جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
قدیری ابیانه در جمع دانشجویان گلستان:

باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 410278
قدیری ابیانه گفت: اگر درست کار نکنیم وضعیت اقتصادی بهبود پیدا نمی‎کند باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسن قدیری ابیانه امشب در جمع دانشجویان گلستان اظهار کرد: ما در سراشیبی اقتصاد ریاضتی هستیم بنابراین اگر درست کار نکنیم وضعیت اقتصادی بهبود پیدا نمی‎کند باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود.

این کارشناس علوم استراتژیک در پاسخ به سوال دیگری که روند پیشرفت سیاسی اصلاح‎طلبان را چگونه ارزیابی می‎کنید، گفت: اصلاح‎طلبان پیشرفت سیاسی ندارند بلکه به سمت پسرفت سیاسی حرکت می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه احساس مادری به مملکت کم داریم، ابراز داشت: مملکت مال خودمان است همه باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: اقتصاد ریاضتی نشان از کمرنگ بودن عملکرد خودمان است اگر دولت حتی بهترین سیاست را داشته باشد اما مردم به آن عمل نکنند مشکلی حل نمی‎شود

وی در خصوص ارزیابی اصولگرایان و اصلاح‎طلبان گفت: مگر یک اصولگرا نمی‎تواند اصلاح‎طلب باشد، اصلاحات یعنی اسلامی‎تر شدن اما برخی دور شدن از اسلامیت را اصلاحات می‎دانند که اینها اصلاح‎طلب نیستند بلکه افتضاح‎طلب هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به سوالی که آیا ارگانی برای بررسی عملکرد اقتصادی دولت برای به بار نیاوردن بدهی وجود ندارد، ابراز داشت: مجلس می‎تواند در این راستا ورود کند اما مجلس به وظایف خود به درستی عمل نمی‎کند و گاهی اوقات بار ایجاد می‎کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در کشور کار وجود دارد اما فرهنگ کار نیست، خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ کار گره‎گشای وضعیت اقتصادی است.

وی در خصوص یارانه گفت: یارانه از جیب فقرا به نفع ثروتمندان هزینه می‎شود هر کس ماشین داشته باشد بیشتر مصرف می‎کند و سهم بیشتری از یارانه می‎برد.

سفیر سابق ایران در مکزیک ابراز داشت: کسانی که از بیت‎المال عمومی مصرف می‎کنند باید پاسخگوی ۷۵ میلیون ایرانی باشند و مدیون همه ملت ایران به ویژه فقرا هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت‎های یارانه‎ای آدرس غلط در تشخیص مزیت‎ها به ما می‎دهند، خاطرنشان کرد: اگر قیمت سوخت را واقعی کنیم از قاچاق سوخت جلوگیری می‎شود و دیگر لازم نیست با شتر و موتور قاچاق کنند.

این کارشناس علوم استراتژیک با بیان اینکه دولت هدفمندی یارانه‎ها را تعطیل کرده است، یادآور شد: دولت اعلام کرده در این راستا برنامه‎ای ندارد که این یکی از اشتباهات دولت است و باید خجالت بکشیم از اینکه عده‎ای در سطل زباله به دنبال غذا می‎گردند.

وی گفت: دولت در قانون جدیدآورده که پنج درصد به قیمت سوخت اضافه می‎شود که این ذبح هدفمندی یارانه‎ها است، روش اختصاص یارانه نشان‎دهنده اقتصاد اسراف و اتلاف سرمایه است در شرایطی که کشور در حال تحریم است باید جلوی اتلاف سرمایه گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *