جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

ایران رسما دارای کانال اچ‌دی می‌شود

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 369950
مدیر شبکه تماشا که مسئولیت راه‌اندازی شبکه «اچ‌دی» را عهده‌دار است، اعلام کرد: شبکه اچ‌دی بعد از مسابقات جام‌جهانی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ ضمن اینکه این شبکه به‌زودی رسما افتتاح می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا؛ مدیر شبکه تماشا که مسئولیت راه‌اندازی شبکه «اچ‌دی» را عهده‌دار است، اعلام کرد: شبکه اچ‌دی بعد از مسابقات جام‌جهانی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ ضمن اینکه این شبکه به‌زودی رسما افتتاح می‌شود.

کامبیز اخوان صفا، در این زمینه توضیح داد: شبکه اچ‌دی قرار است شبکه ادامه‌داری باشد و با پایان مسابقات جام‌جهانی تعطیل نخواهد شد. در حال حاضر هم به بینندگان فراخوان داده می‌شود که بگویند چه برنامه‌هایی را مدنظرشان دارند که می‌خواهند از این شبکه با کیفیت اچ‌دی پخش شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شبکه اچ دی که به زودی قرار است نامش تغییر پیدا کند، روزانه پنج ساعت پخش آزمایشی دارد؛ ضمن اینکه قرار است به زودی پس از افتتاح رسمی، ساعت پخش برنامه‌هایش نیز افزایش پیدا کند.

وی درباره پخش مسابقات نیمه نهایی و فینال جام جهانی اعلام کرد: تاکنون همه بازی‌های مربوط به جام جهانی از این شبکه پخش شده‌اند. امشب - شنبه (۲۱ تیرماه) - هم مسابقات نیمه نهایی مربوط به جام‌جهانی از شبکه اچ دی پخش می‌شود؛ ضمن اینکه یکشنبه شب هم فینال مسابقات را از این شبکه پخش خواهیم کرد.

این مدیر تلویزیون همچنین با اشاره به تصمیم ادامه‌دار بودن شبکه اچ‌دی پس از مسابقات جام‌جهانی، عنوان کرد: به خاطر احترامی که برای مخاطب قائل هستیم، پخش آزمایشی این شبکه را همچنان ادامه دادیم تا جایی که در حال حاضر به غیر از مسابقات جام جهانی برنامه‌هایی دیگری نظیر«مستند ایران» هم از این شبکه در حال پخش است. به دلیل اینکه بعد از مسابقات والیبال این شبکه از سوی بینندگان مورد استقبال قرار گرفت، به دستور آقای ضرغامی - رییس سازمان صدا‌و‌سیما - و همچنین معاون ایشان - آقای دارابی - روزانه پنج ساعت پخش آزمایشی شبکه اچ‌دی را ادامه دادیم و قرار است به زودی این شبکه افتتاح رسمی شود.

مدیر شبکه تماشا در پایان گفت‌و‌گوی خود خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه افتتاح چنین شبکه‌ای تجربه جدیدی است و نیاز به فراهم آوردن یکسری امکانات و زیرساخت‌های فنی دارد، افتتاح رسمی آن کمی زمان می‌برد. در حال حاضر ما مشغول انجام فعالیت برای آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی شبکه اچ‌دی هستیم و مدتی فرصت می‌خواهیم تا بتوانیم این شبکه را رسما با افزایش ساعت افتتاح کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید امیر
به چه دردی میخوره وقتی فقط تهرانی ها میتونن ازش استفاده کنند،،مثل شبکه نسیم که مثلا سراسرس شده اما ما که در کرج هستیم هم نمی توانیم این کانال را دریافت کنیم
Iran, Islamic Republic of
حیف که ما شهرستانیها از فیض دیئن این شبکه محرومیم و نه تنها شبکه اچ دی بلکه شبکه نسیم و افق هم مخصوص تهرانیهاست بعد آنموقع میگویند چرا همه به تهران هجوم میآورند خوب این شما هستید که برای تهران جاذبه درست میکنید و همه امکانات را در تهران ایجاد میکنید
علی
Iran, Islamic Republic of
بابا دست بردارید. همه دنیا سالهاست شبکه های اچ ای داه انداخته اند و مسئولین حالا که سیستم اچ دی در آستانه بازنشستگی و ورود 4K است تازه به فکر اچ دی افتاده اند.