جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
هفته ۲۲ لیگ برتر فوتبال

استقلال پرحاشیه به نفت رسید

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 410773
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی فرا می رسد که در روز نخست آن دو مدعی قهرمانی و چهار تیم در معرض سقوط به مصاف یکدیگر می روند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران بعد از گذشت دو هفته با برگزاری پنج دیدار از روز جمعه آغاز می شود.

پدیده مشهد – استقلال خوزستان

پدیده در چند بازی گذشته اش متزلزل و پر از اشتباه نشان داده و ظاهرا این تیم به لحاظ مالی هم دچار مشکلاتی است که باعث شده تمرکز کافی میان بازیکنان این تیم نباشد. آنها این هفته در حالی میزبان استقلال خوزستان هستند که در صورت از دست دادن امتیاز به احتمال فراوان به جمع تیم هایی اضافه می شوند که برای سقوط نکردن می جنگند. آنها در حال حاضر تنها ۳ امتیاز با ملوان فاصله دارند و شکست در این دیدار آنها را وارد بحران می کند.

در آن سوی میدان همین شرایط برای استقلال خوزستان هم وجود دارد و عبدالله ویسی و شاگردانش در حال حاضر در منطقه سقوط قرار دارند و محکوم به گرفتن امتیاز از این دیدار هستند. آنها به لطف تفاضل بهتر در قعر جدول قرار ندارند و با سه تیم دیگر در انتهای جدول قرار دارند. آنچه مسلم است، این که تساوی در این دیدار برای هر دو تیم بی فایده است.

زوران کنژویچ از پدیده تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.

ملوان – سپاهان

شاگردان فیروز کریمی با چند برد پیاپی و روحیه بخش کمی از انتهای جدول فاصله گرفته اند و برای این که بیشتر از گذشته خودشان را از انتهای جدول جدا کنند، مجبورند در انزلی از سپاهان امتیاز بگیرند و البته شاید تعطیلات نسبتا طولانی لیگ آنها را کمی از شرایط ایده آل خارج کرده باشد. از سویی دیگر سپاهان به عنوان مدعی قهرمانی نمی خواهد بدون سه امتیاز انزلی را ترک کند.

سپاهان در حال حاضر تنها یک امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد و اگر در این دیدار امتیاز از دست دهد، احتمال دارد که حتی فاصله اش با سایر رقبا به چهار امتیاز هم افزایش پیدا کند و به همین دلیل می توان انتظار داشت حسین فرکی و تیمش کمی با احتیاط به این دیدار نگاه کنند.

رحمان احمدی از سپاهان تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

صبای قم – راه آهن

تعطیلی لیگ این فرصت را به فرهاد کاظمی داد تا راه آهن را به آن شکلی که خودش تمایل دارد تغییر دهد و باید دید که آیا می تواند این تیم بحران زاده را با شکست صبای قم اندکی از وضعیت فعلی خارج کند یا نه. راه آهن در بازی قبلی اش موفق شد پدیده را شکست دهد و به نظر می رسد که آنها در حال حاضر توانایی شکست صبا را داشته باشند؛ صبایی که با تارتار پر فراز و نشیب ظاهر شده است.

این دیدار احتمالا کم تماشاگرترین دیدار روز جمعه خواهد بود.

حسین بادامکی تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

ذوب آهن – سایپا

یحیی گل محمدی و شاگردانش کم کم خودشان را به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی نزدیک می کنند و این در حالی است که سایپا و مجید جلالی هم نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارند و شکست هریک از دو تیم در این دیدار می تواند به معنای پایان این رویا برای آنها باشد و به همین ترتیب تساوی هم نتیجه جالبی برای این دو تیم نخواهد بود.

حضور کاوه رضایی در ذوب آهن از تقابل های جالب این دیدار است. این بازیکن در نیم فصل نخست در سایپا توپ می زد اما در نیم فصل دوم به ذوب آهن پیوست.

قاسم دهنوی تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر سایپایی ها به پایان رسید.

استقلال – نفت مسجدسلیمان

استقلال در حالی به مصاف نفت مسجدسلیمان می رود که این تیم با انواع و اقسام حاشیه ها دست و پنجه نرم می کند. استقلال از سویی دچار مشکلات مالی شدیدی است و در داخل این تیم هم ماجرای کرار همچنان بی جواب است و مشخص نیست که در نهایت استقلالی ها با او چه خواهند کرد و آیا او به بازی با نفت تهران می رسد یا نه و از سویی دیگر به گواه کارشناسان استقلال به شدت وابسته به کرار است و باید دید استقلال بدون او چه خواهد کرد.

نکته بعدی درباره استقلال، حاشیه ای است که بر سر امیر قلعه نویی و علی فتح الله زاده ایجاد شده است. قلعه نویی در اظهاراتی به شدت از فتح الله زاده انتقاد کرده و مدیرعامل سابق استقلال در حال حاضر ترجیح داده که این مجادله را ادامه ندهد. هر چند که به خودی خود این بحث حواشی خودش را به همراه داشته و دارد. قلعه نویی معتقد است که اظهارات فتح الله زاده تمرکز تیمش را بهم می زند. با این حال این مسائل مانع از این نمی شود که استقلال به چیزی جز سه امتیاز این دیدار رضایت دهد. استقلال برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید این دیدار را به سود خود به پایان ببرد.

در سوی دیگر این میدان نفتی ها از تیمی جوان، کم تجربه و پرانگیزه بهره مند هستند و می توانند برای استقلالی ها مشکل درست کنند، هرچند که روی کاغذ شانس موفقیت آنها در این دیدار به مراتب کمتر از حریف صاحب نامشان است.

استقلال در این دیدار جاسم کرار و هاشم بیگ زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. همچنین روسلان ملزدینف از نفت مسجدسلیمان هم در این دیدار غایب است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *