پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
میراسماعیلی در نشست خبری:

می‌خواهیم سهمیه المپیک کسب کنیم

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 419756
نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: سال سختی را پیش رو داریم و امیدواریم با اجرای تمام برنامه‌ها بتوانیم سهمیه لازم را برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ کسب کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آرش میراسماعیلی که در نشست خبری مسئولان جودو حضور داشت ضمن بیان مطلب فوق افزود: در دو روز گذشته اعضای تیم ملی کوراش ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شدند. نونهالان و نوجوانان دو استان لرستان و خراسان شمالی که به ارمنستان رفته بودند نتایج خوبی کسب کردند.

وی ادامه داد: حضور در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا و جهان، قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان در کنار تلاش برای کسب سهمیه المپیک با حضور در مسابقات مختلف کار فدراسیون را دوچندان سخت کرده است که امیدوارم با موفقیت در این رویدادهای مهم بین المللی بتوانیم سهمیه لازم را برای رسیدن به المپیک بدست آوردیم.

مدیرتیم های ملی جودو در مورد انتخاب دوباره محمود میران به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان گفت: میران از سرمایه های جودو ایران است که می تواند در تیم های رده سنی پایه کارهای بزرگی انجام دهد. ضمن اینکه حضور در کنار جوانان انگیزه آنها را برای آموزش و کسب موفقیت افزایش می دهد. میران تا مسابقات جهانی جوانان هدایت تیم ملی را برعهده دارد و با مسئولیت او در تیم ملی کشتی با کمربند مشکلی ایجاد نمی کند.

میراسماعیلی در مورد شائبه دوپینگ دو جودوکار در مسابقات برون مرزی گفت: این جریان به هیچ عنوان برون مرزی نبوده و در داخل اتفاق افتاده است. اصل جریان هم از قرار بود که محمد ملک محمدی در مسابقات انتخابی از انجام تست دوپینگ ممانعت کرد و با توجه به مستنداتی که ارائه داد شش ماه محروم شد. ضمن اینکه خدامرادی هم سال پیش تست داد که مثبت بود و دو سال محروم شد.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سئوال که چرا همان زمان اسامی دوپینیگی ها اعلام نشد گفت: به این دلیل که این جودوکاران جوان هستند ما سعی کردیم آبروداری کنیم و از اعلام آن در رسانه‌ها خودداری کردیم تا به این صورت از جودو طرد نشوند. ما تنها تیمی بودیم که قبل از بازی‌های اسیایی از ۲۱ نفر تیم تست گرفته شد و در این راه پیشگام بودیم.

وی در پاسخ به این سئوال که حضور محجوب در کشتی باچوخه مشکلی در روند کاری او در جودو ایجاد نمی کند؟ گفت: محجوب یکی از استعداد خوب جودو ایران است که مدال‌های خوبی هم در مسابقات مختلف کسب کرده است. نکته مهمی عنوان شد و او اگربیشتر روی جودو تمرکز کند بهتر نتیجه خواهد گرفت. البته تصمیم داریم ، جودوکارانی که شانس حضور در المپیک دارند را به لحاظ مالی بیشتر حمایت کنیم تا با آرامش خوبی در مسابقات شرکت کنند.

درادامه این نشست مجید زارعیان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در خصوص نحوه اعزام سبک وزنها به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در هیچ کجای دنیا ندیده ام که سرمربی تیم ملی را در دو ماه تجزیه و تحلیل کنند. من برای کمک به جودو آمده ام و بهترین های ایران هم به مسابقات ترکیه اعزام شدند با توجه به اینکه شاخصی برای ارزیابی در این بخش نداشتیم این اعزام صورت گرفت و تا زمان پایان اردوها در خصوص نحوه اعزام نفرات به مسابقات قهرمانی آُسیاتصمیم گیری خواهیم کرد.

وی افزود: جودوکاران ایران هم اکنون با سطح اول جهان و حتی آسیا فاصله زیادی دارند و باید در اردوها و مسابقات متعدد شرکت کرده و از زمین خوردن هراس نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *