شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

خبر بد خوش چهره از نبض اقتصاد کشور

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 437152
عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از رشد منفی ۵.۴ درصدی اقتصاد کشور در برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: بعد از جنگ چهار دولت داشتیم که همه این دولت‌ها طی هر دوره وابستگی به درآمدهای نفتی را افزایش دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد خوش چهره ظهر امروز در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در هتل جم اظهار کرد: مهم‌تر از تحریم بحث مدیریت تحریم است و اگر تحریم در اقتصاد ایران اثر کرده در واقع ما با مدیریت خود این اجازه را داده‌ایم که ضریب آن بالاتر برود.

وی بیان کرد: بحث تمام شدن انرژی یکی از مباحثی است که در آینده چالش ایجاد می‌کند و برآوردها این است که در خاورمیانه تا دو دهه دیگر بحث منفی تولید نفت در برخی از کشورها مانند عربستان آغاز می‌شود.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دنیا امروز توانسته رفاه خوبی به مردم بدهد اما نتوانسته آرامش بشر قرن ۲۱ را تامین کند و مردم جهان در اوج استرس و افسردگی قرار دارند و در واقع در بعد معنوی دچار اختلال شده‌اند و اسلام و شیعه می‌توانند تحولی در این ارتباط آغاز کنند.

خوش چهره تصریح کرد: در برنامه پنجم قرار بر این بوده که سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم اما بنا بر بیان رئیس جمهور ما رشد منفی ۵.۴ درصدی داشته‌ایم البته ما راه برون رفت متعدد برای این موضوع داریم و فقط باید نگران مدیریت در اقتصاد باشیم.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: بعد از جنگ چهار دولت داشتیم که دیدگاه‌های مختلفی داشتند اما عملکردهای آنها به ویژه در بحث اقتصاد شباهت زیادی به هم دارد و همه این دولت‌ها در طی هر دوره وابستگی به درآمدهای نفتی را افزایش دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *