سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۸
اظهارات علنی موسوی خوئینی ها:

ريش‌وقيچي دست آيت‌الله جنتي است/ خاتمي رئيس‌ ماست

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 257251
موسوي‌خوئيني‌ها، از فعالان فتنه 88 و عاملان اصلی اغتشاش خونین شب 30 خرداد 88، به ارائه راهکارهایی برای بازگشت همفکرانش به عرصه سیاسی پرداخت که البته اعلام برائت از جریان فتنه و اشتباهات گذشته در میان این راهکارها نبود. در واقع نوعی فرار به جلو.
به گزارش سرویس سیاسی جهان، موسوي‌خوئيني‌ها روز گذشته در نشستي با اعضاي سازمان دانشجويي حزب اسلامي كار، سایت های منتقدش را به "دروغگويي" متهم کرد و گفت، اینکه می گویند من طرح دولت وحدت ملي را "کلاهبرداری هاشمی" توصیف کرده ام، صحت ندارد.

خوئینی ها همچنین در سخنان جالبی درباره انتخابات ادعا كرد: ما اصلاح‌طلبان از اصولگرا هم اصولگراتر هستيم لذا دليلي ندارد كه از يك كانديداي اصولگرا حمايت كنيم!

به گفته خوئيني‌ها كانديداي اصلاح‌طلبان نبايد يك نيروي دست‌چندم باشد، چرا كه نبايد خيال شود كه هر چوب خشكي كه به مردم معرفي كنيم مردم هم حمايت خواهند كرد. بايد كسي كانديدا شود كه بتوانيم به او دل ببنديم.

ريش و قيچي دست آيت‌الله جنتي است

وی با ابراز نگرانی از احتمال حضور نیافتن خود و دوستانش در عرصه سیاسی، عنوان کرد: ريش و قيچي دست آقاي آيت‌الله جنتي است كه بگويد چه كسي صلاحيت دارد و چه كسي ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز در عین حال از اهمیت آنچه "تفكر و انديشه اصلاح‌طلبي" نامید، سخن گفت و بدون توجه به جلسات پی در پی فعالان فتنه برای بازگشت به عرصه سیاسی ادعا کرد: انتخابات براي ما اصل نيست كه به خاطرش اصول اصلاح‌طلبي را زير پا بگذاريم. اصل براي ما اصول اصلاح‌طلبي وآرمان‌هاي اصلاحي انقلاب و امام است كه با رعايت و حفظ آنها مي‌توانيم در انتخابات شركت كنيم و كانديدا معرفي كنيم.

وی که همچنان حاضر به اعلام برائت از جریان فتنه و پشیمانی از نقش آفرینی در آشوب ها از جمله اغتشاش خونین شب 30 خرداد 88 نشده است، درباره اصول و اندیشه موردنظرش توضیحی نداد اما گفت: يك بار يكي از دوستان مي‌گفت آخر شما معلوم نيست چه مي‌خواهيد بگوييد. (من گفتم) اصلاح‌طلبان معلوم است چه مي‌خواهند بگويند، آنها مي‌گويند ما جمهوري اسلامي مي‌خواهيم!

تلاش گسترده فعالان فتنه برای بازگشت به صحنه سیاسی و حضور در انتخابات در شرایطی صورت می گیرد که آنان تاکنون حاضر به اجابت خواسته مردم و مسئولان برای مرزبندی با سران جریان فتنه و هتاکان به عاشورای حسینی نیستند.

رئيس‌مان آقاي خاتمي است

موسوي‌خوئيني‌ها پس از بیان توصیه های انتخاباتی اش از خود سلب مسئولیت و مواضعش را به محمد خاتمی حواله داد: من در ميان اصلاح‌طلبان در موقعيتي قرار ندارم كه چيزي بگويم و همه قبول كنند. شايد برخي اين‌طور خيال مي‌كنند. بنده به عنوان عضوي از مجمع روحانيون مبارز، رييس‌مان آقاي خاتمي است. اگر حرف‌هايي كه من امروز مي‌زنم با نظر دوستان اصلاح‌طلب يكي باشد و موافق باشند، به تدريج همين نظر مي‌شود گفتمان غالب اصلاح‌طلبان.

خوئینی ها در بخش دیگری از سخنان به تسخیر سفارت آمریکا و روز 13 آبان اشاره کرد: 13 آبان هم روزي بوده است كه دانش‌آموزان در اين روز در راه انقلاب شهيد شدند و امام را در چنين روزي در سال 43 تبعيد كردند و اينها همه در حافظه مردم ايران ثبت شده بود ... آمريكايي‌ها مي‌گفتند اين حكومت به نفع شما نيست و‌‌ همان رژيم سلطنتي به نفع شما است ... كساني كه امروز تسخير لانه را زير سوال مي‌برند بعيد نيست روزي بگويند كه مبارزه با رژيم شاه اساسا كار غلطي بوده است؟

این عضو مجمع روحانیون البته در مورد علت حمایت خود و همفکرانش از کسانی که در روز 13 آبان 88 به نفع آمریکا، شعارهای انحرافی سر دادند، حرفی نزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاش خبرو بیشتر و کامل می زدید
خدا هدایتشون کنه
Iran, Islamic Republic of
ما که رفتیم سایت .. همه حرفای آیت الله خوئینی ها رو خوندیم ولی کاش یاد بگیرید که کمتر حرفای اصلاح طلبان رو سانسور کنید....
Sweden
تو رو بخدا اگه دین ندارید لااقل ازاده باشید...
کامل میزدید ما همشو از سایت های دیگه خوندیم چرا حرفها رو گزینشی انتخاب میکنید
آقای موسوس خوئینی ها، سلام
حرفاش منطقی و درسته
Iran, Islamic Republic of
معلومه که خبر رو سانسور کرده اید. حتما ایشون خیلی بیشتر حرف زده. ...