پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

موفاز: نتانیاهو بزرگترین دروغگوست

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 404879
وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که علت کناره گیری وی از سیاست به دلیل «دروغ های نتانیاهو» و از دست دادن اعتمادش به نتانیاهو بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «شائول موفاز» که به تازگی کناره گیری از سیاست را اعلام کرده است، در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: اعتمادم را به نتانیاهو از دست دادم، ما یک ائتلاف با ۹۴ کرسی بودیم، یک فرصت تاریخی بود اما من احساس کردم که نتانیاهو مرا فریب می دهد و دروغ می گوید و من حتی برای یک دقیقه هم نتوانستم در کنار او باشم.

وی افزود: بزرگ ترین اشتباه من در عرصه سیاست، وارد شدن به کابینه نتانیاهو بود، من برای ایجاد یک فرصت استثنائی و غیر قابل تکرار وارد کابینه شدم اما تنها چیزی که دیدم این بود که این تنها یک فریب است.

«شائول موفاز» چند روز پیش اعلام کرد که از حیات سیاسی کناره گیری کرده و در انتخابات آتی کنست که قرار است ۱۷ مارس برگزار شود، شرکت نمی کند.

موفاز همچنین گفت: اعتراف می کنم که من یک سیاستمدار برتر نبودم کما اینکه سیاست نیز امری نیست که من اشتیاقی به برتر شدن در آن داشته باشم.

وی افزود: میراث اسرائیل شامل رهبران و فرماندهان ارشد نظامی است بنابر این ترجیح می دهم به آنها بپیوندم.

موفاز تا کنون مناصب نظامی را عهده دار بوده است که مهمترین آن عبارت است: افسر گردانی در یگان چتربازان، فرمانده ارتش در کرانه باختری، یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل در منطقه جنوب، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در سال ۱۹۹۸ و وزیر جنگ اسرائیل مابین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶.

وی در طول خدمت خود در ارتش در جنگ علیه مصر شرکت کرد و علاوه بر آن سرکوب مقاومت فلسطین در سال ۱۹۸۷، عملیات دیوار حایل و محاصره یاسر عرفات در سال ۲۰۰۲ را رهبری کرد و پس از آن نیز با زیپی لیونی بر سر رهبری حزب کادیما رقابت نمود و در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۲ به ریاست این حزب انتخاب شد و رقیب خود لیونی را شکست داد.

حزب کادیما پیش از این یکی از بزرگ ترین احزاب اسرائیلی بود اما امروز بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها هرگز در انتخابات آینده کرسی های بیشتر از حد نصاب (۴ کرسی از مجموع ۱۲ کرسی) را کسب نخواهد کرد و این در حالی است که در کنست قبلی ۲ کرسی را در اختیار داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *