جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هدایای فناورانه رئیس‌جمهور به خارجی‌ها

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 175090
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه لیستی از فناوریهایی که قابلیت اهدا به سایر کشورها را دارند خبر داد و گفت: این لیست به رئیس جمهور اهدا شد که در این راستا رئیس جمهور اخیرا هواپیمای ۴ نفره ای را به ترکمنستان اهدا کرد.

به گزارش مهر، دکتر نسرین سلطانخواه امروز شنبه در مراسم معارفه معاونتهای فناوری و نوآوری و امور بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه این معاونت در توسعه علم و فناوری در کشور، افزود: این معاونت در بخش هدایت و هم افزایی، مقررات و قوانینی را برای توسعه فناوری تدوین کرده است که از آن جمله می توان به قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ایجاد کارگروههای پژوهش و نوآوری در استانها اشاره کرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به برنامه های این معاونت برای هدفمند کردن پژوهش در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد ستادهای راهبردی و کانونهای دانش و صنعت از بیش از ۲ هزار طرح کوچک حمایت شد و ایجاد بیش از ۲۰۰ نوآوری متوسط حاصل حمایت از طرحهای متوسط است که حاصل این نوآوریها در جشنواره علم تا عمل که در هفته دولت برگزار می شود، عرضه خواهد شد.

وی به ارسال هدایای ریاست جمهوری به روسای سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام ریاست جمهوری نشان می دهد که باید در عرصه دیپلماسی فناوری فعالیت ها به گونه ای باشد که کمک کننده توسعه فناوری در کشور باشد.

سلطانخواه اضافه کرد: از این رو در معاونت علمی لیستی از فناوریهایی که می توان اهدا کرد در دو بخش "اهدا به روسای کشورها "و "اهدا به مردم کشورها" تهیه و در اختیار ریاست جمهوری قرار گرفت و مورد پذیرش واقع شد.

وی آخرین هدیه فناورانه رئیس جمهور را به کشور ترکمنستان ذکر کرد و خاطر نشان کرد: آخرین هدیه فناورانه رئیس جمهور به ترکمنستان هواپیمای ۴ نفره مسافرتی بود که در حال حاضر آموزشهای کادر فنی ترکمن به پایان رسیده و این هواپیما آماده حرکت به سمت ترکمنستان است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ایجاد معاونت جدید امور بین الملل و انتقال فناوریها در این معاونت، اضافه کرد: به منظور انتقال فناوری اقدام به ایجاد این معاونت در معاونت علمی شد تا از این طریق الگوهای جدیدی در زمینه تبادلات فناورانه را با دنیا ارائه دهیم.

سلطانخواه ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این معاونت فصل جدیدی در حیات علم و فناوری کشور ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *