جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۷
۵۶

بورسیه تحصیلی فرزندان ۴ مدیر فرجی‌دانا +اسامی و جزئیات

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 375593
موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.
بورسیه تحصیلی فرزندان ۴ مدیر فرجی‌دانا +اسامی و جزئیات
به گزارش جهان، دانا نوشت: موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، همزمان با نزدیک شدن به روز استیضاح وزیر علوم بحث ها و اظهار نظرها و اخبار مختلف و داغی در مورد بورسیه های غیر قانونی در ادوار گذشته از سوی طیفی خاص در رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت منتشر می شود.

این روزها از بسیاری از تریبون های همسو با دولت این پیام منعکس می شود که دلیل اصلی استیضاح وزیر علوم افشاگری های وی در مورد بورسیه های غیر قانونی در گذشته است جالب اینجاست که موضوع بورسیه ها در دولت گذشته در کمیته های مختلف و با حضور مسئولان دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار گرفته و در تمام موارد به جز تعداد انگشت شماری که در مورد آن‌ها ابهام وجود داشت مسئولان مربوطه این بورسیه ها را تایید و روند آن را قانونی اعلام کرده اند.

البته موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

 اکنون و با توجه به فضاسازی رسانه های خاص که البته قصدشان سیاسی جلوه دادن یک استیضاح فنی است شبکه اطلاع رسانی دانا بخشی دیگر از اخبار خود در زمینه بورسیه تحصیلی تعدادی از نزدیکان مسئولان فعلی وزارت علوم را نیز منتشر می‌کند.

"زینب رضوان‌طلب"
دختر رئیس‌مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در دوره کنونی است که به گواه اسناد و مدارکی که در اختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد با استفاده از رانت و موقعیت فامیلی توانسته بورسیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شود.

نامبرده با امضا مستقیم عبدالحسین فریدون خطاب به رئیس دانشگاه تهران در نامه‌ شماره ۱۹/۱/۱۱۵۰۳۸ مورخه ۱/۱۰/۱۳۹۲ که قبل از پدرش سرپرستی مرکز جذب هیئت علمی را بر عهده داشته توانست به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآید.

در یکی دیگر از موارد تخلف تنها سه روز پس از انتصاب مجتبی صدیقی به عنوان معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرزند وی محمدبشیر صدیقی طی نامه شماره ۱۹/۱/۱۱۸۰۹۱ مورخه ۲۳/۹/۱۳۹۲ از سوی وزارت علوم جهت بورسیه به مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج معرفی شد. این درحالی است که بسیاری از مسئولین وزارت علوم در چند وقت اخیر نسبت به بورسیه ها و برخی اعضای هیئت علمی در دولت گذشته اعتراضات گسترده ای داشته اند.

گفتنی است بسیاری از مسئولین کنونی وزارت علوم و همچنین چهره هایی نظیر میلی منفرد و مجتبی صدیقی نیز از جمله افرادی بودند که در پایان دولت اصلاحات با حکم مصطفی معین به خارج از کشور بورسیه شدند.

محمدبشیر صدیقی از دانشجویان ورودی سال ۸۲ رشته صنایع امیرکبیر است که هم اکنون در حال اتمام تحصیلات خود دانشگاه دلف هلند است.

"سلما امی" دختر یکی از مشاوران ارشد وزارت علوم است که در در دولت گذشته فشارهای زیادی برای پذیرش بورسیه نامبرده در وزارت علوم از سوی جریانی خاص آورده می شود که در نهایت نامبرده بورسیه پژوهشگاه زلزله شناسی می‌شود.

یکی دیگر از موارد تخلف مربوط به یکی دیگر از معاونان وزیر می‌شود. این معاون وزیر فرزند احمد احمدی است؛ وی زمانی که توفیقی سرپرست وزارت علوم بود در پیامی به انتصاب وی را تبریک گفت و از وی خواست تا به برخی از فسادها در وزارت علوم پایان دهد. البته پیام های تبریک آقای نماینده سابق مجلس موثر واقع شد و توفیقی فرزند وی را به عنوان معاون برگزید.

در حالی که در دوره گذشته یک مسئول بلند پایه وزارت علوم صلاحیت خواهر آقای معاون کنونی را رد کرده بود با فشار جریان خاص نامبرده هم بورسیه تحصیلی گرفت که البته اسناد این موضوع به طور کامل وجود دارد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرجی‌... بای بای!
Finland
دیدید با آبروی 3000 هزار نفر بازی کردید خدا چگونه آبرویتان را برد ؟
Finland
خدا در کمین منافقین است ...

احسنت بر سایت روشنگر دانا
Finland
و خداوند اینچنین رسوا می کند ...
فرافکنی نکنید
به همه باید رسیدگی شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی باید قبل از انتقاد به دولت قبلی اول دور و بری های خودش رو اصلاح کنه
این بود وعده ظرف صد روز چنین و چنان میکنم؟!!!
محمد
ما ضمن مخالفت با هرگونه رانت خواستار پیگیری موضوع از طریق قوه قضاییه هستیم ضمنا با آستیضاح فرجی هم موافقیم
حداقل اخلاق داشته باشید همین امروز دکتر صدیقی بورس پسرشونو تکذیب کردند که گفتند که با هزینه شخصی در حال تحصیل هستند
Finland
جدی مگه شما اخلاق داشتید 3 ماه بدون دلیل به بورسیه های دولت قبل اتهام وارد کردید ؟
saeed
چون بورسیه غیر قانونی رو گفتن بی اخلاقی کردن ؟؟!؟!؟!؟!
هزینه شخصی حداقل ششصد میلیونی را ایشان از کجا آوردند؟
منم بودم تکذیب میکردم.چطور شد تکذیب3000نفر براتون قابل قبول نیست ولی مال تافته جدا بافته ها هست!
مرتضی
United States
اخلاق ؟ ههههههههه
علی
هزینه یک میلیاردی اش رو از کجا اورده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه افتضاحيه ! خدا آخر و عاقبتمون رو ختم به خيركنه !
کشور گل و بلبله دیگه
سینا
Iran, Islamic Republic of
وزرایی که باید استیضاح شوند (قبل از هرگونه هزینه تراشی برای نظام)
فرجی دانا
جنتی
نعمت زاده
پس زنگنه چی؟!
سید محمد
+ زنگنه
این روش های افشاگری از عشق اصول نیست بلکه از عشق قدرت است پس شما هم با طرف مقابل فرقی ندارید
طرف خودشرو پاکتر از اب معرفی میکنه باید توی ائینه خودش رو ببینه
از عشق قدرت نيست. اينا موشك چواب موشكه!!
این بازی را افسادطلب ها شروع کردند و باید با همین روش جواب آنها را داد چون منطق نمی فهمند ...
همسر اقای وزیر با امدن ایشان طی کمتر از یکماه به عنوان هیئت علمی منصوب شدند لطفا اسناد ان را منتشر کنید
از این روش های مزموم دست بر دارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
باید اسامی کلیه افراد رانت خوار اعلام بشه و بورس غیر قانونی اونها باطل بشه.
ماجد
قانون فقط برای ما بدبخت و بیچاره هاست.
علی
متاسفانه تو این گیرودار کسی به فکر جبران حقوق ضایع شده آدمهای شایسته ای که حقشون ضایع شده نیست وای به حال کشوری که آینده اش دست آدمهای ناشایست بیفته
چطوره این سه تا افشاگری درسته اما تو 3000 نفر 10 تا درست نیست. معاون سابق وزیر خودتون که حداقل چندتاشو تایید کرده!!!
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
مال دوران احمدی نزاد راهم اطلاع رسانی کنی تا ثابت شود دنبال عدالتید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش اگه چیزی داشتن تو صد روز اول علنی میکردن
تو جوش نزن
از رای خودت استغفار کن
متاسفانه زمانی که قانون است که اعضای هیات علمی دانشگاهها می توانند فرزندان خود را از هر دانشگاهی به هر دانشژاهی و از هر رشته ای به هر رشته ای منتقل کنند وضعیت بهتر از این نمی شود. نظیر این مسائل را خیلی دیده ایم و شنیده ایم
حسین
Netherlands
اینها فراموش کرده اند که مسئول د ر نظام مقدس حمهوری اسلامی ایران هستند که با خون شهدا آبیاری شده و خیانت به آن خونها دست و پا گیر خائن و خانواده اش خواهد شد.
یک استاد دانشگاه
الحمدلله که بنده تمامی مراحل تحصیل بعد از دیپلم را در دانشگاههای معتبر خارج از ایران بدون یک ریال هزینه برای دولت با موفقیت به پایان بردم. دکتر را هم با تدریس و کار در آزمایشگاه در آمریکا بدون تکیه بر بورس با رانت یا بی رانت تمام کردم و در حالی که هیچ تعهد مالی نداشتم به کشورم برگشتم.
فقط متاسفانه این جماعت رانت بگیر مدعی اصلاحات به جان بنده افتادند هر کاری توانستند در جهت سنگ اندازی در راه بنده انجام دادند!
reza
عجب پس اینها چون خودشون شروع کردند به بورسیه با رانت فکر کردند دولت قبل که بیشتر وقت داشته چقدر بورسیه کرده
فقط بورسیه خیلی ها امسال از بین روفت به خاطر این سیاسی بازی های اینها
مثل خود من که بورسیه سال 92 قبول شدم ولی به دلایل سیاسی نتونستم استفاده کنم و تا جایی که من خبر دارم بیش از 70درصد بورسیه های امسال هم نتونستند استفاده کنند
که این فقط به ضرر مردمه و بس
خداکند که روزی را ببینیم که مسئولین واقعا دلسوز مردم داشته باشیم
انشالله
Iran, Islamic Republic of
آقایان ما دانشگاه علامه بودیم دیدیم چه افرادی با چه سفارشهایی بورسیه گرفتند و حداقل برخی رو که از نزدیک می شناختیم بر اساس معیار خود آقایون هیچ اعتقادی به هیچ مبنای این انقلاب نداشتند ولی ادم هایی بودند که خوب رول بلد بودند بازی کنند و توسط افراد به ظاهر صلاح معرفی می شدند
علی
چه خبره تو این مملکت !چرا یک مشت سیاسی کار مرفه بی درد از خدا بی خبر ابروی این نظام را می برند!
از سال ٨٧ كه دكتري دانشگاه تهران قبول شدم، در به در دنبال اين بودم كه بورس بشم، اما دريغ! الان هم كه يك ساله فارغ التحصيل شده ام هيچ دانشگاهى نتونستم جذب بشم. حقوق حق التدريس هم كه كرايه ماشين مون هم نميشه؟ اين از عدالت به دور است... اما عده اي با سفارش و پارتي و ... قصه اش درازه... !!!
یارشهدا
توکلت به خدا باشه برادر.تا دنیا بوده و هست از این پارتی بازیها بوده و هست ولی خداجای حق نشسته چون راه کج آخرش تباهیه
علی
موافق استیضاح هستم هر چشم بسته و بی سوادی میتونه بفهمه تغییر نز دیک به تمامی روسای دانشگاه ها سیاسیه
افسوس
Iran, Islamic Republic of
معدل مدارك تحصيلي اين افراد چند بوده آيا مثل 3000نفر زير 13 بوده يا سنشان چقدر بوده ممكن است اينها را هم مشخص نمائيد تا ميزان تخلفات صورت گرفته در دوران اصلاحات و دوران اصولگرايا مقايسه شود
سعید
United Kingdom
خوشم میاد که گاهی وسط این دعواعا و کلکل ها یک هزارم درصد اطلاعات محرمانه میاد بیرون.
تا دیروز همتون کجا بودید؟؟؟؟(هر دو طرف رو میگم)
چرا اون موقع صداتون در نمی اومد؟؟؟
من به شخصه فک میکنم اکثر مشکلات کشور ما مربوط به عدم حضور صریح و به موقع قوه قضاییه هستش
مجید
Iran, Islamic Republic of
این فقط بورسیه های غیر قانونی مدیران رده بالا در وزارت علوم بوده !!! بورسیه های سفارشی وزرا و معاونین و مدیران دیگر دستگاه ها پیش کش!!!!!
Switzerland
اينا عادتشونه كه هر وقت كارى كردندداد بزنند اى دزد ...
با این خبر شما مطمین شدم که 70 در صد استیضاح مربوط به بورسیه ها می باشد
Iran, Islamic Republic of
وزير انقلابي افشا كن
eti
هردم ازاین باغ بری میرسد...!!!!!
مربا بده بابا !!!
Arman
یک سندی هم ارائه میکردید بد نبود!
صمد
سند ندارند ارائه بدن شک نکنید استیضاح سیاسیه و به خاطر بورسیه هاست و بکار گیری میلی منفرد و توفیقی است
Netherlands
جهان نیوز! من از هلند این پیام رو می فرستم پسر دکتر صدیقی با هزینه شخصی در هلند درس میخونه و بورسیه وزارت علوم نیست. از بقیه اطلاع ندارم لطفا خود را مدیون نفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم..!!!!!
منصور
United States
بابا شما دیگه کی هستین؟؟؟؟!!!!
صدیقی و میلی منفرد هردو استاد تما هستند و نزدیک به بازنشستگی چطور می توانند در اخر دولت اصلاحات بورس گرفته باشند؟؟؟؟؟!!!!!
مسعود
United States
کاش یاد بگیریم اینقدر بی اساس و بی مدرک، و از روی بغض و کینه، تهمت نزنیم. طبق کدوم سند و کدوم مدرک این اتهامات رو باید باور کنیم؟؟!! این چهار نفر حتما با استفاده از رانت اومدن! اونوقت صدها، بلکه هزاران نفری که در دولت قبل به زور در دانشگاه ها و در مقاطع تحصیلی بالا چپانده شدند، همگی صلاحیت علمی داشتند! آره دیگه، شما راست می گید . همه اینا از سر دلسوزی برای جامعه علمی کشوره!!!!
آقا اینو هم مثل دکتری آزمونیش کنین ماکه نه چپیم نه راست یه حالی ببریم