پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طرحی‌برای حفاظت ازهواپیماهای غیرنظامی

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 377258
مسئولان سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) از تصمیم خود برای اجرای دو طرح آزمایشی به منظور تبادل اطلاعات با شرکت های هواپیمایی و کشورها در خصوص خطرهای موجود در مناطق درگیری برای حفاظت از هواپیماهای غیر نظامی خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، سازمان بین المللی هواپیمای کشوری شش هفته پس از انهدام یک فروند هواپیمای مسافری هنگام پرواز بر فراز آسمان اوکراین تصمیم به اجرای چنین طرح هایی گرفته است .

این طرح ها در پایان نشست دو روزه کارگروه ویژه ایکائو که برای تبادل نظر درباره نحوه مقابله با خطرهای ناشی از پروازها در مناطق درگیری برگزار شده بود، اعلام شد.

بنا بر اعلام ایکائو مستقر در مونترال، طرح آزمایشی نخست درباره نحوه استفاده از سامانه هشدار دهنده فعلی برای بهبود تبادل فوری اطلاعات واعلام خطر به هواپیماها است.

در طرح دوم که توسط شرکای اصلی ایکائو اجرا خواهد شد، سامانه جدیدی برای تبادل فوری اطلاعات در مناطق درگیری ایجاد خواهد شد.

دیوید مک میلان ، رئیس کارگروه ویژه ایکائو در بیانیه ای اعلام کرد : " طرح های پیشنهادی به تضمین ایمنی مسافران و خدمه همه هواپیماها در هر منطقه ای که پرواز می کنند کمک خواهد کرد. "

کارگروه ویژه ایکائو در پی انهدام هواپیمای پرواز ام اچ ۱۷ خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین در ماه گذشته تشکیل شد. در پی سقوط این هواپیما، ۲۹۸ سرنشین آن کشته شدند.

این حادثه مسئولان صنعت هواپیمایی را واداشت از ایکائو - که ۱۹۱ کشور عضو آن هستند- بخواهند تا نقش پررنگ تری در زمینه تامین ایمنی جان مسافران شرکت های هواپیمایی ایفا کند.

ایکائو قادر به باز کردن یا بستن حریم هوایی در مناطق درگیری نیست و تاکنون راهنمایی های ویژه ای درباره مناطق در گیری که ممکن است جان مسافران هواپیماهای غیرنظامی را تهدید کند، ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انجام وظیفه ایکائو یا هر نهاد دیگر برای هشدار درباره خطرهای موجود در مناطق درگیری برای هواپیماها ممکن است از نظر سیاسی دشوار باشد، چرا که این به معنای درخواست از کشورها برای ارائه اطلاعات مهم در خصوص امور نظامی و سیاسی کشورشان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *