پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲

کارتر: می‌توانستم ایران را از نقشه محو کنم

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 383594
رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با اشاره به حادثه گروگان‌های آمریکایی در ایران در سال‌های ریاست جمهوری‌اش مدعی شد که می‌توانسته ایران را از نقشه محو کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن اگزایماینر، "جیمی کارتر" رئیس جمهور اسبق آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که وی در صورتی که "مردانه‌تر" با ایران رفتار می‌کرد، می‌توانست در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۸۰ با "رونالد ریگان" بار دیگر انتخاب شود.

وی که با سی‌ان‌بی‌سی صحبت می‌کرد گفت معتقد است که شکست وی در ماموریت آزادسازی گروگان‌های آمریکایی که در تهران بودند، شانس وی برای انتخاب مجدد را از بین برد. کارتر اضافه کرد: در صورتی که [با ایران] جنگ را آغاز میکردم در آن صورت مجددا در سال ۱۹۸۰ در انتخابات سال ۱۹۸۰ پیروز می‌‌شدم.

وی گفت: در صورتی که اقدام نظامی علیه ایران انجام می‌دادم در آن صورت مجددا انتخاب می‌شدم و این موضوع نشان می‌داد که من قدرتمند، قاطع و مرد هستم. جیمی کارتر در این مصاحبه افزود: من می‌توانستم ایران را با سلاح‌هایی که داشتیم از روی نقشه محو کنم اما در این روند انسان‌های بیگناه زیادی کشته می‌شدند که می‌توانست شامل گروگان‌ها نیز باشد اما من در برابر تمامی توصیه‌ها ایستادم و سرانجام دعاهای من جواب داد و تمام گروگان‌ها آزادانه و سالم به خانه بازگشتند. با توجه به گذشته، فکر می‌کنم که تصمیم صحیحی اتخاذ کردم اما این تصمیم در آن زمان آسان نبود.

همسر کارتر نیز در این مصاحبه حضور داشت و سخنانی را مطرح کرد. وی در بخشی از مصاحبه گفت: در کشور ما صلح بسیار سخت است اما جنگ در این کشور محبوب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمه
کارتر غلط زیادی کرده! اگر حرف بزرگ تر از دهنش بزنه، آمریکا رو با خاک یکسان می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
یک حرف حساب زدی:امریکا با خون و ظلم بنا شده است و به سادگی با صلح کنار نمی اید.دمت گرم!