پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳
خطاب به نمایندگان؛

دانشجویان: صادرات نفت به اروپا را قطع کنید

درخواست تجمع‌کنندگان از رییس‌جمهور
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 207454
دانشجویان دانشگاه های تهران امروز با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان ملت خواستند تا مانع صادرات نفت ایران به اروپا شوند.
دانشجویان: صادرات نفت به اروپا را قطع کنید
به گزارش جهان، دانشجویان تهرانی ساعتی قبل در حالی که پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند به تحریم اخیر نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

دانشجویان با در دست داشتن نوشته هایی و سر دادن شعارهایی همچون "ای مجلس ولایی، اقدام انقلابی"، "مرگ بر آمريكا" و "خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم" خواستار قطع صادرات نفت ایران به اروپا شدند.

به گزارش خبرگزاری ها در این تجمع سید مصطفی میرحاجی به عنوان نماینده دانشجویان حاضر در تجمع طی سخنانی گفت: تجمع امروز به این منظور برگزار شد تا از نمایندگان مجلس بخواهیم صادرات نفت ایران به اروپا را در فصل زمستان متوقف کنند.

وی بر لزوم انجام این اقدام از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و خواستار اجرای هرچه سریعتر آن شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برای برگزاری این تجمع از سوی استانداری تهران به آنها مجوزی داده نشده است، تصریح کرد: دانشجویان به دلیل اینکه اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهند این تجمع را برگزار نمی‌کنند و فقط مقابل مجلس آمده و موضع خود را اعلام می‌‌کنند.

میرحاجی با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا از مواضع رستم قاسمی وزیر نفت در قبال این تحریم قدردانی کرد و خواستار موضع‌گیری رئیس جمهور در این زمینه شد.

گفتنی است این تجمع به دلیل عدم صدور مجوز از سوی استانداری تهران پایان یافت. در همین حال خبرگزاری دانشجو در مطلبی انتقادی نوشت: جاي تامل است كه چرا مسئولان فرمانداري تهران درست در ساعتي كه قرار بود اين تجمع برگزار شود و در حالي كه دانشجويان در مقابل مجلس حاضر شدند، مانع از برگزاري آن شد.

تحریم ها را پرهزینه کنیم

در این باره عضو قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج دانشجویی گفت: تحریم بانک مرکزی از سوی دولت‌های غربی به معنای اعلام جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی است.

رضا بخشی در نشست خبری قرارگاه جهاد اقتصادی تاکید کرد: با توجه به اعلام آشکار جنگ اقتصادی علیه ایران و تحریم بانک مرکزی کشورمان باید سیاست‌های تهاجمی را علیه دشمن بکار ببریم.

وی افزود: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نفت باید سیاست‌های تهاجمی را همانند سیاست خارجی کشورمان علیه آمریکا و اروپا عملیاتی کنند و انتظار این است که در سال جهاد اقتصادی سیاست‌های اقتصادی از حوزه انفعالی به تهاجمی تبدیل شود.

همچنین مسئول کارگروه انرژی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج خاطرنشان کرد: کاهش و یا عدم وابستگی ایران به نفت به آرزویی تبدیل شده که باید بالاخره تحقق پیدا کند. اکنون بهترین فرصت است که صادرات نفت را به اروپا قطع کنیم.

محمدصادق کریمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا با یک ضربه و یا شوک از این تحریم‌ها خارج شویم، گفت: باید ایران شوک روانی در بازار ایجاد کند و عرضه و تقاضای نفت را متلاطم کند تا تحریم‌ها علیه ایران پر هزینه باشد.

دبیر قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی نیز با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به یک الگوی اقتصادی با عنوان اقتصاد مقاومتی داریم، گفت: تفسیر جهاد اقتصادی این است که سازوکارها به گونه‌ای رقم بخورد که با کمترین ضربه، بیشترین ضربه اقتصادی را به دشمنان وارد کنیم.

حسین عسکری افزود: نظام ایران ایدئولوژیک بوده و به جنگ میان حق و باطل قائل است. پس باید الگویی اقتصادی ترسیم کنیم تا شکننده نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این دانشجویان از طرحهای عریض و طویل گازی برای صدور گاز ارزان به اروپا چیزی نگفتند؟!
با این تیم قوی اقتصادی نه تنها بدون نفت بلکه بدون نفس کشیدن هم میتوانیم .
ابر و باد و مه و خورشید و هاله ای از نور در کارند ..........
Canada
دانشجویان: صادرات نفت به اروپا را قطع کنید