جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۱۶۴

پایان عصر سرمربی پرتغالی؟! / با رفتن کارلوس کی‌روش موافقید یا ماندنش؟

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 415093
این روزها که بعد از کشمکش فراوان میان کارلوس کی‌روش، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه‌ها، مرد پرتغالی غزل خداحافظی سر داده، اعتراضات مردمی به پایان کار کیروش در تیم ملی به گوش می‌رسد به گونه ای که حتی این اعتراضات به صفحات منتسب به رئیس جمهور در فضای مجازی نیز کشیده شده است!
پایان عصر سرمربی پرتغالی؟! / با رفتن کارلوس کی‌روش موافقید یا ماندنش؟
گروه ورزشی جهان‌نیوز: آن طور که پیداست، همکاری ۴ ساله مرد پرتغالی با فوتبال ایران به پایان رسیده و معروف‌ترین سرمربی تیم ملی ایران در طول تاریخ، قصد خداحافظی دارد.

به گزارش جهان، کارلوس کیروش که در دوران حضور خود در ایران، موافقان و مخالفان بسیاری داشت، در دو دورتمنت اصلی دوران چهارساله خود نتوانست توفیق خاصی را به دست بیاورد و با اتخاد سیستمی کاملا دفاعی، در جام جهانی برزیل به کسب یک امتیاز نائل شد و در جام ملت‌‌های استرالیا نیز برابر عراق شکست خورد و حذف شد.

با این حال، برخی از نمایش‌های قابل قبول تیم ملی در زمان سرمربی‌گری کی‌روش، همچون همین دو بازی اخیر تدارکاتی با شیلی و سوئد، بازی قابل قبول برابر یاران لیونل مسی در جام جهانی و بردهای ۱ بر صفر برابر تیم ملی کره جنوبی، مقبولیت وی در بین فوتبالدوستان را افزایش داده است.

آمار برد، باخت و تساوی تیم ملی در زمان کی‌روش

تیم تحت مربی‌گری کی‌روش پرتغالی از تیرماه ۹۰ تاکنون تنها در برابر ۳ تیم غیر آسیایی "شیلی، ماداگاسکار و ترینیداد" پیروز شده است. سایر بردهای این تیم برابر "لبنان و کره‌جنوبی (هر کدام ۳ بار)، مالدیو، اندونزی، بحرین، قطر، تایلند (هر کدام ۲ بار)، ازبکستان، تاجیکستان، یمن، کویت، عراق، امارات و فلسطین" به دست آمده است.

همچنین "قطر (۳ بار)، بحرین و اردن (هر کدام ۲ بار)، تونس، عربستان، کویت، بلاروس، مونته نگرو، آنگولا، نیجریه و عراق" نیز با تیم کیروش مساوی کرده‌اند.

همچنین تیم‌های آلبانی، لبنان، ازبکستان، عمان، گینه، آرژانتین، بوسنی، عراق و سوئد نیز ۹ باخت را در کی‌روش بر جا گذاشته‌اند.

بماند یا برود؟

این روزها که بعد از کشمکش فراوان میان کارلوس کی‌روش، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه‌ها، مرد پرتغالی غزل خداحافظی سر داده، اعتراضات مردمی به پایان کار کیروش در تیم ملی به گوش می‌رسد به گونه ای که حتی این اعتراضات به صفحات منتسب به رئیس جمهور در فضای مجازی نیز کشیده شده است.

این در حالی است که کی‌روش در اخرین اظهار نظرخود از اختلافات خود با دولت‌مردان گفته است: " جواب دادن به این سال که چه کسی یا عاملی باعث شدند من بروم خیلی سخت تر است چون داستان طولانی است. بعد از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌ها که بدون هیچ گونه حمایت و اردوهای آماده سازی به دست آمد و اکثر مردم راضی بودند، دست اندرکاران جدید فدراسیون فوتبال نظرشان این بود که عملکرد بنده به عنوان مربی و نتایج تیم ملی راضی کننده نیست برعکس آن چیزی که اکثریت مردم ایران فکر می کردند با افتخار و قداست کامل سعی کردیم برای تیم ملی بجنگیم اما افراد جدید در فدراسیون چنین طرز فکری نداشتند."

در همین راستا گروه ورزشی جهان نيوز، درصدد است تا در فضایی غیراحساسی نظرات مردم درباره دستاوردهای فوتبال ایران در دوره زمانی حضور کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و بحث ماندن یا رفتن وی را جمع بندی کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مخاطبان می‌توانند نظرات خود را ذیل همین بحث ارائه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
لعنت به مافیای فوتبال
لعنت به همه ی اونایی که چشم دیدن پیشرفتو ندارن
لعنت به همه ی بی سوادای روشنفکر !!!
لعنت به همه اونایی که فکر میکننپیشرفت و تغییر یه شبه انجام میشه
لعنت به من که توی کشوری زندگی میکنم که هرکسی زیرآب اون یکی رو میزنه
....
حرف درست رو مایلی کهن زد...
فردوسی پور یا همان کیروشی پور و برنامه نود، حامیان کیروش هستند و از این طریق او را نگه داشته اند و گرنه با هر مربی خارجی که بهش 4 سال فرست می دادیم می شد به همین نتایج رسید.
Iran, Islamic Republic of
کدوم نتایج؟ آیا فوتبال ما بهتر از بیست سال پیش شده؟ تیمی که پروین و مایلی کهن داشتند که خیلی بهتر از این بازی میکرد.
به نظر من تا زمانی که امثال کفاشیان در فوتبال ما باشند و فدراسیون فوتبال هیچ نظم و هدف درستی نداشته باشه چه با کیروش چه بی کیروش هیچ فرقی نخواهد کرد! کفاشیان باید بره و به جاش یک آدم کاربلد دلسوز بیاد... البته به نظر من حضور کیروش خیلی برای تیم ملی مفید بود، واقعا یک روحیه همدلی و خودباوری خیلی خوبی توی تیم ایجاد کرده بود، ولی چه فایده که کیروش رو هم اونطور که باید حمایت نکردن تا بتونه به نتایجی که مد نظرش هست برسه، باور کنید مشکل فوتبال ما مربی نیست، بلکه بی نظمی و فساده!
غزت مال 20 سال پیشه . فوتبال فرق کرده
United States
کیروش بمونه اما کفاشیان و گودرزی برن
مربی ما یه مربی سطح جهانی. این مدیریت ضعیف هست که نمیتونه ازش استفاده کنه.(به والیبال نگاه کنید که چطور از مربی خارجی استفاده کردند و یا به فوتسال نگاه کنید که چطور تو آسیا هم به مشکل خوردیم)
در ضمن مگه فوتبال پول کمی داره که آقایون کاسه چه کنم چه کنم دستشان گرفتند.
کفاشیان، گودرزی و حسن روحانی مقصر هستند
رئیس جمهور این وسط چیکاره است کمی منطقی تر نظر دهیم
بله منم موافقم رییس جمهور فعلی تقصیری در این مورد نداره در مورد تورم و ... چرا ولی در این مورد نه اما اگه احمدی نزاد رییس جمهور بود رییس جمهور هم این وسط نقش داشت و حتما انگشت اتهام یه عده طرفش دراز میشد
ایضا هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی و ....
امین
میگن کیروش به سیستم دفاعی ایران نظم داده.اگه این حرف رو قبول کنیم یه سوال پیش میاد که چرا تیم ملی تو زمانای حساس این نظم رو نداره.مثلا بازی با عراق ایران نتونست 45 دقیقه 10 نفره مقابل عراق دوام بیاره و بازی رو مساوی کرد.در حالی که مدعی هستیم تیممون جلوی تیمای بزرگ دنیا دفاعش مستحکم هست. یا بازی با بوسنی 3 تا گل خورد.نمیگم کیروش کاری نکرده ولی اونجوری هم که خیلی ها فکر میکنن مربی کاربلدی نیست.
با هر مربی خارجی؟؟؟؟؟
4 سال؟؟؟؟؟؟
حرف هاتون منطقی نیست.
کیروش تغییرات زیر بنایی رو توی فوتبال شروع کرده بود و در عین حال برای راضی نگه داشتن مردم و مسئولین سعی داشت با استفاده از ترکیبی از بازی کنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه نتایج دلگرم کننده بدست بیاره.
بازی مقابل آرژانتین یادتون رفت. تیم دوم جام جهانی عاجز مونده بود.
چرا به امثال منصوریان و گل محمدی 4 سال فرصت داده نمیشه؟
عباس معصومی
چون به بازیکنای تیم مورد علاقشون امتیاز بیشتری میدن تا بازیکنای تیم رقیب
Iran, Islamic Republic of
چون سوادشو ندارن توفوتبال تجربه نشون داده مربیان ایرانی کلاس بین المللی رو ندارن
یه سوال ساده چرا از چند میلیوننفر توی ایران ستاره فوتبال تربیت نمیشه ولی همین ایرانیهای معمولی میرن اروپا مدرسه فوتبال استعدادهای معمولیشون میشن دژآگه و قوچان نژاد و بقیه دورگه ها؟!
مصطفی
قسمت زیر بنایی رو می تونی بهم نشون بدی دقیقآ کجاست؟یخورده به عملکرد خسوس در فوتسال رو نگاه کن کار ریشه ای و پایه ای دستت می یاد بعد می فهمی این مربی بزرگ فقط اسم بزرگ برای ما داشت کسی که حتی علاقه ای به نگا کردن به لیگ ما نداشت چه برسه بخواد مثل خسوس به شهرها بره برای کشف و یا حتی به پیشرفت مربیان جوان.این فرقه بین دو مربی بزرگ
این حرف مایلی کهن و جنابعالی توهین به شعور مردم و هواداران فوتبال در ایران هستش.
ali
همه مردم دیدن که اقای مایلی کهن و خاکپور و طباطبایی .تقوی..چیکار کردن با تیم امید.یه مساوی از عریستان نتونستن تو زمین خودشون بگیر..بهتر بی خود شعار ندین
امار کیروش رو با امار قلعه نویی مقایسه کنید

کلا توی 17 تا بازی که مربی تیم بود یک بار به مکزیک تو دیدار دوستانه باختیم و در ضربات پنالتی به کره جنوبی
ما همون موقع تیم هجومی داشتیم و اگه یادتون باشه تیمی مثل جامائیکا رو 8 بر 1 بردیم...
عباس معصومی
بازیکنای این دو تیم متفاوت ایران قلعه نوئی و کروشم در نظر بگیر
سلام بعداز جام جهانی ۹۸و جام ملت های ۲۰۰۰ برخی از استثناهای فوتبال کنارکشیدن اگر مدیران وقت بلازوویچ رو انتخاب نمیکردن و بلازوویچ هم اون تیم رو نمی ساخت هیچ وقت جام ملت های ۲۰۰۴ اون جور بازی نمیکردیم وبه جام جهانی ۲۰۰۶ نمیرفتیم بعداز جام جهانی مربی ایرانی انتخاب کردیم درجام ملت های ۲۰۰۷ سرمربی چون ایرانی بود چندتا بازیکن مسن رو درهرشرایطی بازی میداد دیدین که نتیجه نگرفتیم بعد از اون دوباره دادیم به کسی که تازه فوتبالش تمام شده که انتخاب بچگانه ای بود که باز این هم با لج بازی و اشنا بازی تیم رو به بی راه برد با دیدین که تو پنج بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ ۵ امتیاز گرفتیم( این دو به اصطلاح بهترین مربی های ایران بودن دیدین که چطور فوتبال ایران رو در حد نابودی بردن)بعدبا قطبی تو سه تا بازی اخر پنج امتیاز گرفتیم.بعد از اون هم که اگر خدا به فریاد فوتبال دوستان نمیرسید و کیروش رو انتخاب نمیکردن دیگه اسمی از فوتبال ایران نبود کیروش شاید جام و مقامی نتونست کسب کنه ولی ی چیزه بسیار باارزشی رو به ما یاد داد اون هم نظم و ارزش بود اون به ما یاد داد بازی در تیم ملی لیاقت میخواد باید به تیم ملی احترام گذاشت وکسی نباید دل بخوایی عمل کنه من الان به تیم ملیم افتخار میکنم به مربی تیم افتخار میکنم من جام و مقام نمیخوام من فقط دوست دارم تیم ملی ی دست باشه با دل و جون بازی کنن به پیراهن تیم و مردم احترام. بذارن همین.در اخر آرزوه میکنم کیروش هرجا که هست موفق باشه و دعا میکنم خدا کسانی رو که به خاطر منافع شخصی این طور با احساسات مردم بازی میکنن رو مجازات کنه.( یک سوال از کسانی که موافق مربی ایرانی هستن لطفا پاسخ بدن اگر مربی های ایرانی بهتر ازکیروش هستن پس چرا نتونستن ی باشگاه ایرانی رو قهرمان اسیا کنن تو بازی های لیگ اسیا تیم های ما به زوراز گروه خودشون بالا میان مگه نمیگن ما میتونیم با اختلاف تیم های اسیایی مخصوصا عربی رو شکست بدیم پس چرا هر دوره تیم های ما جزو تیم های اوله که حذف میشن؟؟؟؟)
عباس معصومی
اصلا از مربی ایرانی قهرمانی آسیا رو نمیخوایم.
حداقل تو خود ایران با تیمهای رده پایین جدول که بازی میکنن مثل آدم بازی کنن.
United Arab Emirates
شما كه فرصت را فرست نوشتي راجع به فوتبال اظهار نظر نكن
باقرزاده
باید تیم ملی والیبال رو الگو قرار بدیم. "پارک کی وون" برای والیبال ما کوچیک بود و جاش رو به "خولیو ولاسکو" داد.
کیروش هم باید بره و یه مربی بزرگتر بیاد
pep
میخوای یه زنگ به گواردیولا بزنم، یه جلسه بذاریم ببنیم پیشنهاد سرمربی گری تیم ایران رو قبوا میکنه؟!
محمد
آخه پروفسور!اینا تو هزینه همین یکی موندن!2ساله دارن گدایی میکنن!
بعدشم مربی بزرگ دست باز میخواد بازی تدارکاتی میخواد امکانات میخواد!تا وقتی امکانات مون همین قده کیروشم از سرمون زیادیه !
کیروش بره مربی بعد ایرانیه اونم از نوع پارتی دارش!!!!!
یک کلام ختم کلام:
کی روش باید بماند
امیر
تا چندین سال دیگه نتایج تیم ملی تحت الشعاع زحمات کی روشه
بعد یه عده میان میگن دیدین ما هم میتونیم !!!!

غافل از اینکه کی روش داشت پایه ای کار میکرد
اگه دوسال دیگه میموند بیشتر از 70 درصد تیمو جوونا تشکیل میدادن
m
لعنت به هر کسی که داره به کشور ظلم میکنه چه زمینه ورزش چه سیاسی
شایان آذرخش
Iran, Islamic Republic of
اگر کیروش ادامه نداد جانشینش را یک مربی خارجی بزارید که تاریخ بارها و به کرات به ما نشان داده که مربیان وطنی به درد لای جرز دیوار هم نمیخورند
مجید
باید قبول کرد در هیچ دوره ای فوتبال ما این اندازه معقول و منطقی بازی نمیکرد. بله در دوره هایی فوتبال با داشتن بازیکنان طلایی پیشرفتهایی داشت ولی بسیار احساسی و بدور از منطق. گاهی در اوج و بسیاری اوقات در کف.
اما اکنون میتوان به وضوح دید که فوتبال با یک منطق ثابت و تاکتیکی وارد مسابقات میشود.
افرادی که خود توان ایجاد چنین بستری را نداشتند اکنون منتقد شده اند. حتی همین مایلی کهن. این همه بر علیه کیروش صحبت کرد و نتیجه همین بازی امید عربستان و ایران. کاملا احساسی و بدور از منطق فوتبال.
پس سعی نکنید با غرض ورزی دستاوردهایی که هیچکاه در فوتبال ایران نبوده نادیده بگیرید.
لیلی
ب غیرازتیکه ی اخر جمله ی خرت مثبت داشت،زیراب ادمای دلسود انقلاب رو میزنن دلسوز ایرانو
SADRA
سلام. نه من بارفتنشون موافق نیستم....
ببینید ما مثلا از سوئد 3-1 خوردیم که شاید آقایان بگن این کجاش خوبه؟
اما لطفا طرز بازی ای که بچه ها کردن دقت کنید...
ما که لذت بردیم..
بعدشم وقتی تیم امید که شیش تا مربی وطنی بالا سرش بوده مقابل این عربستان تو خونه میبازه یعنی چی...؟
بعد اونوقت انتظار دارید تو سوئد از سوئد ببریم...
لطفا نوع بازی رو مقایسه کنید..
قبل کیروش رو بالان...
البته کیوش میخواد بره بره! اما با احترام بدرقش کنیدچون براتون زحمت کشیده!! و ثانیا یکی مثل اون بیاد که فکر نکنم هیچ مربی بزرگی الان این بپذیره اگر رفتارمون اینطور باشه...
علیرضا صباغ زاده
استفاده نکردن از افرادی مثل عقیلی، رحمتی، خلعتبری، جباری؛ نوری عنایتی، شهباززاده، عمران زاده و ... یعنی لج کردن با سرمایه های ملی!
عبدالله
البته کیروش 4 سال است که تیم را در اختیار دارد ولی خاکپور چهار ماه.
کیروش هر وقت خواست لیگ را یکماه و دوماه تعطیل کرد اما برای خاکپور یک هفته هم تعطیل نکردند
امیر
....! منظور دوستمون همین بود که باید یه مربی عالی و بزرگ بیاریم و چندین سال بهش وقت بدیم
مثل والیبال و ولاسکو
عبدالعی چنگیز وصادق ورمزیار ونصراله عبدالهی رو یادت رفت
تقی
حالا رحمتی شد سرمایه ملی و حقیقی رو حساب نمیکنیم.
دقیقا اینه رسمش...
Iran, Islamic Republic of
من از مسولین میخواهم کی روش نگه دارنداین تیم با کیروش موفقیت زیادی بدست میاورد واحتمال زیاد ایران به جام حهانی میرود وغیر از ان بعید میدانم به جام جهانی برود
[ابراهیم
United Arab Emirates
کیروش باید بماند زیرا در تیم ملی تحول خوبی ایجاد کرد
محمدزاده
کیروش بدی اش این بود که رئیس فدراسیون بود تا سرمربی!
Ireland
از کدام تحول حرف می زنید؟
جز این هست که یک سری بازیکن پا به سن گذاشته با تیم می خداحافظی کردند و ایشان چاره ای جز دعوت از بازیکنان جدید نداشتند؟
این بازیکنان جدید هم که الحمدلله حاصل کشف استعداد و آموزش در باشگاه ها هستند و ربطی به آقای کیروش ندارند.
تیم ملی اگر قرار باشد در همه ی تورنمنت ها بد بازی کند و ببازد و حذف شود دیگر چه فرقی می کند با یک گل باشد یا صد گل؟ همان بهتر که برود و یک مربی ارزان تر بیاید تا حداقل برای باختن هایمان اینقدر هزینه نکرده باشیم.
ایشان هم طی این مدت خوب رگ خواب ایرانی ها را یاد گرفته بود و هر از چندگاهی چند جمله که به مزاق ملی گرایانه ی مردم خوش می آمد می گفت تا ماندش طولانی تر و درآمدش بیشتر باشد در حالی که کار خاصی نمی کرد. یعنی کاری که از دیگر سرمربیان برنیاید نمی کرد.
در طی چهار یا پنج سالی که ایشان سر مربی بود کدام مربی داخلی در کنار ایشان پرورش پیدا کرد در حالی یکی از بند های اصلی قراردادش پرورش مربیان داخلی بود؟
ان شا الله با رفتن کفاشیان، فدراسیون فوتبال نظم و اساس بهتری بگیرد و تبدیل به یک سازمان منسجم با تعاریف مشخص برای کارکنانش شود و سرمربی جدید دیگر اجازه تخطی از بندهای قراردادش را به خود ندهد.
تصحیح میکنم،
مذاق
اول سلام واما بعد کسانی که الفبای فوتبالو میدونن یه مقایسه بکنن با بازیهای ملی نر بیان گذسته البته ساید بازی با تیمی را بردن اما اون زمان از هزار کرنر یکیش کل نمیشد چون بر نامه نبود ولی در بازی های تیم کیروش از هر ضربه ایستایی انتظار گل بود الان کار تیمهای لیگ رونگاه کنید اگه انصاف داشته باشین خاهید دید که چیزی به نام تاکتیک جای نداره مخالف کیروش مافیای فوتباله که منافعشون به خطر افتاده راستی چرا یه ربیس فدراسیون از خارج نمیارن تا این مدبرانی که اندازه بزی فوتبال نمیدونن کنار برن وفوتبال درست بشه در نطرات انثاف خوب چیزیه
تقی
تحولش آوردن قوچی جای این همه مهاجم مثل انصاری فرد ودژاگه وجهانبخش وآزمون بود.کم تحولیه؟
دستاورد مهم کیروش علاقمند کردن بازیکنان دوملیتی برای باری در ایران است. قوچان نژاد، دژاگه، برادران نظری، دانیل داوری، بیت آشور و ... به خاطرر کیروش به ایران امدند.
فرجی
Finland
بسمه تعالی
در شرایطی که مسئولان از برگزاری چند بازی تدارکاتی هم عاجز هستند و همه میدانیم دانش مربیان ما کمتر از کیروش میباشد انتظار موفقیت بیش از این زیاده خواهی میباشد.اگر تیم ما چند هافبگ جنگنده داشت قطعا اقای کیروش سیستم کاملا دفاعی را تعدیل میکردند.بیایید به بضاعت فوتبالمان و امکانات تدارکاتی ان و سطح بازیکنان فعلی نظری بیافکنیم تا معلوم شود چه کسی ناکام هست فدراسیون یا اقای کیروش؟
کی میگه هافبک جگنده نداریم؟ محمد نوری کشک بود؟
Indonesia
از وضعیت تیمش معلومه خیلی جنگنده است
کیروش بیش از حد نتیجه گرا بود وبه همین خاطر به جوانها میدان نداد. همین دو تا بازی تدارکاتی آخر رو ببینید. مسعود حسن زاده و رامین رضاییان که از خوبهای لیگ ایران بودند فقط دو سه دقیقه بازی کردند! اما شیلی حدود 10 تا تعویض کرد و به ما باخت!
البته آزمون؛ جهانبخش و پورعلی گنجی استثنا هستند
کیروش بایدبماندمابامربی داخلی موفق نمیشویم امید مهمترین بازی راباخت هنرنیست که افغان راببری؟....
خب کیروش هم اوایل سرمربی گریش به لبنان و عمان باخت.با تیم بحران زده بحرین هم تو زمین بحرین مساوی کرد.این تیم نتیجه 4 سال صبر هست.حالا انتظار دارید تیم خاکپور با چند ماه اومدن معجزه کنه.یادتون نره این تیمی بود که دوست کیروش تو بازی های آسیایی باهاش حذف شده بود اونم مقابل تیمای خیلی ضعیف.
بازیکن سالاری را در این مدت نابود کرد تا ارزش لباس ملی بالا رود .
آهسته آهسته بازیکنانی را تزریق کرد
بودن کی روش را در سیستم بازی ملی می توان دید
اما در تیم امید با عقب بودن از عربستان تنها ارسال می کردیم اما در بازی سوئد باختیم اما بازی کردیم
saeid
من هم موافق ماندن کیروش هستم
امین
کیروش باید بماند و کار نیمه تمام خود را تمام کند.
هر مربی خارجی مطرح دیگری هم بیاید باز مدتی زمان خواهد برد تا با فضای ایران و تیم ملی آشنا شود و این یعنی سوزاندن فرصتها
مسئولین فدراسیون و وزارت وزرش هم به جای گیر دادن به کیروش که مردم از او راضی اند سراغ اشکالات واقعی فوتبال و ورزش ایران بروند
با رفتن کیروش هیچ چیزی درست نمیشود
ali
فوتبال ما اصلا لیاقت کروش نداره همون بهتر که امیر قلعه نوعی یا هومن خان افاضلی یا ممد مایلی یا ممد خاکپورباشن اینجوری به عریستان تو تهران راحت میبازیم ما که نباید بریم کره را در پوسان ببریم
محمد جواد
ما تو این 4 سال سرمایه زیادی خرج فوتبال کردیم.به نظر من کیروش تا پایان قرار داد بماند هم سرمایه هدر نرفته و هم به یک انسجام قابل قبول میرسیم.
امیر
موافق رفتن کیروش هستم که یک مربی بهتر جانشین او شود مربی که در اروپا صاحب کارنامه باشد مثل لوران بلانت و همین سرمربی فعلی تیم ملی عمان
باید قبول کنیم که تیم های کیروش فوتبال زیبایی نمایش نمیدند چه در پرتغال چه در اسپانیا چه در ایران در نتایج هم در تیم ملی پرتقال ضعیف بوده و به سختی توانست در جام جهانی 2010 شرکت کند
علي
حاجي با اين بازيكنا و شرايط فوتبال ايران دنبال فوتبال زيبايي؟فوتبال زيبا فقط حمله كردن نيست!من توي بازي با ارژانتين و عراق و سوئد از فوتبال لذت بردم!
تقی
میخوای برو خونه فرگوسن بگو خداحافظیشو ول کنه جای دوست قبلیش بیاد ایران؟!
ابراهیم
اگر در برنامه های صدا سیما نظر سنجی میشد و مشخص میشود که مردم با رفتن کارلوس موافق ان یا نه .--بعد آمار را رسانه ای میکرید و همه ایران این آمار می دیدند شاید و شاید مسولان اگر وقت کرده باشند این آمار را میدیدند یه تکونی میخوردند.
Finland
فوتبال کشور به مربی مثل کی روش احتیاج دارد ولی بعضی ها بخاطر منافع شخصی خود دانسته یا ندانسته جلو پیشرفت فوتبال کشور را گرفته اند.امیدوارم وزیر محترم ورزش جلو رفتن این مربی حرفه ای بگیرند.انشاءالله
...ر
Iran, Islamic Republic of
فوتبال دنیا یه مافیاست
که ربطی به داخل کشورها نداره و فوتبال ایران هم از این قاعده مستثنی نیست
ابته در ایران و همه جای دنیا فوتبالیست خوب هم داریم
اما ماهیت و ذات فوتبال و عمده بازیکنان مرتبط با مافیا هستند
کارهای ناشایست و شرم اور پرسپولیسیها بعد از گل وسط زمین فوتبال و کار ناشایست رحمتی در درون دروازه استقلال خطاب به تماشاگران
تنها نمونه های کوچکی از پشت پرده مافیاست
سالها قبل یکی از بازیکنان خوب و جوان استقلال به خاطر همین مسائل و به حق کنار گذاشته شد اما دیدیم که با اینا نه تنها برخوردی نشد عزیزتر هم شدند


کلیپ نیرنگ یهود گویای همه واقعیتها از پشت پرده کثیف فوتباله
م...
کلیپ جالبی بود ممنون
اما فقط بازیکنان مرتبط با مافیا نیستند
داوران،مربیان،فدراسیونیها،گزارشگران و مجریان هم از این قاعده جدا نیستند
کلیپ خوبی بود
اما فقط بازیکنان بی انصافیه شماست
بقیه رو هم لحاظ کن
Mohammad
بجای کیروش بهتره آقای گودرزی تشریف ببرند که با دخالتهای بیجاشون موجبات ناراحتی یک ملت فراهم کردند.با این بضاعت بخدا کار کیروش شاهکاره.حرف از مربی وطنی هم نزنید لطفأ.فقط کافیه نتیجه تیم امید رو مقابل عربستان ببینید!!!آزمون و جهانبخش جلوی شیلی و سوئد بازی میکردند بهتر بود یا الان.نپال و فلسطین و افغانستان رو که بدون این دو تا هم میبردیم به عربستان هم که باختیم.فقط فرصت یک تجربه عالی رو از دو تا جوون آینده دار گرفت آقای گودرزی!!!!!!!!!
Ireland
اگر که باختن ها، حذف شدن ها و اتوبوسی بازی کردن ها شاهکار است، من ترجیح می دهم این شاهکارها بدون حضور کیروش و هزینه های آنچنانی اش اتفاق بیفتد.
اگر شما را راضی می کند، تیم را به من هم بدهند می توانم طوری مربی گری کنم که به نحو احسنت ببازیم.
تصحیح می کنم،
به نحو احسن.
به نظر من چه ایشون چه مربی دیگری مانند ایشون وقتی که میاد تو این فوتبال بی در و پیکر ما حداقل باید 15 سال بمونه تا بتونه ظرفیت ها رو کامل رشد بده و منظم تیمو به یه جایی برسونه، و از این نظر بسیار خوبه که ایشون باقی بمونه، بخصوص اینکه فرصت شناسو ایرانی شناس هم هست. یادمون باشه که مثلا تو بازی ایران عراق ما سه بار به نحوی از تیم حریف عقب افتادیم و در بدترین شرایط جبران کردیم، ولی هیچ وقت حداقل ظرف 15 سال گذشته من از تیم ملی چنین روحیه ای رو سراغ ندارم
رفتار و کردارش قانونمند و نظام مند بود چیزی که تو کشور ما، کمه مخصوصا بین مدیرهامون. جوانمردانه با بازیکنهاش رفتار میکرد. آدم قدر شناسی بود، همیشه از محبت مردم ایران و خوبی بازیکنهاش حرف میزد. در هر کاری مسئولیت پذیر بود. ارزش پیراهن تیم ملی رو به بازیکنهاش یاد داد.خلاصه رفتارش به دل می نشست.
طاهر
به نظر بنده با توجه به نتایجی که در این چند سال برای تیم ملی ایران بدست آمده باید گفت : آقای کارلس کی رش مربی موفقی نبوده و اسطوره سازی از ایشون کار منطقی و صحیحی نیست. ایشون با توجه به دستمزد واقامت طولانی که در ایران داشتند عملکرد مناسب و قابل توجهی نداشتند
نقی
الکی میگه...
کیروش یه مربی حرفه ای است . اگه از ایرا بره ما دیگه باید خواب همچنین مربی رو ببینیم.
من که خیلی دوستش داشتم
کیروش باید بماند
یک فوتبالیست ده چهل البته دلسوز فوتبال
Iran, Islamic Republic of
اینکه کیروش مربی خوبیست شکی نیست اما واقعا ببینید عملکرد ایشان وبالطبع تیم ملی دارای چه بازده مثبتی بوده است .شما اگر بهترین وموفقترین مربیان خارجی را هم بیارید همین اش وهمین کاسه است که ما در اسیا هم پیروزی دندانگیری نداشته باشیم. باید زیر ساخت فوتبال ما متحول شود وتغییری سخت افزاری داشته باشد ،ما باید کمر مافیای پشت پرده را بشکنیم و به استعدادها ی محروم ومنزوی پر پرواز بدهیم .باید متوسط درامد یک فوتبالیست با یک کشتی گیر ویک تکواندوکار ویک بسکتبالیست ویک والیبالیست برابری کند وگرنه یک فوتبالیست ثروتمند هرگز بدنبال عرق ملی نیست ووقتی پولدار شد باید اورا در زی زمینهای رقص وشب زنده داری بیابیم.اگر ما به مربیان داخلی فرصت عرض اندام بدیم واز انها استفاده کنیم نهایتش اینه که با بودن نام دهان پرکنی مثل کارلوس کیروش در اسیا چهارم یا پنجم بشیم ودستمزد چند میلیاردی وی را خرج زمین بازیهایی کنیم که به رغم وعده های ریاستهای فدراسیونهای قبل وفعلی ومدیر عاملان باشگاهها هنوز دوتیم سرخ ابی پایتخت که عامل اصلی تبعیض وبداخلاقی در فوتبال ایران هستند ،یک زمین ورزشی استاندارد ندارند.عادل فردوسی پور ومجریان فوتبالی بدنبال پر کردن جیب خودشان هستند وبازار گرمی می کنند برای همین از کیروش طرفداری می کنند وبا رفتن وی کشتی امالشان را در حال غرق شدن می بییند.
Iran, Islamic Republic of
کیروش خیلی خوب تونست یه تیم درست و حسابی تشکیل بده. درسته نتونستیم نتایج چندان خوبی بگیریم. ولی واقعا خوب بازی میکنن و بنظرم در کل کیروش خیلی خوب عمل کرد. نباید بذارن بره
امین از اهواز
مخالفم با کی روش. با این مربی و این جور مربی ها مخالفم. ما خودمون می تونیم.
عبدالله
الف ) ما در چهارسال قریب به 50 میلیارد تومان برای کیروش و همکارانش هزینه کردیم. این هزینه شاید برابر باشد با تمام هزینه هایی که تاکنون برای کادر فنی تیم ملی انجام دادیم
ب ) اما کیروش برای ما چکار کرد؟
1) بازیکن سالاری را در تیم ازبین برد
2) تیم دارای طرح و برنامه برای بازی با تیمهاست ولو این طرح دفاعی باشد
3) کیروش بلحاظ شخصیت بین المللی اش برای فوتبال ایران یک برند است
ج) اما بلحاظ نتیجه کیروش هیچ دستاوردی نداشت:
1- ما به جام جهانی رفتیم در حالی که سه دوره قبل هم رفتیم . البته اولین بار در سال 1978 با مربیگری حشمت مهاجرانی بعنوان تنها نماینده دو قاره آسیا و اقیانوسه بود.
2- در جام جهانی 2014 با یک تساوی در گروه چهارتیمی چهارم شدیم. مشابه همان وضعیت در سال 1978
3- در جام ملتهای آسیا 2015 در مرحله حذفی حذف شدیم مشابه زمان قلعه نویی و قطبی. در حالی که با حبیبی مایلی کهن و برانکو سه بار سوم آسیا شدیم. قبل از انقلاب هم سه بار قهرمان شدیم.
د) از حیث اثر گذاری بر فوتبال ملی
1- اثری که کیروش برفوتبال ملی گذاشت به مراتب کمتر از اثر رایکوف یوگسلاو و اثر اوفارل ایرلندی بر فوتبال ملی بوده است. درحالی که آنها هر کدام 2 سال سرمربی بودند.
2- از حیث ایجاد رنسانس در فوتبال ایران حتی به اندازه مایلی کهن در فوتبال ملی رنسانس ایجاد نکرد.
بنظرم اگر سطح توقع از کیروش فقط رفتن به جام جهانی 2018 روسیه و حذف از جام ملتهای آسیا 2019 در مرحله حذفی باشد ، با هر مربی ایرانی نیز می توانیم به این خواسته برسیم
احمد
موافق رفتن کی روش هستم
بهتره از مربی های وطنی که در حد فوتبال خودمون هستن و یک دهم کی روش حقوق میگیرن استفاده کنیم و اون پول رو صرف تقویت تیم های پایه و زیرساخت فوتبالمون کنیم
نیمـــآ
Iran, Islamic Republic of
این آقا چندین برابر مربی های داخلی پول و امکانات گرفته و تا حالا هیچ نتیجه قابل قبولی توی تورنومنتها به دست نیاورده. سیستم رو فقط دفاعی میبنده طوری که 10 نفر توی زمین خودی جمع میشن و اکثر وقتا زیر توپ میزنن. البته قبول دارم که در بعضی بازیها خوب نتیجه گرفته ولی من بیشتر به حساب شانس میذارم تا بازی خوب و سیستمی.
من با رفتن ایشون کاملا موافقم چون همین کار رو مربی های دیگه با نصف این دستمزد هم میتونن انجام بدن. اگر هم تا حالا مونده به خاطر حمایت های نسنجیده امثال فردوسی پور بوده که شیفته اون ور آبه و فقط به مربی خارجی اعتقاد داره.
و السلام
اقا نیما یا فوتبال بلد نیستی....
محمود کمانی
از آنجا که کی روش برای اولین بار کار تیمی و با هم بودن را در تیم ملی القاء کرد (نه فقط متکی به افراد بودن ) به نظر من شایستگی ادامه دادن به عنوان سرمربی تیم ملی را داشت. اما چاره ای نیست که سیاست و نظر مدیران سیاسی بر همه موضوعات کشور اثر گذار می باشد.
علی رضا
اقا حمید دمت گرم خیلی گل گفتی
کارلوس کی روش باید در ایران بمونه. انسجام تیمی و ارتقای سطح بازی بازیکنان تیم ملی از مهمترین دستاوردهای کی روش برای فوتبال ایران بوده. مطمئنا رفتن این مربی در این مقطع زمانی کاملا به ضرر فوتبال ملی ما خواهد بود.

برای همه روشنه که قطع همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کی روش نه از لحاظ فنی که بیشتر تحت تاثیر سلیقه های گروهی و تسویه حسابهای وزارت ورزش و حتی سطح کم اطلاعات تخصصی و عدم دوراندیشی برخی ها در فدراسیون و وزارت ورزش هستش که حتی منش مودبانه بدرقه کردن یک مهمان رو هم ندارند.
حسین
کفاشیان و وزیر ورزش باید برن . کیروش باید بمونه
اگر دستمزدش با دستمزد مربیهای هم سطح خودش برابری میکنه بمونه بهتره؛بهرحال اینکه کره ای ها از رفتنش خوشحالن دلیلی بر خوب بودن مربی هستش
متاسفم واسه تدبیر وزارت ورزش. کیروش باید بماند
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
بهترین مربی بود که تا حالا برای ایران دیده بودم
تیم ملی تازه داشت کلاس پیدا میکرد
مرتضی
هم کیروش باید بره هم کفاشیان
United States
مشکل فوتبال کشور ما کفاشیانه.
hassan
Iran, Islamic Republic of
با ماندن كي روش موافقم
بايد بماند
همشهری مرتضی پورعلی گنجی
Romania
آقایون فدراسیون و وزارت، اگه گوششون به حرف مردم بدهکار بود فکر قطع همکاری با کیروش رو نمی کردند.
معلومه که باس بمونه....اما نمیزارن اون کسایی که خودشون باید برن...
علی
با ماندن ازشان موافقم
محسن
كيروش بايد بماند كيروش واقعا غيرت داره
میلاد
من موافق حضور کیروش هستم.ما باید قبول کنیم فوتبال رو باید در سطح بین المللی یاد بگیریم.کیروش معلم خوبیه.
وطنی
شاید مبلغ قراردادش بالا باشه ولی نوع نگاهش به فوتبال ما و فرهنگمون خیلی خوبه. آدم با کلاسیه. از نوع آدمهای توخالی که تریپ و اداشون گوش فلک رو کر میکنه نیست.
اگه فدراسیون گزینه ای بهتر از کیروش سراغ داره ، میشه به رفتن کیروش فکر کرد وگرنه باید کیروش رو نگه دارن.
ممدیاسوج
نظم و نمی بینید؟
امیری کجا بود و الان چی شده؟ امثال پور علی گنجی و امیری که بی ادعا و منضبط اند در تیم ملی جای دارند، اتحاد تیم امروز ما مثال زدنی است.
آیا کسی می تواند به تیم ملی بازیکن قالب کند؟
خلعتبری بی ادب ، و صادقیان پرباد الان کجای تیم ملی اند؟
الان تیم چقدر حرف گوش کن و مهم تر تاکتیک پذیر شده است؟
آیا می توانیم دیگر بدون هیچ تدارک مهمی سه بار پشت سرهم کره جنوبی را ببریم؟
با هیچ اردو ونظمی در فدراسیون زیبا بازی کردیم و بهترین تیم اسیا در رکنیگیم!
خب آیا الان موقع تعویضه؟
حتی باخت مقابل عراق نه بخاطر غیرت بازیکنان که بدلیل غیرت شخص کیروش خاطره انگیز می ماند. نه اسمی از کفاشیان می ماند و نه وزیر بزرگ ورزش!!!
امیر
کی روش باید بمونه تا به بالابردن سطح فوتبال ما کمک کنه.
هم مردم دوستش دارند هم بازیکنان.
به نظرمن اگه کسی قرار بره اون آقای اسدی است.
محمدرضا مختاری
با سلام
به هیچ وجه ممکن موافق رفتن کی روش نیستم.اقایانی که ادعای مربیگری دارند عرضه بردن امید های عربستان رو تو آزادی نداشتن.ازمون و جهانبخش رو هم داشتند. به عمل کار برآید به سخن رانی نیست
مهدی
چند برابر پول مربی ایرانی رو گرفته و کار یک مربی ایرانی رو کرده
حتما حتما باید برود ....
محمدحسين
انصافا دلايل فراواني براي رفتن كيروش وجود دارد:
با امدن كيروش هر بازيكني كه در ليگ غير ايراني حتي در كيفيتي پايين تر از ليگ ايران بازي كند شايسته حضور در تيم است اما بازيكنان ليگ ايران نه. مقام چهارم در گروه جام جهاني و حذف در دور حذفي جام ملتهاي اسيا نتيجه اي تست كه هميشه به دست اورده ايم. متاسفانه اقاي فردوسي پور با فريادهاي خود به دنبال حفظ اقاي كيروش است كه من در عجبم
کی روش باید بمونه..
لطفا با قطع دست مافیای کثیف فوتبال شرایط موندن این مربی محبوب رو فراهم کنید.
مهدی
دوستان جو گیر نشوند کسی مخالف حضور کیروش نیست بمونه ولی جایگاه خودش رو بدونه و بدونه که کارفرماش فدراسیونه و این فدراسیونه که ناظر بر اوست نه برعکس ما متاسفانه وقتی احساسی میشیم کل مملکت رو یه جا فدای همه چی میکنیم باید گوش این بابا رو کشید و توجیهش کرد و بعد دوباره نشست و یه سری مسایل رو باهاش اتمام حجت کرد
ااحمد
سلام:اختلافات در مدیریت فوتبال باعث رفتن این مربی شده تیم ایران خیلی بهتر از گذشته بازی میکنه و همدلی درون ان بوجود امده بازیکنان از زمان حضور این مربی جنگنده وبا انسجام کار میکنن اگر عقلا نگذارند برود کار بزرگی کردند تیم ملی قطعا ضربه میخوره البته فکر نمیکنم نظر مردم برایشان مهم باشه .
بهروز از تركيه
Turkey
سلام
وزير محترم ورزش راه درست كردن فوتبال برداشتن يك مربي حرفه اي در سطح بين المللي نيست اگر ميخواهيد در رنكينگ بين المللي ارتقاء پيدا كنيد ، حفظ ش كنيد.
مديران و نگرش آنها را تغيير دهيد مثلاً جاي ايشان كدام مربي را ميخواهيد جايگزين كنيد كدام مربي داخلي در اين سطح است؟ اين ها كه در فضاي مسموم هستند و متاسفانه اغلب آلوده چه پشتوانه اي براي جامعه فوتبال اند؟
صادق
Romania
سلام. اي مردم عزيز توراخدا يک بار هم که شده بجاي اينکه کيروش و کيروشي پورها و کيروش ورزشي ها براي شما فکر کنن خودتون فکرکنيد.قرارنيست حتما مربي ايراني جاش بياد. مگه قحط الرجاله تو دنيا. هزاران مربي بهتر وبااخلاق تراز اين آقا هست .مطمئن باشيد کيروشي پور محض رضاي خدا خودشو به آب و آتيش نميزنه
من متاسفم که بعد از چندین سال دنبال مربی وبازیکن خارجی هستیم لعنت به این مسئولین فوتبال که فقط دنبال جیب خودشان هستند وبه فکر مربی خارجی ،لعنت به کسانی که به جوانان ایرانی اعتماد ندارند ،لعنت به همه انهایی که خیانت کردند به فوتبال و ورزش کشور
هادی
فقط کیروش.
فقط کیروش.
فقط کیروش.
فقط کیروش.
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.به نظرمن مربیهای ایرانی چون دانش مربیگری فوتبال ,آن هم درسطح عالی راندارندگزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی کشورمان نمی باشد.ماتاالآن مربیهای ایرانی زیادی برای هدایت تیم ملی داشته ایم که هیچکدام نتایج قابل قبولی ازخودشان برجای نگذاشتندووقتی هم ازنتایج ضعیفشون انتقادمیشددرجواب ازادبیات خوبی استفاده نمی کردند.یک مربی بایدابتدادانش فوتبال وسپس درسخن ادب داشته باشد.کی روش نتایج قابل قبولی برای تیم ملی بدست آوردوبهتراست بماند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام. کی روش باید در فوتبال ایران بماند.ایکاش آقایان ذره ای برای خواست و نظر مردم که خود بهترین کارشناسان فوتبال هستند, ارزش و احترام قایل می شدند.
سلام ای کاش درب فدراسیون فوتبال گل میگرفتن.
فوتبال درایران بایدتعطیل بشه و این دلارهاروخرج اقتصاد کشور انجام بدهند.
فرق یک جوون 20ساله که سالی یک میلیاردمیگیره ومتاسفانه بعضیاشونم همه جوره فساد دارن وجوونی که با کارگری وکارمندی ماهانه یک میلیون میگیره.................
خودتون قضاوت کنید
رضا
کسی که باید بره کفاشیان هست نه کی روش
کی روش بمونه
Norway
وزرش عبارت است از قدرت بدنی و تکنیک های خاص ان نوع ورزش .فرض کنید فوتبال با مثلا والیبال فرق داشته باشد با فوتسال هم متفاوت است ؟ فوتسال و والیبال نشان دادند که میتوان بمعنای واقعی پیشرفت کرد . حال اشکال در اینجا از مربی است و یا مدیریت من می گویم هردو . اگر سوال شود به چه نسبتی جواب انرا نمی دانم چون علیرغم علاقه ای که قبلها به این ورزش داشتم به دلیل همین حاشیه ها از ان خوشم نمی اید و مسائلش را اصلا دنبال نمی کنم .
امیر
با سلام
لطفا هر طور شده او را نگه دارید زیرا او برای فوتبال ما یک ارزشی ایجاد کرده
محمد
اتکا به توان داخلی.
فوتبال ایران اگر موفقیتی هم کسب کنه موفقیت ایران نیست بلکه موفقیت پرتغاله!
محمدمهدی
به نظر من کیروش باید بمونه. چون:
1- آدم با پرستیژی هست و هر بازیکنی رو تو تیم فقط به خاطر خوب بودنش راه نمیده!
2- از خیلی ایرانی ها نسبت به تیم ملی ایران با غیرت تره!
3- اونقدر بزرگ هست که حاشیه هایی که داره فوتبال ما رو نابود میکنه، حداقل تو خود تیم ملی جمع و جور میکنه.
خدا کنه نگه بدارند!
از قدیم هم وضعیت فرهنگی مردم ایران همین بوده.چشم دیدن اینکه یکی از ما بهتر باشه رو نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت.زنده باد کیروش.
محسن
ب نظرم سبک و کلاس فوتبال ایران با کیروش خیلی بهتر شده یا بهتره بگم تازه درست شده قبلا تو آسیا حرف می زدیم و نهایتش جام جهانی ارزومون بود اما الان خیلی خشحالم که میبینم تیم ایران تو اروپا حرفی برا گفتن داره منم با موندن کیروش موافقم
کیروش بمونه،اون غیرتش از خیلیا بیشتره
امیر عباس
United States
بماند بنفع فوتبال کشور است
باید برود.
بیت المال کمتر اسراف می شود.
همايون
به نظر من افراد كوتوله و حاج آقاها بايد از فوتبال ما برن بيرون اخه سردار چه به فوتبال البته ما كوچيكه اونا هم هستيم و قدردان ولي بهتره برن تو همون زمينه شغليه خودشون كار كنن
رضا
برود.
س ط
موافق ماندن ایشان هستم
hossien
خدا لعنت کنه کسایی رو که تو عمرشون یه عکس هم با شرت ورزشی ندارن حالا واسه فوتبال ایران میخوان تصمیم بگیرن...جالب اینجاست که خجالت هم نمیکشن تازه خیلی هم پررو و با ادعا هستن. ..تازه تیم ملی داشت با کی روش واسه خودش ریتم درست میکرد ولی حیف که نذاشتن. ..واقعا برا کسایی که نذاشتن کی روش کارشو انجام بده حداقلش تا پایان قراردادش متأسفم. ...واقعا متأسفم. ..
سلام مخالفیم. مخالف 10 درصد ولی کو گوشی که حرف مردم و گوش کنه
علی
کیروش هیچ دستاوردی برای فوتبال ما نداشت اما دوستان رسانه ای او با فریب بخش زیادی از مردم او را محبوب کرده اند
حذف در جام ملت ها در مرحله ای که قطبی و قلعه نوعی نیز آن را تجربه کردند
چهارم شدن در گروه چهار تیمی جام جهانی با بازی هایی کاملا دفاعی و داشتن چنذد بازیکن دو رگه
کیسه گل شدن جلو بوسنی
مجتبی کریم زاده خویی
من به شخصه مخالف رفتن کارلوس کی روش هستم چون ایشان یه سبک جدیدی توی فوتبال ما آورد . جسارت و همدلی رو بین بازیکنان ملی پوش بارور کرد و تنها مربی بود که جلوی بازیکن سالاری مردانه ایستاد و موفق هم شد . حالا با اینکه اکثریت مردم ایران که عاشقانه فوتبال رو دوست دارن و فوتبال رو میفهمن خواهان موندن این مربی هستن من نمیدونم مسئولان غیر فوتبالی چطور به خودشون اجازه میدن به رأی اکثریت بی اعتنا باشن .
مگر نه اینکه رأی اکثریت همه جا حرف اول و آخر رو میزند ؟! ولی انگار همیشه توی ایران برعکس این روال باید باشه
اردشیر
سلام خواهش میکنیم بخاطر یک سری منافع که بعضی دارند کوروش رو فدا نکنند
hamed
اگر آقای کیروش با بازیکن سالاری به شدت مقابله کرد حتی به قیمت از دست دادن ستاره هایش. مانند برخی ها نیست که ادعای میهن پرستی دارند اما در برابر توهین های یک اجنبی سکوت کنند صرفا به خاطر اینکه آقای بازیکن بهترین بازیکنش هست!!!
به خاطر اینکه ارزش لباس تیم ملی را حفظ کرد مردم دوستش دارند.
به خاطر اینکه مانند خیلی از وطنی ها منافع تیم ملی را فدای نتیجه نکرد دوستش داریم.
هادی
France
جهان چرا میگیرم توفیق نداشت.
اگه پول دستمزد رو ملاک شما برای قضاوت هست مشکل کی روش چیه که پول ما ارزش نداره.
اگه ایشون مربی برزیل بودذحتما دستمزدش کمتر از مبلغی بود که ما میدهم چون آون برزیل هست.
از نظر فنی هم حداقل ایران یه سبک رو خوب شناخته ویجر میکنه
تقی زاده
Iran, Islamic Republic of
اصلا فوتبال تباه چه ارزشی دارد که راجع به آن فکر کنیم ولی برای میلیلردها تومان که هدر می زود متاسفیم
او باید بمانددددددددددددددددد........
علیرضا
کیروش باید بماند
وای بر بی سوادان و آدم کوتوله هایی که نمیتوانندبزرگتر از خود را ببینند
بهمن
Bulgaria
سلام
با اینکه خیلی به فوتبال علاقه ندارم ولی واقعا آقای کارلوس کی روش را دوست دارم چون واقعا مثل یک ایرانی به تمام معنا است
تو قلب همه جا باز کرده و مردم دوستش دارند.
تیم ملی با ایشان راحتند و ایشان هم مربی با تجربه ای هستند.
نبایستی مدام دنبال آزمون و خطا بود
اینهمه مربیان خارجی را آوردند دیدیم که بیشتر آنها مشکل پیدا کردند و نتوانستند با تیم هماهنگ بشوند و یا تیم را هماهنگ نمایند.
صادق
United States
سلام
1- آیا میتوان به نمونه ای از افتخارات کسب شده در فوتبال توسط تیم مدیریتی فعلی فدراسیون فوتبال اشاره کرد؟!
2- آیا براستی بدون انجام تغییرات بنیادین در فدراسیون چگونه امکان تغییر در فرآیند حضور تیم های ملی را داشت؟
3- کارلوس کی روش مربی خوبی است، اما چرا همه مربی هایی که با فدراسیون فوتبال وارد کار میشوند به حاشیه کشیده میشوند و اثرات وضعی مخرب این رفتارها گریبان تیم ملی و ملت را میگیرد؟
4- آیا در برابر انفعال و کم کاری و عافیت طلبی های فدراسیون فوتبال فعلی، فرآیندی جز تعمیق مافیای فوتبال و نابودی فوتبال در عرصه های بین الملل و داخلی را میتوان شاهد بود؟
5- کدام برنامه علمی و تحلیلی با صراحت به روشنگری در فوتبال ایران پرداخته است؟
6- نگاهی به سوابق مربیانی که تاکنون با فدراسیون فوتبال وارد کار شده اند، دال بر این مدعاست که همه عالم کارنابلد هستند و فقط فدراسیون فوتبال ایران درست میبیند و میفهمد!، علاوه بر آن انظباق شرایط، بودجه و سایر موارد مرتبط در فدراسیون والیبال و بسکتبال و فدراسیون جانبازان و...نیز مبین این اصل شفاف است که مشکل اصلی را باید در فدراسیون فوتبال، افراد آن و حاشیه های سیاه آن جستجو کرد!
7- آنچه در تقابل و تعامل اهالی فدراسیون فوتبال و مافیای فوتبال و واسطه ها و...به دست آمده انهدام بیت المال، نابودی مشروعیت ذهنی مردم از نظام حاکم بر فوتبال دولتی اعم از فدراسیون و وزارت ورزش، ازبین رفتن وجهه بین المللی، ازدست رفتن تماشاگران اصیل، ایجاد حاشیه های مالی، از بین بردن بازیهای جذاب و مواردی از این دست است که در صورت وجود سیستمی پاک و معتقد، باید تمامی دست اندرکاران فوتبال را به محاکمه بکشد، چون .
لطفا اگر نکته دیگری هست، شما عنایت بفرمایید
یاعلی
اکبرشاه
کی روش چی برای فوتبال ایران به ارمغان آورد:
1- عدم موفقیت در جام جهانی 20014
2-عدم موفقیت در جام آسیا
3- غافل ماندن از استعدادهای ورزشی داخل کشور و جذب بازیکنان دو رگه (به علت حمایت این قبیل بازیکنان از یک مربی خارجی)
4- تاثیر نامطلوب در مدیریت لیگ داخلی و تعطیلی پیاپیو بی نظمی در مدیریت ورزش کشور و به تبع آن تاثیر نامطلوب روی تیم های باشگاهی حاضر در رقابت های آسیایی
5-دخالت های نابجا در تیم های پایه و عدم موفقیت این تیم ها!
اگه به من فقط یک میلیون تومان داده بودند هم می توانستم این همه موفقیت برای ایران به ارمغان بیاورم!!!!
حسین
کیروش کلاس فوتبال مارو ارتقا داد و به جوونای ما اعتماد به نفس داد . کیروش بهترین نیست ولی الان باید بمونه .
Iran, Islamic Republic of
کی روش باید بماند
United States
ایشون نسبت به پولی که گرفته چه کار مفیدی انجام داده؟
به قول خودش ایران بازیکن خوب نداره!
خب این پول رو صرف زیرساخت های فوتبال کنید.
سید سجاد
Austria
وقتی سایت رسمی فیفا خبر جدائی وخروج کارلوس کی رُش را رسما اعلام وتائید میکند این یعنی اینکه کارلوس با نامه ی کتبی و رسمی که دارای اعتبار وقابل ارزش قانونی است به فیفای جهانی خبر کناره گیری خودش را اطلاع داده و این موضوع تمام شده محسوب خواهد بود همانطور که ورودش و تقبل مسئولیتش را هم بایستی رسما اعلان کند وتائید شود , پس دیگر اینکه چه ما بخواهیم و چه نخواهیم این مربی خوبو مردمی و با تجربه و مدارا گر از دست رفت و آنچه باقی ماند گلوی پاره شده ی ملت بواسطه ی هوارکشیدن و داد زدن به سرمسئولین بی مسئولیت و غیر ورزشی و خود خواه ودیگری هم به هیچ حساب اوردن طرفداران و اهالی ورزشی و ورزشدوست و وررزش شناس , همینو بس
reza
Iran, Islamic Republic of
باید باشه
United States
با سلام ایشان با غیرت زحمت کشیدند اما میزان دریافتی او از زحمتش و نتایج بدست آمده بیشتر بوده است . مخصوصا که کشور در شرایط سخت تحریم و کمبود منابع به سر برده است . فکر می کنم با تعدیل قرار دادشان و مشارکت بیشتر ایشان در آموزش مربیان و کمک به تیم های پایه بهتر است بمانند
علوی
Iran, Islamic Republic of
همانطور که در زمان ایویچ این اساتید فوتبال ایران !! به شدت ازش انتقاد می کردند بعدها اعتراف کردند که ایویچ خدمات بزرگی به فوتبال ایران کرد قطعاً چند سال دیگه خواهند گفت که کی روش که بود و چه کرد ولی آنوقت پشیمانی سودی ندارد . پس تا کی روش هست قدرش را بدانیم و به جای اشکال تراشی ،بیشتر کمکش کنیم که در کارخود موفق تر شود . باید واقع نگر بود تیمی که به کی روش تحویل داده شد حتی توانائی چهار پنج پاس متوالی رو نداشت ولی تیم حال حاضر مقابل سوئد قریب به ده پاس ردوبدل می کند ظاهراً مسئولان فدراسیون فکر می کنند بازیکنانی در حد بازیکنان آلمان در اختیار کی روش گذاشتند که انتظار دارند معجزه کند! در طول تاریخ فوتبال ایران سابقه ندارد که ایران یک نیمه ده نفره سه بار از حریف عقب بیافتد و جبران کند . واقعاً مربی منصفی در ایران داریم که مدعی باشد بهتر از نتیجه ای که کی روش در بازی با آرژانتین گرفت می توانست بگیرد؟ آنچه مسلم است فدراسیون نمی تواند بعد از کی روش مربی بزرگتر و تواناتر از کی روش بیاورد و به احتمال فراوان یک ایرانی در رأس تیم قرار خواهد گرفت و چنین کاری خلاف عقل است و بازی کردن با احساسات مردم است . تنها نتیجه مثبتی که فدراسیون با برکناری کی روش و انتخاب مربی دیگر به خصوص ایرانی می گیرد این است که مسولان فدراسیون به دوران تسلط بر تیم ملی و دخالت در امور مربوط به سرمربی بر می گردد . ظاهراً این برای تصمیم گیران فوتبال مهم تر است .
رضا
Germany
بمونه. من که خیلی از تیم ملی رضایت دارم.
ماندن
مهدى
United States
سلام
يه عده ميگن تيم ملى قشنگ بازى نميكنه. ما كه داريم از بازيهاش لذت ميبريم. حتى همون بازى عراقى كه باختيم با اون شرايط سختانصافا لذت برديم.نكنه منظور بعضى ها از قشنگ بازى كردن فوتبال رئال يا بارسلونه. من كار ندارم كروش بره يا نه ولى اينجور كاراى سياسي براى نابود كردن ديگران درست نيست . شما اگه نميخواستيد چرا قرارداد بستيد. اونم كسى كه علاقه داره به فوتبال ايران چون ميدونه اين فوتبال پيشرفت ميكنه. شما روند تيم ملىرو نگاه كن ،اولش به لبنان ميباختيمج ولى الان در مقابل شيلى و سوئد راحت بازى ميكنيم اين مهمه . در تعجبم همه دنيا از پيشرفت ما صحبت ميكنن ولىخودمون ...در كل اين وزارت داره همش كار سياسى انجام ميده از بدو ورودش همه كاراش سياسى بوده از عوض كردن رئساى فدراسيونها تا رفتارش با دايى و حالا با كيروش
France
برود بهتر است ما كه نتيجه انچناني نديديم حداقل بزار پول مملكت بره جيب يه مربي ايراني
مخاطب
فوتبال درایران ریشه ای مشکل داردوبیشتر به فرهنگ وطرز تفکر ما که خیلی علاقه مند کار گروهی نیستیم وبیشتر خودمون میخواهیم مطرح کنیم حتی در قالب یک کار گروهی بااین شیوه تفکر ماندن کی روش آیا ضرورت دارد؟
کیروش مچکریم
مهراد
من موافق ماندن کیروش هستم نتایج تیم ملی در طول دوران سرمربی گری کیروش که در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است نشان دهنده این است که کیروش باید بماند. مقابله با بازیکن سالاری و مافیا، دفاع منسجم، قدرت بدنی بالای بازیکنان حتی در دقایق پایانی بازی و بعضا با یک بازیکن کمتر، برنامه داشتن تا آخرین دقایق بازی، معرفی بازیکنان جدید و استفاده آنان در پست های درست، اعتبار تیم ملی در عرصه جهانی و غیرت کیروش که از خیلی مربیان وطنی که منافع ملی را فدای منافع شخصی خود می کنند و... ثابت می کند کیروش باید بماند و وزیر ورزش باید توسط نمایندگان محترم مجلس استیضاح شود
saeed
باید بمونهه و کسی که باید بره کفاشیان هست که فقط بلد هست بخنده
برزو اسکندری
بارفتن کی روش موافقم
اسد
بنظر من فوتبال در ایران ارزش این همه ولخرجی رو نداره پول فوتبال رو باید بدن خرج اشتغال برای جوانان بکنن والا ثوابش بیشتره فوتبالیست ها ی ایران هم اکثرا یه مشت بچه پولدار هستن اگه علاقه دارن می تونن از جیب خودشون خرج فوتبال کنن
محمد حسن
سلام به همه هم موافقین و هم مخالفین ؟

فو تبال که که ما ایرانیان فو تبال دوست از تیم ملی انتظار داریم به نظر همه تیم ملی خوب فو تبال بازی نمی کند . و این مشکل با یک و دو سال حل نمی شود با پایه ای کار کرد و همیشه منتظر ظهور چند ستاره در فوتبال نباشیم تا تیم را منحول کنند با دولت به فو تبال دوستان احترام به گذارد و در این خصوص سرمایه گذاری کند و مردم را راضی نگه دار حضور کی روش و امثال او به صورت کوتا مدت مشکلی از ما حل نخواهد کرد و اگر باز بارفتن کیروش انتخاب سر مربی به روز های و ما ههای پایانی انتخابی جام جهانی می خواهد موکول گردد ماندن کیروش به نفع فو تبال ما هست
در حالی که جوانان مملکت در بی کاری و بدبختی بسر میبرند فشار اقتصادی کمر خانواده هارا می شکند چرا باید میلیلردها پول نفت به جیب خارجی هابرود ما فوتبال داشته باشیم وهیچ وقت هم نتیجه خوب نباشد بس بهتر که به ورزش های دیگر به پردازیم وهزینه را به ورزش بدهیم نه به خارجی ها گرگ زاده عاقبت گرگ باشد هرچند با مردم باشد فوتبال ما تن لش است نه یک ورزش او باید برود
سعید
France
کیروش باید بمونه اگه همین کیروش نبود ما همین چندتا بازیکنی که از اینو ونور اومدنم نداشتیم،بسته دیگه مربی عوض کردن مربی باید بمونه تا تیمو درست کنه تا تیم میاد سرو سامون بگیره مربی عوض میکنن این چه وضیعه آخه اگه تیمی بخواد پشرفت کنه باید یه مربی داشته باشه که کم کم ضعفایه تیمو بگیره کم کم تیم پیشرفت کنه نه ایکنه تا شروع کرد به درست کردن تیم مربی عوض شه اگه بخواد بازم مربی عوض بشه تیم ایران صد سال دیگه ام به جایی نمیرسه،مشکل ما کسایی هستن که تو فوتبال هستن ولی اصلا از فوتبال سردر نمیارن فقط مقام دارن ولی هیچی بارشون خواهشا کسایی که دارن نظر میدن یکم به این حرف فکر کنن بعد نظر بدن نه اینکه یه چیز از کسایه دیگه شنیده باشن بیان نظر بدن ما کارمون بجایی رسیده که از تیمایه عربیه بدبخت پایین تریم باید با زورو زحمت ازشون نتیجه بگیریم مربیای ما اگه خوب بودن با تیمای داخلیه ما نتیجه میگرفتن یه بار تیمایه باشگاهیه مارو تو این ده سال پیش قهرمان آسیا میکردن وقتی در اون حد نیستن میخوان بیان تیم ملی مارو بجایی برسونن اینقدر نگید مربی ایرانی به قرآن مربیای ما همه در همین حدن داخله ایران مربی گری کنن اونم واسه باشگاها
به نام خدا
دولت باید کیروش را نگه دازد
فرهاد حبیبی
حضور جناب آقای دکتر روحانی
رییس‌جمهوری محبوب ایران اسلامی
با سلام
از جنابعالی عاجزانه خواهشمند است هرطور که می شود آقای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان را برای ادامه کار تا رسیدن به جام جهانی و پس از آن حفظ فرمائید. با تقدیر و تشکر فراوان...
فرهاد حبیبی
حضور جناب آقای دکتر روحانی
رییس‌جمهوری محبوب ایران اسلامی
باسلام
احتراما از جنابعالی عاجزانه خواهشمند است هرطور که ممکن است آقای کارلوس کی روش سرمربی موفق تیم ملی فوتبال کشورمان را برای ادامه کار تا رسیدن به جام جهانی و پس از آن حفظ فرمائید. با تقدیر و تشکر فراوان...
HAMZEH
Iran, Islamic Republic of
موفق؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل اینکه واقعا همه توهم زدین....یا سنتون به بازیها و نتایج فوق العاده تیم در گذشته قد نمیده یا واقعا از فوتبال چیزی نمیدونین.
این بازیهایی که تیم ملی الان انجام میده بیشتر شبیه یه لالایی واسه خوابیدنه تا فوتبال....
رفان
با سلام کی روش تنها مربی تاریخ ایران است که مستحق نام مربی را داراست و حمایت اکثریت مردم ایران را دارد و امثال مایلی کهن و جلالی ها چشم دیدن اورا ندارند و ما هم متقابلا چشم دیدن آنها را بر روی نیمکت تیم ملی نداشته و نداریم این مشکل سخت افزاری ماست نه اقای کیروش که ما مردم ایران از جناب اقای رئس جمهور خواعشمندیم که در رفع این مهم ما و تیم ملی را یاری دهند. با سپاس we love you carlos
یک سری از دوستان یادشون رفته که فک میکردن ایران تو جام جهانی زنگ تفریح ارژانتین میشه،ولی دیدین که نشد،پس لطفا درباره اقای کی روش نظر بیجا ندهید