پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یک رژیم غذایی مناسب ایام عید‌نوروز

شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 414571
یک متخصص تغذیه پیشنهاد داد که افراد وعده های اصلی را در روزهای نوروز کم حجم کنند و از خوراکی های کم چربی و پرفیبر استفاده کنند.
به گزارش جهان به نقل از شفا،‌پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: برای جلوگیری از افزایش وزن در ایام نوروز افراد باید کمتر از خشکبار و آجیل استفاده کنند چرا که ۲۰ عدد پسته و ۱۰ عدد بادام ۴۵ کالری به بدن انسان می دهد، پس اگر افراد روزانه بیش از اندازه خشکبار استفاده کنند، میزان کالری دریافتی روزانه افراد افزایش می یابد.

وی افزود: افراد باید وعده های اصلی را در روزهای نوروز کم حجم کنند و از خوراکی های کم چربی و پرفیبر استفاده کنند چرا که سالاد میزان بسیاری حجم معده را پر می کند و فرد کمتر از غذاهای پرکالری و پرچرب استفاده می کند.

وی اذعان داشت: افراد نباید در روزهای عید سراغ رستوران های سر راهی بروند، نباید سلامتی خود را به خطر بیاندازند و توصیه می شود از آب هایی که نمی دانند سالم است، استفاده کنند زیرا احتمال مسمومیت با مصرف این خوراکی ها افزایش می یابد.

البته لازم به ذکر است، اگر افراد قصد مصرف شینی در روزهای عید دارند، توصیه می شود از شیرینی های خشک خانگی استفاده کنند چرا که هم کم ضرر و هم سالم تر است.

منبع:شفا آنلاین

انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید
افسران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *