جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال لغو قرار داد موشکی ترکیه و چین

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 355793
شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، شرکت های دفاعی ترکیه را برای لغو قرار داد موشکی با یک شرکت چینی تحت فشار قرار داده‌اند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از حریت خبر داد، شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که در رقابت با یک شرکت چینی در زمینه تجهیز ترکیه به اولین سامانه برد بلند ضد هوایی و ضد موشکی شکست خورده اند در تلاش هستند تا با تهدید ترکیه، مانع ادامه قرار داد این کشور با چین شوند.

به گفته منابع آگاه، شرکت مشترک "لاکهیدمارتین-ریتون ایالات متحده" و همچنین "کنسرسیوم ایتالیایی-فرانسوی یوروسم" در حال مذاکره با مقامات شرکت های دفاعی ترک هستند تا آنها را برای لغو قرارداد موشکی خود با شرکت چینی متقاعد کنند.

این شرکت ها که پیشتر قراردادهایی به ارزش میلیارد ها دلار را با این شرکت های ترک در زمینه های مختلف منعقد کرده اند، ترکیه را تهدید کرده اند در صورت عدم لغو قرارداد این کشور با چین تمام قراردادهای دفاعی خود با این کشور را لغو خواهند کرد.

این شرکت ها همچنین اعلام کرده اند در صورت لغو قرارداد چین و ورود این شرکت ها به این پروژه، ترکیه را در زمینه تولید این سیستم دفاعی سهیم خواهند کرد.

مشارکت در تولید این سیستم دفاعی یکی از اولویت های اصلی ترکیه در این قرارداد بوده است که این کشور در توافق با چین به این هدف دست نیافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *