جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

تقویت ایران‌خودرو و سایپا توسط بانکها

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 440897
عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت و مدیران خودروساز اظهار داشت:‌ در این جلسه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر لزوم متعهد شدن خودروسازان به پرداخت بدهی قطعه‌سازان تاکید کردند.
به گزارش جهان، حمیدرضا فولادگر در گفت‌ و گو با فارس،‌ اظهار داشت: در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت و مدیرعامل ایران خودرو، بحث‌هایی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر این مسئله تأکید کردند که این تسهیلات طوری پرداخت نشود که سایر صنایع نیز از این امکان محروم باشند و احساس بی‌مهری کنند.

وی ادامه داد: همچنین بر این مسئله تأکید کردیم که این تسهیلات به شرطی به خودروسازان پرداخت شود که برای پرداخت طلب قطعه‌سازان متعهد شوند.

* جمع‌بندی بانک مرکزی برای پرداخت وام به خودروسازان

وی با بیان اینکه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در بانک مرکزی مطرح و در حال جمع‌بندی است، گفت: قرار است این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت شود که البته ممکن است ارقام پرداختی به این شرکت‌ها متفاوت باشد.

به گفته فولادگر، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در جلسه قبلی کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان بانک مرکزی و خودروسازان مطرح شده بود.

* رکود فروش در صنعت خودرو

وی تصریح کرد: در جلسه دیروز کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده وزیر صنعت، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت خودرو به لحاظ آمار تولید، صادرات و کیفیت ارائه شد که طبق این گزارش وضعیت صنعت خودرو در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نسبت به سال‌های ۹۱ و ۹۲ بهتر شده ولی در حال حاضر فروش خودرو با رکود همراه است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس در این جلسه بر لزوم توجه مدیران خودروساز به نتایج طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تأکید کردند و وزیر صنعت نیز تصریح کرد که اکثر موارد این گزارش را قبول دارد.

* افزایش قیمت خودرو بعید است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در جلسه روز گذشته در مورد کیفیت خودروهای تولیدی و عدم کشش بازار برای افزایش دوباره قیمت خودرو نیز بحث شد، گفت:‌ در این جلسه مطرح شد که بازار آمادگی پذیرش افزایش قیمت خودرو را ندارد، مگر اینکه خدمات فوق‌العاده‌ای به خریداران ارائه شود و یا کیفیت خودروها افزایش یابد.

* واردات خودرو آبرومندانه‌تر از مونتاژکاری است

وی با بیان اینکه با گذشت ۶ ماه از سال بعید است شورای رقابت تصمیمی برای تغییر قیمت خودرو در سال جاری بگیرد، افزود: در جلسه مجلس با وزیر صنعت و خودروسازان بحث‌هایی در مورد انعقاد قراردادهای جدید با شرکت‌های خودروساز خارجی نیز مطرح شد و بر این موضوع تأکید کردیم که همکاری با خارجی‌ها طوری باشد که باعث انتقال تکنولوژی به کشور شود، نه اینکه صرفاً شاهد مونتاژ خودرو در داخل و یا ایجاد یک خط رنگ خودرو باشیم، اگر قرار است این اتفاق بیفتد آبرومندانه‌تر آن است که خودرو به صورت CBU (ساخته شده) به کشور وارد شود.

فولادگر تأکید کرد:‌ کشور نباید به بازار خودروهای وارداتی تبدیل شود و همکاری با شرکت‌های خارجی باید طوری باشد که از توان تولید قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی استفاده شود.

وی همچنین از مطرح شدن موضوع تولید خودروهای برقی در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت خبر داد و گفت: قرار شد در این مورد جلسه‌ای در کمیسیون تولید ملی و اصل ۴۴ برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بقولی این شرکت ها مونده پول مردم را در بانک بلوکه کنند با این امکانت و پشتیبانی و این محصول بی استاندارد هر روز هم طاقجه بالا م یگذارند و مشتری را با چک ولکد از دفاتر بیرون می کنند ان وقت طلبکار هم هستند