جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آيت الله نمر به حكم اعدام اعتراض كرد

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 393458
روزنامه سعودي الرياض از اعتراض آيت الله شيخ نمر باقر النمر روحاني بارز شيعه عربستانی به حكم دادگاه برای بازنگری در حکم اعدام وی در دادگاه استیناف خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه الرياض نوشت: شيخ نمر الباقر النمر لايحه اعتراض به حكم دادگاه بدوي عليه خودش را تقديم كرد و پرونده به دادگاه استيناف ارجاع خواهد شد كه پنج قاضي به بررسي اين حكم خواهند پرداخت.

حکم اعدام این عالم سرشناس عربستانی از سوی دادگاه ریاض بر اساس اتهامات واهی دادستانی کل صادر شد.

دادستان عربستان، در ۲۵ مارس گذشته (پنجم فروردین ۹۳) با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشورها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.

سازمان حقوق بشر عربی محاکمه شیخ نمر را امری بی سابقه و خطرناک از نوع خود دانست و اعلام کرد: اعدام ها در عربستان برخلاف ارزش ها و قوانین بین المللی است.

تشويق اهالي قطيف در شرق عربستان براي تظاهرات در همبستگي با مردم بحرين و مقابله با نيروهاي موسوم به سپر جزيره، تاسيس صندوق در مسجد الحسين در منزه لازاره و خيابان العواميه براي جمع آوري كمك ها به منظور خريداري پلاكارها و بلندگو و غیره و استفاده از آنها در تظاهرات، و خريداري بنزين براي ساخت كوكتل مولوتف، و خرید نوشيدني هاي خنك براي مردم معترض زير نظر مستقيم آيت الله نمر از جمله اتهام هايی است که دادگاه بر اساس آنها وی را به اعدام محکوم کرده است.

نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ هنگام تعقیب خودروی آیت الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *