جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس دیوان محاسبات کشور:

همه‌ ساله ‌کار و شرایط را بدتر می‌بینیم

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 458492
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: اصلاً منطقی نیست که بیش از 70 تا 80 درصد بودجه کشور صرف امور جاری شده و همه‌ساله نیز کار و شرایط بدتر شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امین حسین رحیمی عصر امروز در جمع مسئولان دیوان محاسبات اردبیل اظهار کرد: ما به جای آن که بر شیوه گذشته در شناسایی تخلفات و حسابرسی‌های جزئی‌تر تاکید کنیم، فرآیند ایجاد اعتماد و وثوق متقابل را مورد توجه قرار دادیم تا در بهترین شرایط امر دیوان محاسبات در رسیدگی به وظایف قانونی انجام شود.
 
وی تصریح کرد: ما نه تنها به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه پیشگیری و اصلاح سریع تخلفات و همچنین انحرافات را در دستور کار قرار دادیم و در این شرایط کمتر مدیری است که بتواند از وضعیت به وجود آمده ناراضی به نظر برسد.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور هدف دیوان را سرعت‌بخشیدن به کارها و روند امور همراه با حفظ سلامتی دستگاه‌های اجرایی توصیف کرد و گفت: ما روند گذشته را که به دنبال کشف تخلف و حسابرسی پس از خرج کردن بودیم، ‌اصلاح کرده و شیوه خودمان را بهبود بخشیدیم.
 
رحیمی ضرورت اصلاح شیوه بودجه‌ریزی را در کشور ضروری خواند و افزود: ما باید با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را در کشور به لحاظ بودجه‌ریزی و انجام کارها و پروژه‌ها شاهد باشیم و بیشتر به مبانی اقتصاد مقاومتی که بر افزایش بهره‌وری تاکید دارد، توسل کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در این 36 سال به غیر از یک مقطع خاص در بقیه سال‌ها کشور را گران اداره کردیم و به هیچ وجه این گران اداره شدن به صلاح ما نبوده در حالی که باید روش بودجه‌ریزی اصلاح شده و فرآیندها یک وضعیت متفاوت‌تری را پیدا کند.
 
رحیمی نظام غلط بودجه‌ریزی کشور را یادآور شد و اضافه کرد: این اصلاً منطقی نیست که بیش از 70 تا 80 درصد بودجه کشور صرف امور جاری شده و همه‌ساله نیز کار و شرایط بدتر شود در حالی که به راحتی می‌توانیم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را که کم هم نیستند با اولویت انجام داده و از آغاز پروژه‌های جدید خودداری کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در صدد تشکیل کمیته تعاملی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای پیشگیری از وقوع تخلفات هستیم چرا که دیوان محاسبات به دنبال آن نیست که بعد از وقوع تخلفی آن را فضاسازی کند و به هیچ وجه ما برنامه‌های پیشگیرانه خود را فدای برخی اقدامات معمول نمی‌کنیم.
 
رحیمی با هشدار به افزایش هزینه‌های جاری و ضرورت اصلاح فرآیندها در بهبود شرایط و کارآمدی بهتر با تزریق درست اعتبارات، منابع و هزینه‌کردهای آن گفت: با توجه به فصل بودجه‌ریزی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی پیشنهاد می‌شود با کمترین تکیه به بودجه نفت و کاهش هزینه‌های جاری بیشتر به سمت کارآمدی و توانمندی نظام اجرایی حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *