شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

جزئیات مراسم تشیع پیکر سردار همدانی

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 449294
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان جزئیات برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید همدانی در همدان را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شهادت سردار سرلشگر حاج حسین همدانی ضمن قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری اظهار داشت: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب گواه لطفی است که رهبر معظم انقلاب به این شهید بزرگوار دارد.

ابوحمزه محور اصلی سخنان خود رابه ۳ بخش تقسیم کرد و بیان کرد: بخش اول پاسخ به این سوال است که چرا سوریه برای انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و دشمنان و کسانی که در مقابل آرمان‌های امام و انقلاب هستند مهم است، محور دوم در مورد تلاش‌هایی است که سردار شهید در طول زندگی پر برکت خود داشت و سومین محور در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده در مرود تشییع، خاکسپاری و مراسم ختم شهید گرانقدر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان آزادی فلسطین از دست صهیونیست‌ها را آرمان ملت ایران دانست و گفت: یکی از محورهای دستیابی به این آرمان سوریه است.

ابوحمزه افزود: از سوی دیگر دشمنان ما به ویژه از ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا قوت و قدرتی را که جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه و فلسطین و سایر بلاد اسلامی ایجاد کرده را از بین ببرند.

ایجاد تروریست و داعش در منطقه برای مقابله با اسلام ناب

وی گفت: هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا در خاطرات خود به صراحت بیان کرده که در سال ۲۰۰۶ داعش را خود ما ایجاد و زمینه حضور آنها را در کشورهای اسلامی را فراهم کردیم تا در برابر اسلام بنیاد گرا و ناب بایستیم و دلیل این امر این بود تا در محوریت انقلاب اسلامی خدشه ایجاد کنند.

فرمانده سپاه همدان افزود: هماهنگی که بین ایران، سوریه، عراق و روسیه انجام شد سبب شد دشمن نسبت به حرکت‌های روسیه عکس العمل نشان دهد در صورتی که امریکایی‌ها دو سال پیش حدود ۳۰ کشور را دور هم جمع کردند و هدف خود را از بین بردن داعش بیان کردند که تا کنون نیز اقدامی در این باره انجام نگرفته است.

فرافکنی رسانه‌های غربی برای شیعی نشان دادن درصد زیادی از مردم سوریه

سردار ابوحمزه با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور نیروهای خود را برای پیوستن به تروریست اعزام کردند، گفت: آمریکا با بسیج کردن این نیروها و با هماهنگی برخی کشورهای همسایه مثل؛ ترکیه، قطر، امارات و عربستان سعی کردند تا مقابل اسلام ناب بایستند.

وی اظهار داشت: در این راستا وجود فرافکنی‌های رسانه‌های غربی برای اینکه نشان دهند علت کمک ایران به سوریه به خاطر وجود درصد زیاد شیعه در این کشور است در صورتی که ۲ الی ۳ درصد مردم این کشور شیعه و بقیه اهل تسنن و سایر مذاهب هستند.

ابوحمزه گفت: ملت ایران به واسطه تکلیفی که عهده دارند و آرمانی که امام راحل ترسیم کردند از ملت های مظلوم دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه همدان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شهید حسین همدانی بیان کرد: سردار سرلشگر همدانی در سال ۱۳۲۹ در همدان به دنیا آمد و در سن ۶۵ سالگی با وجود قرار گرفتن در سن سالمندی و بازنشستگی همواره در خدمت اسلام و ولایت بود.

ابوحمزه عنوان کرد: سردار شهید همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به عنوان مدافع حرم اهل بیت(ع) و مستشار ارشد سپاه در سوریه دارای نقش اساسی بود به گونه‌ای که اگر تدابیر، برنامه‌ریزی و کمک ایشان نبود اکنون سوریه سقوط کرده بود.

وی اظهار داشت: تلاش و تدابیر سردار سرلشگر شهید همدانی و سازماندهی نیروهای مردمی سوریه در قالب 'جیش الوطنی' موجب شکست دشمنان سوریه شد.

ابوحمزه با بیان اینکه تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی و بیش از سه دهه مقاومت از طریق این مستشار به سوریه منتقل شد، عنوان کرد: سردار همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که با استفاده از علم، تجربیات و منطق ایران در دفاع مقدس در مباحث آموزشی به کمک سوریه رفت و در زمانی که سوریه در حال سقوط بود با هدایت‌های ایران مرحله به مرحله پیروز شده و هم اکنون شاهد فرار تروریست‌ها از این کشور هستیم.

فرمانده سپاه همدان گفت: بازتاب شهادت این سردار رشید اسلام در جبهه مقاومت، در بین معاندان و ذکر رشادت‌های سردار همدانی در سوریه موید نقش محوری این شهید والا مقام در سوریه است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه حدود ۱۹ سال از عمر خود را با این شهید گرانقدر در ارتباط بودم، گفت: در این ایام نکات بسیار برجسته‌ای را در این شهید مشاهده کردم که باید رفتار و منش این سردار شهید را به خوبی منعکس کرد تا جوان‌ها بدانند چه مولفه‌هایی موجب عظمت و بزرگی این شهید شده و این مولفه ها را در زندگی خود عملی کنند.

وی گفت: سردار همدانی مسئولیت‌های مختلفی را از ابتدای پیروزی انقلاب تا آخرین مسئولیتش که جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) بود.

ابوحمزه با اشاره به نکات و ویژگی‌های بارزی که شهید همدانی داشت، بیان کرد: ایمان، اعتقاد، هدف والا، پیروی از ولایت فقیه و علاقه زیاد به مردم از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بود، ضمن اینکه خستگی‌ناپذیری، اخلاص ایشان که به تقدیرها و میزان توجه سایر افراد بی اهمیت بود و مطیع بودن ایشان از امام راحل و مقام معظم رهبری از مشخصه‌های ایشان بود.

دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز شهید همدانی بود

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه سردار همدانی در دشمن شناسی بسیار آگاه بود، گفت: نقش ایشان در مقابله با فتنه و فتنه گران و دشمنان استکبار بسیار مقتدر و مستحکم بود، ضمن اینکه به هیچ وجه اهل مماشات، ترس، دلهره و عقب نشینی نبود و عوامل دشمن در داخل و دشمنان قسم خورده ایران که در رأس آن آمریکا و صهیونیسم قرار دارد را می‌شناخت.

ابوحمزه با اشاره به اینکه سردار همدانی بسیار مردم دار بود، اظهار داشت: زمانی که از مأموریت‌های مستشاری در سوریه بازمی‌گشت برای سخنرانی‌هایی که از ایشان در نقاط مختلف کشور دعوت می‌شد حضور می‌یافت.

خاکسپاری در همدان وصیت سردار همدانی قبل از شهادت

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه توجه به خانواده از دیگر ویژگی‌های سردار شهید بود، گفت: ایشان دارای ۲ فرزند دختر و دو فرزند پسر است که در سوریه نیز به نام ابووهب او را می‌شناختند.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی از شهادتش با خبر بود، اظهار داشت: این شهید گرانقدر پیش از انجام آخرین عملیات و حضور در سوریه تمامی اعضای خانواده را گرد خود جمع کرده بود و به آنها گفته بودکه وی را در زادگاهش همدان به خاک بسپارند.

سردار ابوحمزه اضافه کرد: این شهید والامقام در ماه‌های پایان زندگی، بیشتر مواقع از شوق شهادت سخن به میان می آورد و عاشق شهادت بود، ضمن اینکه قبل از اعزام به مأموریت نیز برای زیارت امام هشتم به مشهد رفت و بعد از خداحافظی از خانواده به سوریه رفت.

وی عنوان کرد: شهید احمد کاظمی نیز قبل چندین ماه قبل از شهادتش از شهادت سخن می‌گفت و شهید همدانی نیز اینگونه بود که تقدیر براین شد تا او به آرزوی دیرینه خود برسد.

برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید همدانی در همدان

وی اظهار داشت: پیکر شهید سردار سرلشکر شهید حسین همدانی شب گذشته وارد تهران شد و بعد از ظهر یکشنبه هفته جاری وارد فرودگاه همدان شده سپس پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع در میدان سپاه در ساعت ۱۷ پیکر مطهر شهید به سبب علاقه زیاد ایشان به ائمه و توسل، برنامه ورود ایشان، زیارت عاشورا و عزاداری را در هیئت عاشقان ثارالله در حسینیه ثار الله برگزار می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به علاقه دانشجویان و جوانان همدان به این سردار شهید و به سبب درخواست دانشجویان قرار است پیکر مطهر این شهید به دانشگاه بوعلی منتقل و برنامه ای هم تا ساعت ۲۳ در این مکان برگزار می‌شود.

ابوحمزه بیان کرد: پیکر این شهید ساعت ۹ صبح روز دوشنبه در میدان اصلی شهر همدان با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرلشکر جعفری تشییع شده و ایشان در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازند و اقامه نماز به امامت آیت الله محمدی در میدان امام برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا حاج صادق آهنگران نیز به عنوان مداح مراسم در آستانه ماه محرم در برنامه حضور داشته باشد

پیکر سردار همدانی در جوار آیت الله موسوی همدانی خاکسپاری می‌شود

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ نفر از همرزمان سردار همدانی در این آیین حضور می یابند، گفت: پس از تشییع این شهید والا مقام بر روی دستان مردم در مسیر خیابان شهدا، پیکر مطهر در ادامه به گلزار شهدای همدان منتقل شده و به سبب علاقه‌ای که شهید به آیت الله موسوی همدانی داشت پیکر ایشان در جوار امام جمعه سابق همدان به خاک سپرده می‌شود که در آینده یادمان شهید در این مکان احداث می‌شود.

ابوحمزه اظهار داشت: مجلس ترحیم این شهید بعد از ظهر دوشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور در حسینیه همدان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برنامه ختم شهید در روز هفت ایشان نیز در روز پنج شنبه اول ماه محرم در حسینیه امام همدان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های دیگری نیز در شهرستان‌ها و سایر استان‌ها به تناسب برگزار می‌شود و ۹ کمیته نیز برای برگزاری برنامه‌ها در همدان ایجاد شده است.

ابوحمزه تأکید کرد: رسانه‌ها باید دو کتاب «مهتاب خین» و «تکلیف است؛ برادر» را که در مورد این شهید بزرگوار است را در راستای شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان به جامعه معرفی کنند.

سپاه تقاص خون شهدا به ویژه شهید همدانی را از دشمنان می‌گیرد و آنها را رها نمی‌کند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران در سوریه نقش مستشاری دارد، گفت: تجارب ایران در دوران دفاع مقدس سبب شد تا این تجارب را در اختیار مردم سوریه قرار دهیم و در این راستا کارهای اجرایی به طور تمام و کمال بر عهده مردم و جوانان سوریه است، ضمن اینکه به جز گزارش شهادت سردار همدانی گزارش دیگری از شهادت شخصی نداشتیم.

سردار ابوحمزه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا به شهادت رساندن سردار همدانی با برنامه‌ریزی و طراحی از پیش تعیین شده بود، گفت: توانمندی سردار همدانی به گونه‌ای بود که دشمن جرئت این را نداشت تا ایشان را مستقیم مورد هدف قرار دهد و گزارشی مبنی بر این مورد نداشتیم.

حذف شعار مرگ بر آمریکا افکار افراد ساده اندیش است

ابوحمزه بیان کرد: برخی از احزاب و جریان ها نگاه غلطی به شعار مرگ بر آمریکا دارند که این طیف از افراد فهم درستی از افکار و اندیشه‌های امام راحل ندارند و این مسئولیت اصحاب رسانه را برای تبیین دشمن شناسی سنگین‌تر می‌کند.

سردار ابوحمزه درباره چرایی شعار مرگ بر امریکا و شیطان بزرگ نامیدن این کشور اظهار داشت: آمریکا از زمان کودتای ارتشبد زاهدی در سال ۳۲ تا کنون که حدود ۶۰ سال می‌گذرد، همواره علیه ایران توطئه‌چینی کرده و هیچ نقطه روشنی از این کشور در ۶۲ سال گذشته دیده نمی‌شود.

فرمانده سپاه همدان تصریح کرد: مطرح کنندگان این مسایل ساده اندیش هستند، فهم درستی ندارند و تاریخ اسلام و انقلاب را درک نمی‌کنند، در‌حالی‌که دشمن اصلی ایران آمریکا و صهیونیزم است.

وی با بیان اینکه برخی کوته بینانه می‌گویند امام حسین(ع) با ابن سعد و زبیر به مذاکره نشست و مقایسه نادرستی دارند، گفت: امام حسین(ع) با عتاب و خطاب با آنها سخن گفت و بعد از این عنتاب زبیر خود را از صحنه درگیری دور کرد.

سردار ابوحمزه افزود: اصحاب رسانه برای عمل به وظایف اصلی خود باید تجزیه، تحلیل و آگاه‌سازی مردم در زمینه دشمن شناسی را در دستور کار خود قرار دهند و بدانیم حسین زمان و یزید و شمر زمان چه کسانی هستند تا از تاریخ الگو بگیریم و اکنون را هدایت کنیم.

فرمانده سپاه همدان و دوست و همرزم شهید، شهادت سردار سرلشگر حاج حسین همدانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی و خانواده و همرزمان شهید تبریک و تسلیت گفت.

سردار سرلشگر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه هفته گذشته در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *