شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

پرسپولیس نمی‌تواند ستاره بخرد !

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 431879
هرچند فصل گذشته مهدی تاج رئیس سازمان لیگ به باشگاه‌های ایرانی هشدار داد که رعایت سقف بودجه الزامی است اما برخی تیم‌ها این قانون را رعایت نکردند. پرسپولیس نمی‌تواند ستاره بخرد!
به گزارش جهان ؛ روزنامه خبر ورزشی نوشت : اين در حالي است كه امير عابديني عضو هيأت‌رئيسه سازمان ليگ همواره مصاحبه كرده و مي‌گويد رعايت سقف بودجه توسط باشگاه‌ها اجباري نيست!

اما مطلب امروز ما هيچ ارتباطي نه به مهدي تاج دارد و نه امير عابديني، بلكه مربوط به باشگاه پرسپوليس است.
بنابر گفته يك منبع مطلع و موثق، باشگاه پرسپوليس با ‌وجود آنكه فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا درگير بود و مي‌توانست ۱۸ ميليارد تومان هزينه كند اما ۱۶ ميليارد تومان بيشتر خرج نكرد!

به عبارت بهتر باشگاهي كه بايد در ليگ قهرمانان آسيا با حريفان تا بن دندان مسلح شده، مبارزه مي‌كرد، آمد و ۲ ميليارد تومان كمتر خرج كرد تا به قول معروف سقف بودجه را خيلي (!) رعايت كرده باشد.
در نظر داشته باشيد برخي باشگاه‌ها همان‌طور كه در مطلع مطلب اشاره شد، بيش از سقف بودجه هزينه كرده يا اينكه رقم واقعي مخارج خود را اعلام نكردند.
به طور مثال باشگاهي را سراغ داريم كه رقم قرارداد سرمربي و يكي از بازيكنان گرانقيمت خود را منتشر نكرد. يا باشگاهي صنعتي و شهرستاني بيشتر از نمايندگان ايران در آسيا هزينه كرده و تخلف اين تيم نيز ثابت شده است.

به نظر مي‌رسد باشگاه پرسپوليس با مديريت علي‌اكبر طاهري و دوستان باز هم دارد در همين مسير گام برمي‌دارد.
اينكه طاهري سرپرست جديد باشگاه پرسپوليس يا حسين عبدي و قنبر‌پور در مذاكره با بازيكنان، تحت تأثير بازارگرمي آنها قرار نمي‌گيرند، قابل تقدير است. براي مديران جديد پرسپوليس فرقي هم نمي‌كند كه بازيكني پس از به نتيجه نرسيدن با سرخپوشان به تيم رقيب برود يا تيمي ديگر و اين هم مورد نقد نيست اما فصل نقل‌وانتقالات قوانين خاص خود را دارد.
پرسپوليس شايد بتواند با همين ترفند اميد عاليشاه و مهدي طارمي را نگه دارد يا با رامين رضاييان زير يك ميليارد تومان قرارداد ببندد، منتهاي مراتب بايد پرسيد يكي مثل ادينهو يا ضرغام اسماعيل را هم مي‌توان خريد؟

بديهي است نمي‌توان به اندازه خريد پرايد پول برداشت و به بازار رفت و بنز خريد. به فرض هم كه پرسپوليس بخواهد سقف بودجه را رعايت كند، جذب يكي، دو ستاره در حد ادينهو يا ضرغام اسماعيل، منافاتي با اين قانون ندارد، منتهاي مراتب دوستان در حال و هواي ديگري سير مي‌كنند.
پرسپوليس فصل گذشته سقف قرارداد بازيكنان را ۹۵۰ ميليون تومان گذاشت و ظاهراً امسال هم همين قانون در اين تيم دارد اجرا مي‌شود و ناگفته پيداست نتيجه فصل نقل و انتقالات چه مي‌شود؟ اين وسط فقط مي‌توان گفت طفلك هواداران پرسپوليس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
مسوولیین دست به دست هم دادن تا پرسپولیس نابود گنن