پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۹

هاشمی: تفکر کارگزاران بر کشور حاکم است

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 355397
برادر کوچکتر اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: اندیشه کارگزاران که برگرفته از اندیشه های آقای هاشمی است امروز در کشور حاکمیت دارد.
هاشمی: تفکر کارگزاران بر کشور حاکم است
به گزارش جهان، محمد هاشمی در گفت و گو ایرنا گفت: اندیشه کارگزاران که برگرفته از اندیشه های آقای هاشمی است امروز در کشور حاکمیت دارد؛ یعنی خواست این حزب که همانا عزت اسلامی و تداوم سازندگی برای ایرانی آباد است، در کشور حاکم شده است. یک زمان نسبت آقای هاشمی با حزب کارگزاران را از من سوال کردند که من گفتم حزب کارگزاران اندیشه هایش را از آقای هاشمی گرفته است اما این به معنای آن نیست که هر اقدامی را که می خواهد انجام دهد، به وی بگوید. ریشه تفکرات نزدیک به هم است.

وی افزود: آقای دکتر روحانی از اوایل انقلاب در جاهای مختلف با آقای هاشمی کار کرده و در جنگ و بعد از جنگ در مرکز تحقیقات استراتژیک با آقای هاشمی بوده است. یعنی آقای روحانی شخصیتی نیست که تازه وارد اندیشه های آقای هاشمی شده باشد بلکه این طور شکل گرفته است یا شخصیت هایی که امروز در دولت آقای روحانی هستند، مدیرانی هستند که در دوران آقای هاشمی پرورش یافته اند و با اندیشه های آقای هاشمی رشد کرده اند.

وی می گوید: اما در حوزه سیاست خارجی با باز شدن فضا برای دیدار مقامات خارجی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی نظرات خود را به میهمانان می گوید تا مسوولان وزارت امور خارجه.در دولت های نهم و دهم، دولتی ها در پاسخ به درخواست ملاقات شخصیت های خارجی با آقای هاشمی به آنها می گفتند که وی وقت نداده است.

هاشمی می گوید: «توافق ژنو» کار بسیار بزرگی بود و این توافق به نفع ایران است چرا که طرف ایرانی توانست امتیازات بزرگی را از طرف مقابل بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بدون اشاره به حمایت های کم نظیر صدا و سیما از دولت از جمله در موضوع یارانه ها و توافق ژنو مدعی شده است: در مجموع اگر بخواهیم سرجمع مسایل را بسنجیم، می بینیم که همسو با دولت حرکت نمی کند.

وی مدعی شده که رفتار منتقدان توافق ژنو به نفع اسرائیل است: «در مجلس دوم ۹۹ نفر علیه دولت موضع گرفتند. امام (ره) وقتی این صحبت را شنیدند، شب در سخنان خود خطاب به آنها «أین تذهبون» به کجا می روید؟ جایی که اسرائیل بیاید از گفته های شما علیه دولت استفاده کند؟»

هاشمی درباره نقش آفرینی حزب متبوعش در فتنه 88 هم گفته است: در انتخابات سال ۸۸ حزب کارگزاران دارای سه گرایش بود، عده ای طرفدار آقای میرحسین موسوی بودند، عده ای در ستاد آقای کروبی بودند و یک عده ای هم گفتند حزب باید خودش کاندیدا داشته باشد و هیچ جا نرفتند.

وی عمچنین مدعی شده است که "مردم خاطره خوشی از نوع مدیریت دوران آقای هاشمی داشتند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همینه که تو سبد کالا موندن !
ضيايي
جوجه را آخر پاييز مي شمارن!
میترا
خانواده ی از خود راضی !
Iran, Islamic Republic of
جالب است که آن همه حمایت های اسرائیل از فتنه گران ۸۸ را ندیده و نمی بینند
ایرانی
ایران وسط باغ پسته !!!!!!
شتر در خواب بیند پنبه دانه !!!!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبای بیچاره چه فریبی خوردن از اینا!!!!!!!
از تفکر احمدی نژاد که به جایی نرسیدیم.
شاید کارگزاران بهتر از اینها باشن.
م
Iran, Islamic Republic of
در این خونه نون نیست