پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

میزان اهمیت مذاکرات برای آمریکایی‌ها

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 430979
نتایج نظرسنجی‌ای که به تازگی در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد حدود نیمی از آمریکایی‌ها از روند مذاکرات هسته‌ای بی‌اطلاعند و یک سوم مردم این کشور نیز از مذاکرات حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نظرسنجی‌‌ای که اخیرا در آمریکا انجام شده، از غلبه چشم‌گیر شمار حامیان توافق هسته‌ای با ایران در برابر مخالفان این گفت‌وگوها حکایت دارد.

این نظرسنجی را روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و شبکه ان‌بی‌سی آمریکا انجام داده‌اند و نتایج آن روز سه‌شنبه منتشر شده است.

بر این اساس، ۳۶درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند و در مقابل ۱۷ درصد اعلام کرده‌اند که مخالف چنین توافقی هستند.

نکته دیگر در این نظرسنجی، شمار بالای آمریکایی‌هایی است که از روند مذاکرات با ایران، ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی، ۴۶ درصد یعنی حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که اطلاعات چندانی در مورد این مذاکرات و توافق احتمالی ندارند که بخواهند در مورد آن نظر بدهند.

این نظرسنجی که بین روزهای ۱۴ تا ۱۸ ژوئن (حدود دو هفته قبل) و با ضریب خطای ۴.۴درصد انجام شده، همچنین نشان می‌دهد که بین حامیان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، اختلاف نظر جدی در مورد توافق با ایران وجود دارد. ۴۷درصد دموکرات‌ها موافق و ۳درصد آن‌ها مخالف توافق‌اند و در مقابل ۲۴درصد جمهوری‌خواهان مخالف توافق هستند و ۳۵درصد آن‌ها از آن حمایت می‌کنند.
https://jahannews.com/vdcjayexhuqethz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjayexhuqethz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *