شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

اعدام اشتباهی ۳۰ متهم در آمریکا

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 418595
آزمایش مو، تجزیه و تحلیل شیمیایی یک نمونه از مو است. مو به‌عنوان نوعی «ناظر بیولوژیکی» بسیاری از ترکیبات بیرونی را می‌تواند در غلظت بالاتر از سایر اندام‌های دیگر ذخیره کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، از سال‌ها پیش مخالفان حکم اعدام در آمریکا می‌گفتند آزمایش‌ موی متهمان توسط اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، و صدور حکم بر اساس آن کار اشتباهی است. اکنون فاش شده که سه سال پیش وزارت دادگستری ایالات متحده و اف‌بی‌آی، بر اساس تحقیقاتی که انجام داده بودند متوجه شده‌‌اند به‌مدت یک دهه در تمام مواردی که تجزیه و تحلیل مو با میکروسکوپ منجر به محکومیت افراد شده خطا صورت گرفته است، از جمله در صدور حکم اعدام برای بیش از ۳۰ متهم.

در این تحقیقات ۲۷۰ حکم قضایی در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ مورد بازبینی قرار گرفتند که تمام این موارد بر اساس آزمایش مو با میکروسکوپ به محکومیت افراد منجر شده‌اند.آزمایش مو، تجزیه و تحلیل شیمیایی یک نمونه از مو است. مو به‌عنوان نوعی «ناظر بیولوژیکی» بسیاری از ترکیبات بیرونی را می‌تواند در غلظت بالاتر از سایر اندام‌های دیگر ذخیره کند و به همین دلیل منبع غنی و راحتی برای تشخیص ترکیبات بیرونی‌ است که در معرض بدن انسان قرار می‌گیرند.بررسی‌های بعدی با استفاده از آزمایش دی‌ان‌ای صورت گرفت و برخلاف آزمایش‌های مو نتیجه داد. اکنون نتایج آن را «واشنگتن پست» منتشر کرده است: در ۹۵ درصد از مواردی که دوباره مورد بررسی قرار گرفتند آزمایش مو اشتباه بود. ۲۶ نفر از ۲۸ کارشناس پزشکی قانونی اف‌بی‌آی نظر اشتباهی را در این موارد نوشته بودند. ۳۲ مورد از آن‌ها منجر به صدور حکم اعدام برای متهمان شد که ۱۴ نفر از آن‌ها یا حکم‌شان به اجرا در آمد و یا در زندان جان سپردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *