرده صله رحم را انجام دادند"
اگر اقای هاشمی چنین قصدی داشت باید از فوت شده تمجید میکرد نه از پسرش...
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی کجا میروی؟معنی برومند چیه؟خدوم یعنی چه؟
Iran, Islamic Republic of
حتما الان علی مطهری میگه پدر میرحسین از فشار مناظره سکته کرده !!!!!!!!
این هم تقصیر احمدی نژاده
Iran, Islamic Republic of
عزیز اینا رو بی خیال مهدی هاشمی چی شد؟
خدا رحم كرد ايشون رو از رياست مجلس خبرگان كنار گذاشتن! و الا اين تسليت رو دبيرخونه اين مجلس از قول همه مي گفت! به هر حال ايشون يكي از كاراشون اينه كه مسايل شخصي رو به مصالح مملكت ترجيح دادن!
هاشمی آن هاشمی قدیم که همیشه نمره 20 میگرفت نیست در امتحانات اخیر هاشمی با تک ماده و ارفاق زیاد توانست از مردودی فرار کند . امتحانات دیگری در راهند
United Kingdom
باسمه تعالی
متاسفانه آقای هاشمی که درجهان سیاستمداری قوی و مطرح بود تمام سوابق درخشان خود را یکی پس از دیگری از بین برد به طوری که افکار عمومی مسلمانان جهان نیز از این مسئله آگاهی کامل دارند حیف بود فردی همچون او از دایره ی انقلابیون خارج شود انشاء الله برگردد و به خیل عظیم مردم منتظر بپیوندد.
Iran, Islamic Republic of
منظورش خادم الآمریکا و اسراییل بوده!
Kuwait
بعد از ارسال این پیام دیگه بر عقیده ام نسبت به جناب آقای رفسنجانی استوار شدم و نسبت به رایی که که در زمان کاندیداتوری به ایشان دادم چه قدر دلشکسته و غمگینم.
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست
اقای هاشمی اگر هیچ سمتی هم در مملکت نداشته باشن باز هم فرد تاثیرگذاری میان مردم و مسولان میباشند . دلیلش هم همین پیام تسلیت ایشونه .
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله كه منظورشان گذشته مير حسين است