جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پرسپولیس به نیمه نهایی رسید

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 393494
پرسپولیس با برتری در ضربات پنالتی دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان به دیدار نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور راه یافت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، گل گهر و پرسپولیس از ساعت ۱۳:۳۰ در سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در حضور ۳۵۰۰ تماشاگر در ضربات پنالتی با برتری پرسپولیس خاتمه یافت. این دیدار در وقت‌های معمول و اضافه به نتیجه تساوی یک بر یک انجامید اما در ضربات پنالتی تیم پرسپولیس به برتری ۳ بر ۲ (در مجموع ۴ بر ۳) رسید.

در ابتدا گل‌گهر میزبان بازی را تهاجمی آغاز کرد و صاحب فرصت هم شد که البته ضربه سر مهاجم این تیم که در آفساید قرار داشت از کنار دروازه بیرون رفت. در ادامه پرسپولیس اداره بازی را در دست گرفت اما کیفیت نازل چمن زمین مسابقه، اجازه اجرای کارهای تاکتیکی را از دو تیم گرفته بود.

پاس‌های بلند تنها حربه دو تیم برای غلبه بر زمین بی‌کیفیت و ناهموار بود. بازی در دقیقه ۳۶ کمی هیجان پیدا کرد، زمانی که مهرداد گلزاری ناچار شد، مهدی طارمی را در پشت محوطه جریمه گل‌گهر سرنگون کند تا هم گلزاری اخراج شود و هم پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی اما ضربه طارمی را دروازه‌بان تیم سیرجانی از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۰ مهدی طارمی در نقش مدافع گل‌گهر ظاهر شد و توپ را از مقابل دروازه این تیم دفع کرد، آن هم در شرایطی که دامنه حملات پرسپولیس با حرکات جعفرپور از سمت راست گسترش یافته بود.

دقیقه ۴۴ بازهم غلامی دروازه‌بان گل گهر بود که یک تنه مقابل شوت طارمی ایستاد تا دروازه تیمش بسته بماند. آخرین فرصت پرسپولیس هم توسط نوروزی از دست رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم پاس طارمی از مقابل دروازه عبور کرد و لحظاتی بعد این بازیکن در محوطه جریمه شارژ شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. دقیقه ۵۶ بهترین فرصت برای گل‌گهر ایجاد شد اما ضربه سر آرمان اکوان به پشت یکی از بازیکنان تیم خودی برخورد کرد تا دروازه سوشا مکانی بسته بماند.

دقیقه ۶۷ بعد از آنکه اومانیا با مصدومیت شدید سر نتوانست به بازی ادامه دهد، رضا نورمحمدی به میدان آمد و دقایقی بعد حمیدرضا علی عسگر به جای جعفرپور در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس با وجود حملات زیاد در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند. در دقیقه ۸۰ ضربه سر نوروزی آنقدر محکم نبود که حتی به طرف دروازه برود. در دقیقه ۸۲ هم ارسال نوروزی را محمد نوری از درون محوطه جریمه به آسمان فرستاد.

دقیقه ۸۹ طارمی مقابل غلامی ضربه سر را زد اما توپ از بالای دروازه گل گهر بیرون رفت. در لحظات پایانی هم ضربه نوروزی راه به جایی نبرد تا در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم این دیدار به وقت اضافه کشیده شد.

در وقت اضافه باز هم پرسپولیس تیم مهاجم بود اما از فرصت‌هایش استفاده نکرد، دقایقی بعد از آنکه محمد نوری توپ را در مقابل دروازه با برگردان بیرون زد، مختار جمعه‌زاده در موقعیت ضدحمله و درون محوطه جریمه توسط حمیدرضا علی‌عسگر سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند که جمعه‌زاده دقیقه ۱۰۱ این پنالتی را به گل نخست گل‌گهر تبدیل کرد. با این حال برتری گل‌گهر چندان دوام نداشت و دقیقه ۱۰۵ محسن بنگر با استفاده از پاس امید عالیشاه گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند و البته در ادامه کارت زرد هم گرفت.

در ادامه مهدی دغاغله به جای هادی نوروزی وارد زمین شد تا قدرت تهاجمی پرسپولیس بیشتر شود. با این وجود حملات این تیم با بی‌دقتی مهاجمانی چون محمد نوری سودی نداشت. دقیقه ۱۱۷ مهدی طارمی در محوطه جریمه گل گهر سرنگون شد اما داور تشخیص تمارض داده و به او کارت زرد داد.

دقیقه ۱۲۰ ضربه بنگر توسط مدافع گل گهر برگشت داده شد تا در نهایت بازی راهی ضربات پنالتی شود.

در ضربات پنالتی مهرداد کفشگری، میثم حسینی و محمد نوری برای پرسپولیس و حمزه مظفری، مختار جمعه‌زاده برای گل گهر گلزنی کردند. حمیدرضا حاتمی، میلاد امیری و سعید بحرکاظمی از گل‌گهر و سوشا مکانی و مهدی طارمی از پرسپولیس هم ضربات خود را از دست دادند. پرسپولیس در نیمه نهایی برابر برنده بازی ذوب‌آهن اصفهان و استقلال قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *