شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۲
۱۳
یک ارزیابی جدید اطلاعاتی

پیام تشکیل گروه‌تروریستی "خراسان" برای آمریکا/ترویست‌هایی خطرناک‌تر از داعش!

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 381370
ترکیب اعضای این گروه چند ملیتی است. بیشتر اعضای این گروه از کشورهای افغانستان، پاکستان،یمن، سوریه و برخی کشورهای اروپایی است.
پیام تشکیل گروه‌تروریستی "خراسان" برای آمریکا/ترویست‌هایی خطرناک‌تر از داعش!
گروه بین‌الملل جهان‌نیوز: «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در سخنانی در کنفرانس خبری این سازمان در واشنگتن تأکید کرد گروهی شناخته شده به اسم «خراسان» در حال حاضر در منطقه فعالیت می‌کند و می‌تواند همچون داعش تهدید بزرگی علیه ایالات متحده آمریکا محسوب شود.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با هشدار به اینکه گروه خراسان ممکن است منبع دیگری از تهدید علیه ایالات متحده شود، خاطرنشان کرد دستگاه اطلاعاتی آمریکا تعقیب این گروه را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

تاکنون اطلاعات ذیل درباره ترکیب اعضا و اهداف و روش ها و توانمندی این گروه در برخی منابع منتشر شده است:

الف: ترکیب اعضای این گروه چند ملیتی است. بیشتر اعضای این گروه از کشورهای افغانستان، پاکستان،یمن، سوریه و برخی کشورهای اروپایی است.

ب: به لحاظ تشکیلاتی این گروه زیر مجموعه القاعده محسوب می شود و با گروه النصره در سوریه ارتباط دارد.

ج: کار ویژه اصلی این گروه هدایت و اجرای عملیات خرابکاری در کشورهای اروپایی است. بر اساس بر‌آوردهای دستگاه های جاسوسی سرّی آمریکا، افراد مسلح وابسته به خراسان برای آزمایش راه‌های جدید انتقال مواد منفجره از گیت فرودگاه‌ها با سازندگان بمب شاخه القاعده در یمن همکاری می‌کنند.

د: برآورده های اطلاعاتی غربی نشان می دهد که این گروه توانمندی‌های خاص تری نسبت به گروه‌های مشابهه خود دارد. این گروه توانایی انتقال مواد منفجره با ابعاد سنگین تر و پیچیده تر به اروپا را دارا است. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که با توجه به اطلاعات به دست آمده توسط سازمان‌های جاسوسی مبنی بر همکاری بین گروه خراسان و سازندگان بمب در القاعده شاخه یمن و تندروهای غربی، مدیریت امنیت حمل و نقل این کشور در ماه جولای گذاشته انتقال تلفن‌های همراه و دستگاه‌های لپ‌تاپی را که نیاز به شارژ ندارند از طریق پروازهای هوایی به سمت آمریکا و هواپیماهایی که از اروپا و خاورمیانه وارد این کشور می‌شوند ممنوع کرده‌اند.

هـ: این گروه شبکه‌ای از گروه‌های شهروندان با ویزای آمریکایی را در اختیار دارد که می‌توانند با حساسیت کمتری به هواپیمایی آمریکایی دسترسی داشته باشند.

و: سازمان‌های جاسوسی آمریکا از مدت‌ها پیش، روی این گروه کار اطلاعاتی کرده و اخیرا تعدادی از اعضای این گروه در استرالیا دستگیر شده اند. هنوز اطلاعات بیشتری از این گروه و یا اعترافات دستگیر شدگان منتشر نشده است.

در همین حال برخی تحلیلگران امنیتی تشکیل گروهی ترویستی همانند "خراسان" که به گفته مقامات امنیتی آمریکا از داعش نیز خطرناک‌تر می‌تواند باشد، حاوی نکات مهی به قرار ذیل می‌باشد:

۱:
روند تشکیل گروه‌های تروریستی علیه آمریکا در سال های اخیر روند صعودی به خود گرفته است. در چند سال اخیر تحولات سوریه اصلی‌ترین دلیل برای تشکیل گروه‌های جدید تروریستی در منطقه بر علیه منافع غرب محسوب می‌شود.

۲:
روند بی‌حساب و کتاب صدور تجهیزات پیشرفته نظامی و امنیتی به گروه‌های تروریستی در سوریه توسط آمریکا و متحدینش اینک منجر به تبدیل به گروه‌های تروریستی شده که از قدرت نرم‌افزاری و تجهیزات مدرن‌تری برای اقدامات تروریستی و خرابکاری امنیتی، در قلب کشورهای غربی برخوردار هستند.

۳:
پیش‌بینی تحلیل‌گران امنیتی این است که با دخالت نظامی آمریکا در عراق و سوریه تعداد گروه‌های تروریستی بیشتر از این افزایش بیابد. برخی ارزیابی اطلاعاتی نشان می‌دهد که اینگونه اقدامات نظامی آمریکا منجر به شکل‌گیری زمینه مناسب‌تر برای جذب نیرو توسط گروه‌های تروریستی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا چرا اسمشو گذاشتن خراسان؟ اسم استان مارو میخوان بدنام کنند عوضیا
زهیر
نه داداش می خواهند بگن این گروه برای ایرانه و به این بهانه به کشورمون حمله کنند درضمن شاید هم مثل سوریه و عراق این گروه در کشور ما هم اشوب کنند
زهیر
لا اله الا الله جهان چرا هرچی می خوای رو چاپ می کنی من چیز های دیگه ای هم راجب دولت و توافق ژنو و شجاعت دولت هم گفته بودم که چاپ نکردی ولی چرا حرف های ضد انقلاب ها رو خوب چاپ می کنی؟!؟!؟!؟!؟!
صهیونیست آمریکایی مطالعات قوی از دین و مذاهب و عقاید منطقه داره و تحولات اخیر با تفکر اتاق فکر آمریکا برای استعمار هر چه بیشتر به کشورها ومحصولات نفتی منطقه می باشد
علیرضا
چی میگی بابا عزیزمن جون ماوکل دنیا درخطر اون تو حرف های مفت وپوچ میزنی فقط کافی رهبر عزیزم لب تر کنه من نه از داعش نه از خراسان میترسم خدا با رهبر و با ماست توهم حرف های بی خود نزن خود آمریکا درخطره
بهنام
Iran, Islamic Republic of
ی وقت حمله نکنن به خراسان
نشر این مطالب توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا کاملا با اهداف خاصی انجام می شود و بر گزاره های آخرالزمانی منطبق است :
خبر تشکیل گروه تروریستی «خراسان» ، بیخ گوش «خراسان» و در جوار سرزمینی که انتظار قیام «سید خراسانی» را می کشد . بهوش باشیم .
البته یک گروه شیعه ولایتمدار به نام خراسانی وجود دارد که در عراق علیه گروه داعش در حال مبارزه هستند و نقش قابل توجهی در آزادسازی آمرلی داشت.
United States
مرگ بر افراطیون تروریست
سعيد
به هر حشيشي متوسل مي شوند تا پاي ايران را در درگيري هاي خود ساخته باز كنند.
رضا
به نظر شما دولتمردان ایران از نیت های شوم آمریکا خبر دارند؟ چون وزیر امورخارجه قول های اوبا را محترم می شمارد . رئیس جمهور ایران اوبا را فردی باهوش و مودب میداند و خلاصه اینکه حاضرند برای ارتباط با آمریکا همه چیزمان را به حراج بگذارندولی نمیدانم شاید من اطلاع ندارم
Iran, Islamic Republic of
چون خراسان منسوب به ایرانه می خواهند ایران را در بین مردم دنیا بدنام کنند
سها
دوستمون راست میگه، صهیونیستها دقیقاً منطبق بر داستانهای آخرالزمانی همه این سناریوها رو قدم به قدم میچینند و اگه لحظه ای غفلت کنیم خوب به جلو میبرند.