پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۳
واکنش‌ها به منتقدین تابلوهای عنایت آمریکایی:

چمران: «عنایت آمریکایی» مذاکرات را تضعيف‌ نمی‌كند/ سروری: برخی وکیل مدافع آمریکا شده‌اند!

شاکری: برخی دوستان در وزارت امورخارجه ترسو هستند
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 407452
آمریکایی‌ها همواره در طول تاریخ ظلم و ستم فراوانی را به ملت ما روا داشته‌اند و ما هیچ گاه این مسئله را فراموش نخواهیم کرد، اما این مسئله منافاتی با مذاکره با آنها در موضوع هسته‌ای ندارد.
چمران: «عنایت آمریکایی» مذاکرات را تضعيف‌ نمی‌كند/ سروری: برخی وکیل مدافع آمریکا شده‌اند!
گروه جامعه جهان‌نيوز: سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب در حالی به پایان رسید که در چند روز گذشته برخی از افراد و رسانه ها از جناح های سیاسی خاص کشور از نصب تابلوهای تبلیغاتی با عنوان «عنایت آمریکایی» در خیابان های پایتخت انتقادهایی را مطرح کردند.

 موضوع تابلوهای تبلیغاتی ضد آمریکایی به سال گذشته و نصب تابلوهایی به عنوان صداقت آمریکایی باز می گردد که در ان زمان نیز حساسیت های فراوانی را در کشور برانگیخت و برخی افراد نسبت به آن واکنش هایی را نشان دادند.

امسال و در آستانه برپایی مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بسیج شهرداری تهران بیلبوردهای عنایت آمریکایی را در اصل برای معرفی واقعیت های تاریخی رفتار آمریکا با ایران در خیابان ها و معابر نصب کرد تا یادآور جنایان این رژیم علیه کشورمان باشد.


چمران : تابلوهای "عنایت آمریکایی" منافاتی با مذاکرات ندارد

مهدی چمران در خصوص نصب تابلوهای عنایت آمریکایی در سطح شهر اظهار داشت: این تابلوها پیام اعتقادی ملت را نشان می دهد و ارتباطی با تضعیف تیم مذاکره کننده ندارد.

وی افزود: آمریکایی ها همواره در طول تاریخ ظلم و ستم فراوانی را به ملت ما روا داشته‌اند و ما هیچ گاه این مسئله را فراموش نخواهیم کرد، اما این مسئله منافاتی با مذاکره با آنها در موضوع هسته‌ای ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از منتقدین نصب این تابلوها و متهم کردن دستگاه‌های شهری به سیاسی کاری بیان کرد: هیچ کس به دنبال سیاسی کاری و دخالت در روند مذاکرات نیست بلکه ما در کنار رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده که بنا به فرموده ایشان فرزندان انقلاب هستند دفاع خواهیم کرد.


سروری: برخی‌ها در کشور وکیل مدافع آمریکا شده‌اند

پرویز سروری اظهار داشت: طی چند روز اخیر بسیج شهرداری بیلبوردهایی را با عنوان عنایت آمریکایی در شهر نصب کرده است که بخشی از جنایات آمریکا علیه مردم کشورمان را به تصویر می کشد که مورد تایید میلیون ها تظاهر کننده تهرانی در مراسم باشکوه ۲۲ بهمن هم قرار گرفت اما برخی ها گویا نسبت به این تابلوها و رویکرد انقلابی ملت ایران بغض و کینه عجیبی دارند.

وی ادامه داد: الان این دغدغه ذهنی جدی برای من بوجود آمده که آیا دوستان قرار است نماینده مردم باشند یا بلندگوی نظام سلطه و وکیل مدافع آمریکا.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: عنوان کرده اند که این تابلوها باعث تضعیف مذاکره کنندگان خواهد شد اما گویا آقایان اطلاع ندارند که این مواضع رسمی است که در مذاکرات اثر دارد نه مواضع گروه های داخلی. برعکس اتخاذ مواضع حساب شده نه تنها باعث تضعیف نمی شود بلکه دیپلماسی عمومی و پارلمانی، تقویت کننده دیپلماسی رسمی است. به تعبیری گروه های داخلی با دیپلماسی عمومی پاس سیاسی می دهند تا تیم مذاکره کننده گل بزند.

سروری گفت: امروز در حالی که مقامات رسمی آمریکا با لحن تهدید آمیز با ما سخن می گویند و هر روز ملت ایران را مورد توهین قرار می دهند عده ای در داخل وکیل مدافع آمریکا شده اند و حتی می گویند آمریکا دیگر آن دشمن سابق نیست و خوب شده است. گویا این آقایان حواسشان به کشور نیست یا اینکه خیلی مجذوب کدخدا شده اند وگرنه چه کسی است که خون تازه ریخته شده شهدای هسته ای را از یاد برده باشد یا چه کسی می تواند چشمش را بر تهدیدهای هر روزه و فتنه انگیزی آمریکا در جهان اسلام ببندد؟


نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر گفت: جالب است وقتی دشمن وقاحت کرده و مردم ایران را تهدید می کند یا می گوید باید ایران را با بمب اتم مورد حمله قرار داد این آقایان ساکت هستند اما همین که چند بیلبورد در همراهی با مواضع ملت در شهر نصب می شود ناگهان صدای اعتراض آنها گوش عالم را کر می کند.

وی افزود: جالب است که می گویند شورا نباید وارد مسایل سیاسی شود. در جواب باید بگوییم از کی تا حالا دفاع از انقلاب، مردم و نظام جمهوری اسلامی سیاسی شده است؟ اگر این کار سیاسی است باید بگوییم ما افتخار می کنیم که سیاسی ترین مردم جهان هستیم.


سروری ادامه داد: به نظر ما آنچه مورد اعتراض مردم است نصب این بیلبوردها نیست بلکه مردم از رفتار دوگانه برخی آقایان نفرت دارند. آنها از جناح بندی و وارد کردن مدیریت شهری و شورا به بازی های سیاسی و حزبی انتقاد دارند نه از دفاع انقلابی از کشور و ملت.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما همواره از انقلاب و مردم در برابر زورگویان دفاع می کنیم و بار دیگر فریاد می زنیم نه تحریم نه ذلت ، مذاکره با عزت.

مجتبی شاکری : حضور پرقدرت در مجامع بین المللی با تشدید تنفر از آمریکایی ها

مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اظهار داشت:اقدام اخیر سازمان بسیج شهرداری تهران در نصب بیلبوردهای «عنایات آمریکایی» در سطح شهر تهران، قابل توجه است.

وی گفت: این کار بسیار با ارزش و قابل تقدیر بود ضمن اینکه برخی از افراد در وزارت امور خارجه کشور گلایه داشتند که مضامینی این چنینی، روند مذاکرات را سخت می‌کند!

وی تصریح کرد: این در حالی است که نصب بیلبوردهایی با مضامین مختلف و نفرت مردم ایران از آمریکایی‌ها باعث قدرت بیشتری دیپلماسی ایران در سطح جهان خواهد شد و دوستان ما در وزارت امور خارجه نیز باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی افراد در مورد گلایه از نصب چنین بیلبوردهایی در پایتخت تاکید کرد: این دوستان بدانند که اینگونه فضاسازی‌ها و همچنین تشدید تنفر مردم از آمریکایی‌ها باعث حضور پرقدرت در جوامع بین‌المللی می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از دوستان ترسویی که در وزارت امور خارجه هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند.
منبع: افكارنيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب اینو مذاکره کنندگان باید بفهمن
تا وقتی کارمندان و مسولین امورخارجه حقوق ارزی انچنانی دریافت میکنند برای حفظ موقعیت و ادامه ماموریت در کشورهای متبوعه از قبیل کشورهای غربی مصالحه کار و بنفع حفظ موقعیت خود تصمیم می گیرند و جسارت ابراز عقیده مخالف نظرات غربی ها را ندارند.
میلاد
حرکت جالبی هست بعضی وقت ها یه جمله از صدها ساعت سخنرانی تاثیرگذارتره
Iran, Islamic Republic of
هدف تضعیف موضع مذاکره کننده‌گان است و گرنه همه ما می‌دانیم آمریکا چه کثافتی است
اگر بخاطرواقعیت میخواد تضعیف بشه بذار این مذاکره بیخود،نابود بشه،
محمدی
United States
36 سال مرگ بر این و اون گفتیم چی شد هیچی فقط اگه الان گرین کارت بدن خدا وکیلی چند تا از ما با کله میریم آقازاده های همه جناحها تقریبا به اروپا و آمریکا رفت وآمد دارن پس لطفا عوام فریبی نکنید فقط جرات نشر این مطلب رو هم داشته باشین احتمالا سود بعضی ها هم توی این تابلوهاست بالاخره مفتی که نیستند
قاسمی
United States
دمت گرم من موندم چرا تابلو عنایت روسی و چینی رو نمی زنند خیانت روسها که ده ها برابر آمریکایی هاست
Iran, Islamic Republic of
بعضي هم خودشونو ....
شکوفه
Iran, Islamic Republic of
خوب هدفشان مشخص شد...
سرباز ولایت
...کار خیلی مناسب و جالبی هست که خیانت های دشمن همیشه جلوی چشمون باشه تا خدا نکرده غافل نشیم .
United States
پوستر آخریه بدجوری دلم رو می سوزونه
فردین ذبیحی
بسیار عالی
ر مظلومی
قوی ترین زبان گویا کار قشنگیه