پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰
۵۸

شهردار! باشنيدن اين خبر چقدر شوكه شديد؟

يکشنبه ۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 173056
خبر را كه خواندم، ياد يك چيز ديگر هم افتادم؛ دنيا چقدر كوچك است! ديروز جناب شهردار در همين برج ميلاد كذايي كه البته جاي اقشار متوسط نيست چه رسد به فقير(!) فرمود: «افرادي هستند كه پول خريد نان در حد ضروريات خود را هم ندارند؛ در يكي از مناطق تهران كه براي بازديد رفته بوديم پشت شيشه يك نانوايي نوشته شده بود، «نان نسيه داده نمي شود» من به عنوان شهردار شوكه شدم»
به گزارش جهان سيدمحمدعماد اعرابي در کیهان نوشت:وقتي خبر را خواندم؛ سرم را پايين انداختم و فقط چند باري آه كشيدم. به ياد خيلي ها افتادم؛ به ياد مشهدي رضا كه سر پارك محل ترازو مي گذارد؛ به ياد همين پيرمردي كه با آن سن و سال تقريباً سه رقمي اش سر كوچه روزنامه، بساط پهن مي كند و باتري مي فروشد؛ به ياد دختركي افتادم كه هر جمعه كنار جاده بهشت زهرا(س) گل به دست ايستاده و با تمام توان به سمت ماشين ها داد مي زند: «دسته اي هزار تومان!» يادش بخير!

يادقاسم افتادم كه آمده بود زنگ در خانه مان را مي زد؛ از راه كه رسيدم، كنارش ايستادم و گفتم چه كار داري؟ گفت واكسي ام؛ كفش براي واكس زدن نداريد؟... نگاهي به قد و بالايش كردم كه به زور ۱ متر و ۵۰ را پر مي كرد؛ هنوز بچه بود اما آمده بود مردانگي كند تا در اين روزگار كه آسمان انصاف، سوراخ شده خانواده اش «محتاج غير» نباشد.

خدا را شكر كه قاسم كامپيوتر ندارد تا نگاهي به سايت هاي خبري بياندازد. خدا را شكر كه مشهدي رضا اصلاً به كامپيوتر فكر نمي كند چه رسد به اينترنت و سايت هاي خبري؛ از رسانه و خبر فقط همين رسانه ملي خودمان را مي شناسد كه آن هم اخبار را برايش سياه و سفيد تعريف مي كند در يك لامپ تصوير ۱۴ اينچي.

از آنتن ديجيتال هم خبري نيست؛ بايد آنقدر دوشاخه آنتن را به اين طرف و آن طرف بگرداند تا بالاخره در يكي از جهات شش گانه تعداد تصويرهاي گوينده خبر تلويزيون به حداقل برسد؛ آن وقت با عيال پاي تلويزيون مي نشيند و مي گويد: «الان «مختار» شروع مي شود؛ راستي چرا اخبار اينقدر طولاني شده!!»

الان كه مي نويسم كلي كار كوچك و بزرگ دارم كه روي سرم ريخته، اما بعد از خواندن آن خبر كذايي اينقدر حالم گرفته شد كه بنشينم و تمام دق دلي ام را بر سر اين دكمه هاي بي گناه كيبورد خالي كنم؛ خدا خير دهد مخترع اين صفحه كليد را، انصافاً گاهي اوقات خوب كار كيسه بكس را انجام مي دهد! نمي دانم خبر سياسي بود؛ اقتصادي بود؛ فرهنگي بود يا اجتماعي فقط مي دانم ضد حال بود اساسي! نوشته بود... بگذريم؛ بيا به چيز ديگري فكر كنيم؛ به امام مان كه هميشه مي گفت اين انقلاب، انقلاب مستضعفين و پا برهنه ها است، به حضرت خميني(ره) كه هميشه يار و ياور مظلومان بود، به سيد روح الله كه يك اتاق ۱۰، ۱۲ متري داشت در جماران و از همان جا جهان را مي لرزاند.

اصلاً چرا راه را دور كنيم به رهبرمان كه حتي دشمن هم به زندگي ساده اش اعتراف كرد. به مسئوليني كه حتي در همين ايام هم مثل سال هاي اول انقلاب زندگي مي كنند، ساده و مردمي؛ اما اين خبر هيچ سنخيتي با اسلام و انقلاب و امام نداشت، تلخ بود آنقدر كه به زمين و زمان بدبين مي شدي كه كجاي راه را اشتباه آمديم!

اينكه هزينه يك پيش دستي در برج ميلاد هفتاد هزار تومان است؛ اينكه مبلمان آنجا را از آلمان سفارش داده اند تا مثلاً تك باشد؛ اينكه هزينه صرف غذا براي هر نفر در رستوران اين برج ناهنجار ۱۶۸ هزار تومان است، اينكه مسئول برج در يك گزارش خبري چرتكه مي اندازد و دخل و خرج بي حسابش را توجيه مي كند!(۱) اين ها، بيشتر مرا به ياد جشن ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهي در تخت جمشيد مي اندازد كه حالا جناب مدير با تمام افتخار باد در غبغب مي اندازد و از چنين هزينه هايي دفاع مي كند و البته مي گويد: «بايد اين برج و امكانات آن در شأن تهران باشد»(۲)؛ چقدر نادان شده ايم كه شأن و منزلت مردم را با چند تكه چوب به حراج مي گذاريم، ننگ بر ما كه از مسلماني فقط اسمش را داريم و رسمش را سال هاست در بن بست هاي «غرب زدگي» فراموش كرده ايم، وقتي ديدم جناب مدير فرموده: «قرار نيست اقشار متوسط از اينجا استفاده كنند؛ مگر در تهران چند درصد بنز و بي ام و سوار هستند، اينجا براي افرادي است كه بتوانند از پس هزينه هاي آن بربيايند!»(۳) تمام وجودم آتش گرفت؛ به ياد امام(ره) افتادم و آن نطق هاي آتشين در جماران عليه دهان اين تفكرات مادي؛ يادش بخير!

آقا در همين سفر قم فرمودند: «تفكرات مادي دشمن بشريت است» چقدر رهبرمان مظلوم است وقتي اين همه سال نسبت به خلق و خوي كاخ نشيني و رفاه زدگي هشدار مي دهد و آن وقت اين مدير محترم، مصرف زدگي و سرمايه داري را اينچنين تبليغ مي كند و به رخ مردم مي كشد! نمي دانم شايد مشكل از ماست؛ شايد مشكل از ماست كه هنوز نتوانسته ايم به باغ وحشي كه جهان سرمايه داري برايمان آورده، لبخند بزنيم! شايد مشكل از ماست كه هنوز فكر مي كنيم تا همسايه گرسنه است، نبايد خوابيد! شايد مشكل از ماست كه نمي توانيم مثل آقاي مدير وجدان مان را به تعطيلات بفرستيم! شايد مشكل از ماست كه هنوز فكر مي كنيم وجداني هست؟! بگذريم...


خبر را كه خواندم، ياد يك چيز ديگر هم افتادم؛ دنيا چقدر كوچك است! ديروز جناب شهردار در همين برج ميلاد كذايي كه البته جاي اقشار متوسط نيست چه رسد به فقير(!) فرمود: «افرادي هستند كه پول خريد نان در حد ضروريات خود را هم ندارند؛ در يكي از مناطق تهران كه براي بازديد رفته بوديم پشت شيشه يك نانوايي نوشته شده بود، «نان نسيه داده نمي شود» من به عنوان شهردار شوكه شدم»(۴) راستي جناب شهردار! حالا كه دخل و خرج برج ميلادتان را دانستيد، با شنيدن اين خبر چقدر شوكه شديد؟! شايد هم از پيش مي دانستيد و... بماند؛ بعد از ديدن اين خبر، عجيب دلم هواي مشهدي رضا را كرده كه باز روي ترازوي عقربه اي اش بروم و او هم وزنم را بخواند و بگويد: «ماشاءالله چاق شدي! خوب به خودت مي رسي ها!؟» ولي پيرمرد روز به روز لاغرتر مي شود...
منابع:
۱ و ۲ و ۳- «همه مردم نمي توانند از رستوران گردان برج ميلاد استفاده كنند». (۳۱ خرداد ۱۳۹۰). خبرگزاري فارس، كد خبر: ۹۰۰۳۳۱۰۲۳۱
۴- «قاليباف: مشكل نان و ورزش مردم را برطرف كنيم». (۲۳ خرداد ۱۳۹۰). خبرگزاري فارس، شماره: ۹۰۰۳۲۳۰۷۴۷
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شوكه شدن نداره اصلا.
اين نوع رستوران ها بيشتر توريستي هستند.
Iran, Islamic Republic of
بصیرت فقط در سیاست ناقص است بصیرت باید در تمام شئون وجود داشته باشد خدایا به همه ما بصیرت کامل عطا کن!
Iran, Islamic Republic of
جدای از محتوای مقاله که تا حدودی با اون موافقم، این سید محمد عماد چه قلم قشنگی و تیزی داره.
از قلمش لذت بردم.
خدا خیرش بده.
عدالت و ساده زیستی نباید در حرف باقی بماند
Iran, Islamic Republic of
با سلام . اول متذكر شوم كه من از اقشار متوسط جامعه هستم كه خداي ناكرده سوء تعبير نشود،
اولاً : اين متن چه ربطي به شهردار داشت، متاسفانه تعداد زيادي از انسانها چه مسوولان و حتي مردم عادي كاستي ها و نيازها را در اطراف خود ميبينند اما دم نمي زنند حداقل شهردار با آن مشغله چشم تيزبيني داشته اند كه اشارتي چند نموده اند.
ثانياً : قرار نيست همه از همه امكانات استفاده كنند و همه امكانات در حدي ساخته شوند كه در دسترس همه باشند ، در سالهاي اخير كشوري مانند تركيه رقم قابل ملاحظه اي از جذب توريسم كسب درآمد داشته آيا نبايد در تهران مراكزي ايجاد شود كه جذب كننده توريست ها بوده و توانايي تهران و ايران را به رخ جهانيان بكشد .
ثالثاً: تنها موردي كه در رستوران برج ميلاد نبايد اتفاق بيافتد برگزاري جلسات شركتهاي دولتي با هزينه بيت المال است. من خواهش مي كنم كه از رسانه ها اين مورد پيگيري شود.
رابعاً: قشر ثروتمند جامعه چه بخواهيم و چه نخواهيم در حال حاضر در جامعه حضور دارند اگر رستوراني با اين شرايط در تهران وجود نداشته باشد اين قشر پولي را كه در تهران و در كشور خود مي توانند خرج كنند در برج هاي دبي و ساير كشورها خرج خواهند كرد واقعاً كدام بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
آقای سید محمد عماد اعرابی عزیز شما فکر می کنید آقای شهردار و بقیه مسِؤلین تا به الان از این اعداد و ارقام و هزینه ها و حتی برعکس ، از نداشتن پول برای نان شب مردم خبر نداشتن؟! به خدا خبر دارن ولی دارن من و شما رو وامثال ما و کل مردم ساده رو فیلم می کنند وقتی اقشاری مثل : بازیکن های فوتبال و بعضی از بازیگران صدا و سیما و آقازاده ها هستن خوب معلومه که چه کسی از این برج استفاده می کنه و من و شما و امثال ما فقط وقتی از کنارش رد می شیم حق داریم برای چند ثانیه سرمون رو بالا بگیریم و فقط نظاره گر ظاهر این برج باشیم . در کل که بدجوری سر کار هستیم.
قرار نیست همه برن برج مبلاد غذا بخورن.
با پول بیت المال برای ما برج می سازند تا ثروتمندان استفاده کنند.

جناب شهردار این گونه رفتار ها فقط حسرت به دل مردم می گذارد و تجمل گرایی را ترویج می کند.
مدانید آفت تجمل گرایی چیست؟
عقده گرایی .
وای به روز ما وقتی که عقده جای عقیده را در جامعه بگیرد و آن زمانی است که کسی به کسی رحم نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید.
چرا عادت كرديم تمام اتفاقات اطرافمان را يا شور كنيم يا بي نمك. در تمام شهرهاي بزرگ دنيا مكانهاي گران و مجلل براي استفاده قشر خاص وجود دارد. تمام افراد هم توقع ندارند بتوانند از انها استفاده كنند. شهردار چند روز پيش در جنوب شهر بوستان ولايت را كه در عرض كوتاهترين مدت بهره برداري شد افتتاح كرد واقعا برخي مواقع بي انصافي را به حد كمال مي رسانيم چرا دستور امام كه گفته بود بنياد مستضعفين براي فقرا تاسيس مي شود را فراموش كردين اين سازمان الان انقدر ثروت دارد كه بتواند فقرا ي با ابرو را جمع و جور كند ولي به فكر همه چيز است جز فقر و فقير. چرا يقه ان رئيسي كه قرار بود پول نفت را بياورد سر سفره نميگيريم. نفت كه نيامد نان هم رفت. چرا به ولخرجي مديران گردن كلفت و اختلاس هاي انان نميرسيم. چرا اگر امريكا و انگليس و كشورهاي اروپايي دشمنان قسم خورده ما هستند بسیاری بچه هاي مسئولين انجا تحصيل يا زندگي ميكنند. امريكا و بقيه فقط براي ما و امثال ما شيطان بزرگ شده براي انها مامني امن براي زندگي است. مگر اين كشور از منابع خدادادي چيزي كم دارد كه اوضاع زندگي مردمش در بدبختي غوطه ور است؟ بله. مديريتي كه خدا را در نظر گيرد. اين نقص دولت و دولتمردان است. از اين شعار دم مي زنند ولي اجرايي نيست.
بنده در يك ارگان دولتي خدمت ميكنم زماني به خاطر تغيير مديريت اوضاع مالي مناسب نداشتيم وقتي مديرمان منصوب شد براي توضيحات در خصوص وضعيت معيشت پرسنل رفتم نزدش . او به جاي جواب سوالات ما گفت در اين موسسه چرا نماز جماعت برگزار نميشود گفتم يكسري مشكلات مهم را كه رفع كرديم نماز جماعت هم برگزار مي شود. خلاصه پس از نزديك 2سال به دليل سوء استفاده و سوء مديريت 2 ميليارد بيت المال را همين اقا كه دنبال نماز جماعت بود به باد داد.
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار از حالا تفاوت حرف تا عمل را نشان دادند.


وقتي نيت خدايي نباشد و هدف چيزي ديگري مثل رسيدن به مقام و پست دنيوي باشد، موقعيت كنوني نيز صرفاً وسيله و ابزاري براي رسيدن به پست بالاتر ارزيابي مي شود.

و الا غذاي 168000 توماني كجا و شوكه شدن براي نان نسيه كجا؟

خرجهاي آنچناني براي گل كاري اتوبانها كه اولويتي ندارد كجا و گرفتن عوارض آنچناني و عدم هزينه در جاي خود كجا؟

وقتي نيت خدايي نشد، كارهاي ويتريني مي شود اولويت اول و آخر.
بقیه اش را نگفتی ، لباس تنگ و چسبان خانم های راهنما در برج میلاد را نگفتی که فریاد لیبرال بودن نگاه فرهنگی مدیران ما را به آسمان برده
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالي
ميگن: مردم تظاهرات مي كردند، همسر لوئي شانزدهم پرسيد: چه مي خواهند/
گفتند نان ندارند بخورند.
او گفت: خب بيسكويت بخورند!
Iran, Islamic Republic of
عدالت یعنی تعریف حداقلهای جامعه نه محدود کردن حداکثرها . اینقدر فقر را ارزش نکنید و ثروت رو ضد ارزش . . . چون نتیجه اش را در فقر عمومی مردم ، رکود ، درآمد سرانه پایین و . . . . داریم میبینیم
Iran, Islamic Republic of
مشکل همین دنیا طلبی‌هاست
خیال می‌کنیم اگر خیلی شیک شدیم دنیا با روی گشاده با ما دست می‌دهد. آنهم دنیایی که سرشار از دروغ، نیرنگٰ، ظلم و حضور واقعی شیطان است در همه عرصه‌هایش...
فقط اشکال اینجاست که ما از دین همین ظاهرش را دیده‌ایم.
متأسفانه نگرش انحرافی سال‌هاست که در خانه است و ما در خواب خرگوشی...
به قول همان شعری که در ایام دبستان می‌خواندیم...
روزی زسر سنگ عقابی به خواست
....
از ماست که بر ماست...
بنده خدا رهبری... هرچه زحمت می‌کشه دنیا طلبان تفسیر به رأی کرده برای خود سنگر زیبایی بنام دین و انقلاب و اسلام ساخته‌اند
برخی با مدارک آنچنانی و بی‌حساب اظهار فضل می‌کنند... و شعار شعار و شعار
بخدا این فرصت‌ها برای هر کشوری پیش نمیاد بیایید دست از این جناح‌بازی، تفکربازی، سیاست‌بازی، انحرافی‌بازی، فتنه‌بازی، جاسوس‌بازی، تفتیش‌بازی، دنیابازی و بالاخره دین‌بازی و دین‌فروشی برداریم.
عالم محضر خداست معصیت نکنیم.
یاد مولایمان علی بیفتیم حداقل ذره‌ای از خدایش بترسیم و برایش شریک قایل نشویم...
وگرنه همان مشرکین زمان حضرت رسول (ص) خواهیم بود
شیطان می‌گوید:
لاغوینهم اجمعین
Iran, Islamic Republic of
اين تنها يكي از موارد متناقض در شعار و عمل جناب آقاي شهردار است،
مثلا در محله ما در بريانك، يك باغي را تبديل به بوستان كرده‌اند و اسمش را گذاشته‌اند «بوستان هزار شهيد»، آن وقت با هزينه ميلياردي توسط يك شركت خارجي يك آبشار موزيكال در آن ساخته‌اند و غروب‌ها همراه با صداي طرب‌انگيز بلندگو، آّبشار نيز شروع به رقصيدن مي‌كند و دختر و پسرها نيز با وضع آنچناني و به‌صورت درهم در يك محيط كوچك اجتماع مي‌كنند و با آن كف مي‌زنند... اسم اين محيط كاملا فرهنگي را هم گذاشته‌اند «بوستان هزار شهيد»...
Iran, Islamic Republic of
هر وقت صحبت از آقاي قالي باف ميشود ياد خاطره ايشان از زمان خداحافظي با برادر شهيدش قبل از عمليات مي افتم كه حدود 7 سال پيش در تلويزيون بيان كردند و گريه هاي ايشان در زمان گفتن خاطره يادم نمي رود. ولي الان هرچي به خودم فشار مي آورم نمي توانم قبول كنم كه قاليباف امروز همان قاليباف 7 سال پيش است كه وقتي يكي از مديران زير دستش همچين حرفي زده راحت از كنار اين مساله بگذرد و هيچ حرفي نزند .
همه مي دانند هزينه استفاده از برج ميلاد بسيار بالا است ولي چه دليلي دارد كه اصلا بيان شود استفاده از اين مكان فقط براي افراد پولدار است و طبقه متوسط هم توانايي استفاده از اين مكان را ندارند.
چه حرف چرتی
مگه برج میلاد آشپزخونه آقای شهرداره
مملکت ما هم می خواد به استانداردهای دنیا نزدیک بشه هم اعتراض می کنید
کاش وقتی که برای نوشتن این مقاله گذاشتید و صرف نوشتن درباره نقطه ضعفای دیگه می کردی مردم عادی ناراحت کرایه شون هستن نه نرخ غذای برج چون هیچ وقت کارشون به اونجا نمی افته
Latvia
ظاهرا به باور برخي مديران خدمتگزار مثل آقاي دكتر قاليباف، فقرا فقط به درد جبهه و لت و پار شدن روي مين و شركت در راهپيمايي و انتخابات مي خورند و بنز و BMW سوارها و ميلياردرها و نوكيسه ها بايد در ارتفاع چندصدمتري برج ميلاد فقر و بدبختي و تحقير اين فقراي جنوب شهري و روستايي را چون عقابي از بالا نظاره كنند!
Iran, Islamic Republic of
اينكه عده اي نان را نسيه مي خرند ننگ بزرگي است بر پيشاني برخي ها و داغ بزرگي است بر دل مسلمانان و انسانهاي متعهد و اصلا نيز قابل گذشت نيست قطعا مسببين هم در اين دنيا و هم در آخرت پاسخگو خواند بود و طعم ظلام خود را خواهند چشيد- اما اينك فكر كنيم كه همه بايد بروند برج ميلاد و غذاي 168 هزار توامني بخورند فكر غلطي است كه منافقين و گروهك ها الحادي چپ در اوايل انقلاب به عنوان گول زنك مطرح مي كردندو تخيلي است كه هيچگاه (جز در شرايط خاص حكومت امام عصر"عج") ميسر نمي شود. اين حرف ها بيشتر تشنج آفرين است . راهي بزن که آهي بر ساز آن توان زد. من هم مي توانم بگويم اي واي چرا مردم گوشي موبايل 200 ميليون توماني ندارند و مردم كشورهاي حاشيه خليج فارس براحتي مي خرند.
Iran, Islamic Republic of
آقا جان از خير برج ميلاد گذشتيم.

اما ببينم ، مردم جنوب شهر آدم نيستند كه در اتوبان شهيد محلاتي (آهنگ) كه تردد عابر پياده براي عبور از آن خيلي خطرناك است و داشتن پله برقي ( حد اقل براي بالا رفتن ) براي اين اتوبان خيلي واجب است، چرا تبعيض یا تعلل مي شود؟

پل عابر اتوبان هايي كه ماشينها با سرعت در آن تردد مي كنند پله برقي ندارند آن وقت ببينيد پل عابر پياده ميدان صنعت هم براي رفت و هم براي برگشت پله برقي دارد در حاليكه در اين پل:

1- تردد زياد نيست
2- سرعت خودروها در قياس با اتوبونها بسيار كم است
Iran, Islamic Republic of
بنده خداشهرداری کارنظافت شهرراهم فقط درمناطق بالاشهرانجام میدهدنمونه خیابان مظاهری منطقه 4 ناحیه 4
Iran, Islamic Republic of
در جواب آقای مدیری که گفته اند رستوران برج میلاد برای همه نیست و مثل ماشین بنز است و همه نمیتوانند بنز سوار شوند باید گفت که این برج از پول بیت المال ساخته شده و همه حق استفاده از آن را دارند. هر وقت این برج را از پول شخصی ساختید، آن وقت این حرف را بزنید.
Iran, Islamic Republic of
خوبه که بابت هر غذا 168 تومان بگیرند و پول آن را مثل عوارض بالا شهر بیاورند پایین شهر خرج کنند الآن هم اگر درآمد مناطق شهرداری را بررسی کنید می بینید که مناطق بالا درآمد زیادی برای شهر دارند و مناطق پایین بسیار ضرر ده هستند . بابا انصاف داشته باشیم و جوانمرد باشیم البته مشکل اینجاست که صدا و سیما برای مسائل سیاسی این چیزها را نشون میده
تعریف عدالت رو درست نفهمیدیم. عدالت یعنی در لغت یعنی قرار گرفتن هر چیز در جای خود. شهرداری وظیفه ای داره، دولت وظیفه ای و نهاد هایی مثل بنیاد مستضعفان هم وظیفه ای. برید سراغ پول دار ترین نهاد کشور یعنی بنیاد مستضعفان ببینید چی کار داره می کنه.
شهرداری بایست بتونه هزینه ی نگهداری برج میلاد را از خود برج تامین کنه که اتفاقا اگر نکنه ظلم بیشتری به مردمی که باید جور این برج رو هم بکشن می شه. همین الان چون دولت سهمشو نمی پردازه کرایه ها زیاد شده.
Iran, Islamic Republic of
با سلام این آقای اعرابی احتمالا بجز برج میلاد تفرجگاههای دیگری که وابسته به سازمان های دیگری است و شاید خود ایشان نام آنها را نمی داند چه برسد به هزینه های سرسام آورشان را نشنیده اند که جز عده ی محدودی توانایی پرداخت هزینه هایشان را ندارند. قبل از بیان بیندیش.
United States
این برج رو با پول بیت المال به عنوان محل کسب درامد ساختن
اگه قرار باشه با 8 تومن بهت جوجه بدن که نشد درامد زایی
باید پول ساخت برج رو در بیارن
Iran, Islamic Republic of
آخه یکی ربط دخترک گل فروش و پیرمرد ترازو به دست و با برج میلاد بدهد.من نمی دانم کجای بودجه شهرداری راجع به سهم نان و گوشت صحبت شده است که الان باید توقع تامین آنها را از شهرداری داشت.
Iran, Islamic Republic of
این مملکت چیش درسته که بخواد این موردش درست باشه .خدا به داد همه مردم برسد .
Iran, Islamic Republic of
اين غرب زدگي كه نوشتي را اصلا قبول ندارم ، غربيها از ما تو رعايت كردن مسايل انساني خيلي جلوترن
Iran, Islamic Republic of
پس دولت چه کارست؟ تعطیلش کنن خلاص.سازمانهای دیگه هم کنار انجام وظایفشان که تعریف شده است کار دولتم انجام می دهند.
Iran, Islamic Republic of
عجب گیری افتادیم بابا. یکی میگه نون قسطی شده یکی دیگه میگه توایران یه نفردیگه نیست به نون شبش محتاج باشه.واقعا کی راست میگه؟
Iran, Islamic Republic of
برج الدبی می گن هزینه اقامتش شبی 16000 دلار است پس بیان و گیر بدن بهشون که همه نمی تونن ازش استفاده کنن.پس هزینه ساخت و نگهداریشو از کجا بیارن؟در ضمن اگه یکم ایشون فکر می کردن متوجه می شدند که منظور از این حرف این بوده که بعضی ها گوش به زنگ باشن اوضاع جامعه چه جور شده.بدترم داره می شه.
Iran, Islamic Republic of
توایران که واقعا یه نفرنیست که محتاج نان شب باشه.چون جریان انحرافی حداقل به اندازه یک تکه نان برای هرآدم گذاشته.نتیجه میگیریم که این حرف درسته وکسی محتاج نان شب نیست ونان هم قسطی نشده.
همون طور که آقای احمدی نژاد فرمودند امروز در ایران هیچ فقیری نداریم.
جهان و کیهان خجالت بکشید سیاه نمایی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
من که خدایی شوکه نشدم چون باوجود جریان انحرافی خیالم راحت هستش که کسی محتاج نان شبش نمیشه.بنظرم اگه دولت بیاد مثل کارت بنزین نان روهم براش کارت صادرکنه خیلی خوبه چون میتونه دیگه جلوی قسطی شدن نان روبگیره وهرکسیکه نان مصرف کنه دولت میفهمه وبه این نتیجه میرسه که کسی محتاج نان شبش نیست ودرنهایت میگه دم جریان انحرافی گرم که مبلغ یک تکه نان رو کنارگذاشته تا کسی محتاج نان نباشه.وتازه برای اثبات مدرک هم داره
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم اینقدر کم جنبه . حالا برج میلاد نتونستی بری دیگه اینقدر الم شنگه نداره که
United States
خواهش می کنم از مردم ایران طرز فکرارو عوض کنن با این طرز فکرا ایران هیچ پیشرفتی نمی کنه یه مقدار به فکر علم تکنولوزی باشیم که جهان سومی رو نکوبونن تو سرمون
Iran, Islamic Republic of
درد از این است که این انقلاب برای کوخ نشینان بود و حالا به کام کاخ نشینان شده است.
آقای شهردار و چه دیگران لطفا عقبه زندگی خود را مرور کنند و خدا وکیلی این انقلاب با رهبری عظیم الشان آن با چه هدف و برنامه ای پی ریزی شد.
ایا تجمل گرائی و تجمل پرستی جزو درخواست های ارزشهایمان بود یا مبارزه با تجمل گرائی و تجمل پرستی از برنامه ها و خواستهای ارزشی ما در اوایل انقلاب بود؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای اعرابی .شما بهتره برید به شیر لیتری 1000 تومان گیر بدید تا رستوران گردون.

اونو مردم نرن نمیمیرن, ولی شیر رو نخورن , هزار و یکی مرض و نواقص نسلی پیدا میکنن.

همیشه شما با بصیرت ها, اصل رو ول میکنین و فرع و میچسبین.
چون در شهرداري تهران ميلياردها تومان حيف و ميل مي شود اين مسائل طبيعي است
Iran, Islamic Republic of
این چه حرف بی اساسی است که چون مردم فقیر نمی توانند این هزینه را بپردازند پس چنین چیزی نباشد اتفاقا این راه برقراری عدالت است باید سرمایه داران ومرفهین بی درد پولشان را در چنین مکانهای خرج کنند تابه اندازه سود گل فروشی به آن دخترک برسد واگر قرار باشد بتوانند در برج میلاد غذا بخورند باید رستورانهای دیگر را تخته کرد
United Arab Emirates
برادر من ! خوب معلوم است باید هم گران باشد, همه که نباید بروند برج میلاد غذا بخورند...

بله حتی اگر از پول بیت المال هم ساخته شده باشد بازهم باید گران باشد تا درآمدزایی کند

ثانیا رستوران های برج فکر نکنم مال شهرداری یا آقای شهردار باشد که, مطمئنا شهرداری تهران محل رستوران را با مبلغ بالایی اجاره داده است و مدیریت رستوران ها به احتمال زیاد کاملا شخصی است

ثالثا فرض کنید توریست های خارجی وقتی به کشور می آیند دوست دارند بروند یک جای بسیار عالی و پول خرج کنند!

به نظر بنده بجای اعتراض کردن بیجا باید خوشحال هم باشیم
United States
واقعا این برج میلاد ساخته شد که یه عده مرفه برن غذای 170 هزار تومنی بخورن و بقیه مردم حسرتشو داشته باشن. خوب اگه نمیساختن که بهتر بود. خوب اینکه شد همون کاخ نشینی به یه مدل دیگه.
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه جریان انحرافی یک ریال هم هدر وحیف و میل نکرد.
Iran, Islamic Republic of
اسلام يكي از سفارشاتش انفاق است و اين فريضه با به وجود امدن نياز هاي كاذب در مردم كمرنگ مي شود اين اصل درد است و جواب به دوستاني كه مي گويند برج ميلاد ورستوران هاي شبيه ان چه اشكالي دارند
Iran, Islamic Republic of
آخه غذای 170 هزار تومانی خوردن هم حسرت خوردن داره .من به همون نون و پنیری که می خورم راضی ام و خدا رو شکر می کنم ولی اگه بذارن نون تو سفرمون بیاد پنیر پیش کش.
Iran, Islamic Republic of
همه در حد خودشان انفاق می کنند.ولی انقدر که وضع جامعه بد شده که به چشم نمی آید.در ضمن یکی از کاربردهای اصلی برج میلاد پایه گذاری تلویزیون دیجیتال بوده و ... پس بجز رستوران کاربردای دیگه هم داره.
Iran, Islamic Republic of
من نميخوام طرفداري ازكسي بكنم،اما بگم اين فقربوجودآمده ربطي به شهرداري نداره،حتي اگرهم شهرداري يا دست اند كاران برج ميلاد تخلفي كرده اند،دولت بايد برخورد كند
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا آقای اعرابی معلومه طرفدار پرو پا قرص شهردارند و تمام حرفاشونم به در گفتن تا دیوار بشنود. دمت گرم.
چه جالب !!!! دقیقا کلاهی که در قرارداد طرح مسکن نوسازان در یک متر مربع بر سر شرکت کنندگان گذاشته اند همان هزینه صرف غذا برای یک نفر در برج میلاد است ( یعنی متری 168000 تومان ) .
Iran, Islamic Republic of
اسمش راعوض كنيد بگذاري برج بي داد !
Iran, Islamic Republic of
این رفیقمون از قیمت درست این طرح معلومه اطلاعی ندارند. تازشم نه اینکه تمام پروژه هامون دقیقا سر وقتش تموم می شن.خوب یکم صبر داشته باش.
Iran, Islamic Republic of
خدایی ماکه نفهمیدیم دلیل این همه تخریب نسبت به این آقا چیه اما فعالیت ایشون درشهرتهران خیلی خوبه امیدوارم بقیه هم ازایشون یادبگیرن.متن این بنده خداهم هیچ ربطی به این آقا نداره وقیمت نان و... مجموعه های دیگری مشخص میکنن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنظرم درد ما گرانی غذا در رستوران برج میلاد نیست.بیایین با همت مضاعف و کار مضاعف کاستی ها را درست کنیم.
از همه دردناکتر اینه که می خوان برج میلاد نماد تهران باشه و تهران نماد ایران
من که همچین حسی ندارم
همین فاصله طبقاتی باعث ایجاد اکثر جرایم است

خیلی از کسانی که دست به قتل و غارت و دزدی و... زدن محتاج نان شب نبودن اما بادیدن فاصله طبقاتی بین خود شون و بالا نشینهای برج میلادی حسرت کشیدن و عقده ای شدن یا طمع کردن ودر نتیجه ...
Iran, Islamic Republic of
زیاده خواهی آدمها باعث قتل و.... میشود.بگردید به دنبال باعث و بانی اون کسانیکه فاصله طبقاتی رو بوجودآوردندواون کسانیکه باشعاردادن این راه رو دارن ادامه میدن.همه مردم فرق شعاربا عمل میفهمند همه فرق کارآمدبودن وکارآمدنبودن رامیفهمند