پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴

تاثیر پایتخت ۳ بر شکارچیان

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 355595
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ۷۳ نفر از شکارچیان محلی که دارای سلاح مجاز بودند، بعد از سریال نوروزی پایتخت ۳ به صورت داوطلبانه سلاح خود را تحویل دادند.


به گزارش جهان به نقل از فارس از شرق استان تهران، عباس میرزاکریمی ظهر امروز در مراسم تقدیر از برترین‌های اجرای طرح مسیر سبز - ساحل پاک در شهرستان دماوند، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگان است، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست بدون کمک مردم، خانواده‌ها و صدا و سیما امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی محیط زیست برای محیط‌بانان استان تهران افزود: با برگزاری این کلاس‌ها، امروز خیلی از مشکلات محیط‌بانان از جمله بیمه آنان رفع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه آمار حیات‌وحش کشور رو به نزول است، تصریح کرد: بعد از سریال نوروزی پایتخت ۳ که بسیار زیبا بود، ۷۳ نفر از شکارچیان محلی که دارای سلاح مجاز بودند، به صورت داوطلبانه سلاح خود را تحویل محیط زیست دادند.

میرزاکریمی از افزایش مقاومت مسلحانه شکارچیان غیرمجاز مقابل محیط‌بانان خبر داد و گفت: در خط مرزی استان‌های سمنان و تهران، بهترین زیست‌گاه گونه‌های پلنگ وجود دارد که به علت برداشت بدون ضابطه از این مناطق، تخریب زیستگاه‌ها را داریم و اکنون دست نیاز همکاری به سوی مسئولان دراز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: محیط‌بانان درد دل‌های زیاد دارند و از تمام مسئولان و عوامل سریال پایتخت باید در راستای پرداختن به این امر تشکر شود.

در این مراسم، فردی که یک قبضه اسلحه مجاز داشت، با توجه به پیام‌های سریال پایتخت ۳ در ایام نوروز، این اسلحه را به صورت نمادین در حضور مسئولان استانی و شهرستانی، محیط‌بانان استان تهران و عوامل سریال نوروزی پایتخت ۳ تحویل محیط زیست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *