جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دفن جسد کودک پناهجوی سوری

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 442552
جسد کودک سوری که سه روز پیش پس از واژگونی قایق حامل آنها در ساحل ترکیه در دریای مدیترانه غرق شده بود، صبح امروز در شهر عین العرب واقع در شمال استان حلب سوریه تشیع و به خاک سپرده شد.
به گزارش جهان ، جسد کودک سوری که سه روز پیش پس از واژگونی قایق حامل آنها در ساحل ترکیه در دریای مدیترانه غرق شده بود، صبح امروز در شهر عین العرب واقع در شمال استان حلب سوریه تشیع و به خاک سپرده شد. بنابر این گزارش، این کودک سه روز پیش در حالی که به همراه مادر، برادر و پدرش به همراه دهها پناهجوی سوری دیگر سوار بر قایقی به مقصد یونان بودند، در آبهای دریای مدیترانه غرق شدند.

جسد ایلان کردی به همراه مادرش زاهین و برادر کوچکترش غالب صبح امروز از طریق شهر مرزی "سوروج" وارد شهر عین العرب در شمال استان حلب سوریه شد و پس از تشییع به خاک سپرده شد. در مراسم تحویل اجساد این پناهجویان گروهی از مسئولان دولتی و احزاب مختلف ترکیه حضور داشتند.

انتشار تصاویر اجساد این پناهجویان در ساحل شهر بودروم ترکیه موجی از واکنشهای بین المللی را به دنبال داشته و افکار عمومی خواهان رسیدگی به وضعیت وخیم هزاران پناهنده از اتباع افغانستان، عراق و سوریه هستند. طی هفته های گذشته هزاران مهاجر با ترک اردوگاههای لبنان، ترکیه، بلغارستان و مجارستان تلاش کردند تا خود را به آلمان و اطریش برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *