پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۱۰

روایت گلوبال‌ریسرچ از واکنش ایران به هرگونه تجاوز آمریکا

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 420970
یک وبگاه تحلیلی کانادایی در گزارشی نوشت: ایرانیان افرادی هستند که در زمان حمله بیگانگان متحدتر شده و نو محافظه کاران آمریکا و همچنین عربستان سعودی و اسرائیل باید فکر حمله علیه این کشور را از سر بدر کنند.
روایت گلوبال‌ریسرچ از واکنش ایران به هرگونه تجاوز آمریکا
به گزارش جهان، وبگاه کانادایی «گلوبال ریسرچ» اخیرا در گزارشی به قلم «تیموتی آلکساندر گازمن» تحلیلگر آمریکایی و تحت عنوان «ماموریت انتحاری» به ابعاد هرگونه اقدام احمقانه احتمالی نظامی واشنگتن و برخی دیگر علیه ایران پرداخته و در پاسخ به برخی نومحافظه‌کاران آمریکایی ضدایران و جنگ طلبان این کشور در تحریک افکار عمومی و فرصت سازی برای حمله به ایران نوشت: اوباما درحالی مدعی رخنه به دفاع هوایی ایران شده که این واقعیت را نادیده گرفته است نیروهای ایرانی به طور قاطعانه به چنین حمله‌ای واکنش نشان خواهند داد.

*ایران ، اوکراین یا افغانستان نیست/موشک خلیج فارس؛ قاتل ناوهای هواپیمابر متخاصم

نویسنده این گزارش با لحاظ مشارکت آمریکا، رژیم اسرائیل و عربستان سعودی در حمله نظامی احتمالی علیه ایران به نحوه دفاع جمهوری اسلامی برابر تهاجم قوای بیگانه پرداخته و نوشت: ایران جمعیتی ۳ برابر عراق دارد. مساحت ایران نیز ۲ برابر اوکراین است و بر اساس برآوردها آمریکا حداقل نیاز به ۲ میلیون پیاده نظام برای غلبه بر ایران دارد که در واقع این میزان نیروی زمینی را در اختیار ندارد. از سویی فن‌آوری موشک‌های بالستیک و پهپاد آمریکا قادر به استیلا بر فضای ایران با مجهز شدن این کشور به موشک‌های اس ۳۰۰ که از روسیه دریافت خواهند کرد، نمی‌باشد. ایران همچنین دارای موشک ضد کشتی «خلیج فارس» با قابلیت‌های دفاعی و با سرعت مافوق صوت و سوخت جامد است که شکارکننده «ناو هواپیمابر» نامیده می‌شود. این موشک با سرعت ۳۰۰ کیلومتر و حمل کلاهک ۱۴۰۰ پوندی قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکایی را غرق کند و این موردی است که موجب ترس پرسنل نیروی دریایی آمریکا خواهد شد.

*پرواز صدها موشک حزب‌الله بر فراز سرزمین‌های اشغالی


در ادامه این گزارش آمده است: در حملات احتمالی آمریکا علیه ایران، اسرائیل به احتمال زیاد به مواضع حزب‌الله لبنان حمله خواهدکرد تا با تحریک آن‌ها نبرد دیگری را شعله ور نماید. نیروهای مقاومت حزب‌الله البته در نقطه مقابل دارای سامانه‌های موشکی هدایت شونده غیر مستقر در جنوب لبنان هستند و زرادخانه آن‌ها دارای ۴۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ انواع موشک و راکت است.

کاتیوشاهای حزب‌الله لبنان نیز با سرعت ۳۰ کیلومتر قادر به حمل کلاهک‌های جنگی۶۰ پوندی است. موشک‌های حزب‌الله نیز قادرند به عمق اسرائیل ضربه بزنند. در این گیرو دار سوریه نیز با وجود نبردهای داخلی در حالت آماده باش بسر خواهد برد.

*حمله علیه ایران برابر با رکود بزرگ جهانی است


در بخش دیگر این گزارش با اشاره به تبعات تلفات انسانی حماقت احتمالی نیروی نظامی آمریکا علیه ایران آمده است: آمریکا در نبرد علیه عراق ۳ تریلیون دلار هزینه کرده و ۴۴۰۰ کشته و ۳۳۰۰۰ هزار مجروح بر جای گذاشته اما نبرد با ایران این آمار و ارقام را حداقل ۳ برابر خواهد کرد. هزینه نبرد علیه ایران حدود ۱۰ تریلیون دلار خواهد شد که باعث ورشکسته شدن و رکود گسترده اقتصادی جهان می‌شود آن‌گاه مجموع بدهی‌های آمریکا نیز به ۳۰ تریلیون دلار می‌رسد.

*ایرانیان در برابر تهاجم بیگانگان متحد‌تر می‌شوند


نویسنده در ادامه به واکنش مردم ایران در صورت حمله نظامی آمریکا و متحدینش پرداخته و نوشت: آمریکا و «صدام حسین» رییس جمهور اسبق عراق در جریان تهاجم دهه ۸۰ میلادی فکر می‌کردند ایران به خاطر وقوع انقلاب ضعیف شده اما بعد از چند هفته بیش از یکصد هزار داوطلب تنها از خوزستان به نبرد علیه عراق شتافتند. این تهاجم ایران را مستحکم‌تر کرد. مردم ایران اصولا افرادی هستند که در این گونه مواقع متحدتر خواهند شد و این مهم در دهه ۸۰ میلادی ثابت شد. حال باید پرسید چه شده که واشنگتن فکر می‌کند با حمایت عربستان سعودی و اسرائیل بر ایران غلبه کند؟

*ایران را به فهرست برندگان بیافزایید


در انتهای این گزارش نویسنده به نتیجه‌گیری پرداخته و نوشت: آمریکا همانند نبرد ویتنام، افغانستان و عراق شکست خواهد خورد و شما می‌توانید ایران را به فهرست برندگان اضافه کنید. اما بزرگترین بازندگان اهالی واشنگتن و فریب‌خوردگانی چون اهالی عربستان سعودی و اسرائیل خواهند بود که باید بهای این حماقت را با مالیات‌هایشان بدهند. اوباما فکر می‌کند بودجه دفاعی ۶۰۰ میلیارد دلاری پیروزی بر ایران را قطعی می‌کند اما این موضوع اهمیتی ندارد زیرا مردم ایران مسیر غلبه بر متجاورزین بیگانه را پیدا خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
در صورت هر گونه تجاوز به ایران ما در خود امریکا با امریکا می جنگیم
حسام
با سلام
این هم تفکری است ولی ارقام را اشتباه گفت ما در همون ساعتهای اولیه به مراتب بیشتر از آنان کشته خواهیم گرفت و... اللهم عجل لولیک الفرج
پس ادم عاقل هم بینشون هست.
اینها اهل بی گذار به اب زدن نیستند.  
های! جگرم خنک شد!
Romania
تکبیر!
سعید
آفرین به این آمریکایی که از بعضی ایرانی ها! هم ما ایرانی ها رو بهتر شناخته. احسنت کاملا درست گفتی آمریکا و اسرائیل و بقیه مگسهای دور و برشون اگر جرأت دارند به ایران حمله کنند. اونها نمیدونند که سالهاست خیلی ها در ایران انتظار این موقعیت و فرصت رو دارند.
قربون آدم چیز فهم لاقل یکی نشون داد که مردم و ملت غیور ایران را خوب شناخته
عماد
غلط می کنند که فکر حمله به ما را بکنند.
اما آن روباه ها فکر خوبی دارند بجای خونریزی با جنگ نرم وارد شده اند و متاسفانه بسیار هم موفقند.توی مملکت هم که فسادهای مالی داره مردم را سرد می کنه.
اما نهایتا ما برنده ایم این وسط باید روی این عربستان ... و اسرائیل .... را هم کم کنیم ح ر ا م زاده های پست. انشاءالله با تدبیر رهبری و ایمد به امام زمان
شما نمیتونین یک نفر انتحاری بفرستین تو ایران به این بزرگی حالا میخواین حمله کنین!!
چه غلط ها !!!!!
م- ص
این تحلیلگر، بهتر از وزیر محترم امور هسته ای ما قدرت تحلیل دارد چرا که وزیر هسته ای ما گفت در همان لحظات اولیه حمله آمریکا، تمام موشک ها و سامانه های نظامی ما از بین می رود!!!!!