چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۵۹

۱۳ میلیون کارگری که نه سهام‌عدالت گرفتند نه سبد کالا!

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 341077
در حالی که پیش از این مقامات دولتی با حرارت فراوان از واگذاری سبدهای کالایی در بهمن و اسفند امسال به برخی گروه های اجتماعی از جمله کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بودند، اما حال با تعیین "خط حقوقی" ۵۰۰ هزارتومانی به عنوان شرط مشمول شدن افراد برای دریافت این سبدهای رایگان، دستکم ۸ میلیون کارگر بیمه شده و ۵ میلیون کارگر فاقد شناسه از لیست دولت حذف خواهند شد.
۱۳ میلیون کارگری که نه سهام‌عدالت گرفتند نه سبد کالا!
به گزارش جهان، پس از مطرح شدن واگذاری سبدهای رایگان کالای دولتی به برخی از گروه های اجتماعی در ماه های گذشته، اظهارات گوناگونی از سوی مقامات دولتی و سایر بخش ها درباره چگونگی واگذاری این سبدها، همچنین گروه های مشمول و غیرمشمول صورت گرفته است.

در یکی دو ماه اخیر، مشخصا برخی گروه ها از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران، دانشجویان متاهل و طلاب به عنوان گروه هایی که باید از سبدهای حمایتی دولتی برخوردار شوند نام برده شده اند. همچنین در مقاطع بعدی عنوان شد بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت مرحله اول سبدهای رایگان دولت محروم شده اند.

۳.۵ میلیون نفر حداقل بگیر هستند

پس از آن از طریق پیگیری ها و درخواست جامعه کارگری کشور، قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ماموریتی مشخص نسبت به شناسایی کارگران فاقد شناسه کاری و بیمه که به گفته نمایندگان کارگری کشور بالغ بر ۵ میلیون نفر خواهند بود را شناسایی و برای دریافت سبد کالا معرفی شوند.

در حال حاضر طبق آمارها ۱۱.۵ میلیون کارگر بیمه شده و مشمول قانون کار در کشور داریم که دولت می تواند از طریق سازمان تامین اجتماعی به آمارهای آنان دسترسی داشته باشد. همچنین این امکان وجود دارد که بتوان میزان درآمدهای آنها را نیز تخمین زد.

پیشتر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مهر اعلام کرده بود که در کشور ۳.۵ میلیون نفر مشمول قانون کار داریم که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برخودار می شوند و سایر گروه های تحت پوشش این قانون به مراتب دریافتی های بالاتری از حداقل دستمزد ۴۸۷ هزارتومانی سال جاری دارند.

وی عنوان کرده بود واگذاری سبد کالا به این تعداد کارگر قطعی است ولی کار تفکیک سایر مشمولان از جمعیت بیمه شده ها که ۸ میلیون نفر هستند نیز ادامه خواهد داشت و در نهایت لیست هایی به دولت برای واگذاری سبدهای کالایی ارائه می شود.

با وجود اینکه سخنگوی دولت در دو هفته قبل خبر از واگذاری سبد کالا به کارگران بیمه شده و نشده داده بود، به تازگی عنوان شده است تنها گروه هایی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند از این سبدها برخوردار شوند که حقوق دریافتی آنها، در ماه کمتر از ۵۰۰ هزارتومان باشد.

حذف میلیون‌ها کارگر از لیست دولت

به عبارت دیگر تنها همان ۳.۵ میلیون نام برده شده از سوی قائم مقام وزیر کار می توانند احتمالا سبد کالا از دولت دریافت کنند و ۸ میلیون نفر دیگر به خودی خود از لیست‌های دولت حذف شده اند. یک مسئله قابل ذکر دیگر در این بخش این است که دولت در ماه های اخیر اعلام کرده بود منابع مورد نیاز برای واگذاری سبدهای کالایی به مردم تامین شده و این کار بدون هیچ مشکلی قابل انجام است، اما حال با حذف بسیاری از گروه ها و تعیین خط حقوقی برای افراد، موضوع واگذاری سبدهای کالایی ابهام برانگیز شده است.

تعیین خط حقوقی ماهیانه ۵۰۰ هزارتومان برای اینکه کارگران و همچنین مستمری بگیران تامین اجتماعی بتوانند از سبدهای کالایی دولت بهره مند شوند، به این معنا خواهد بود که علاوه بر حذف صدها هزارنفر از بازنشتگان تامین اجتماعی، دستکم ۸ میلیون کارگر بیمه شده قابل شناسایی و ۵ میلیون کارگر فاقد بیمه نیز از لیست‌ها حذف خواهند شد و از جامعه حدودا ۱۷ میلیون نفری کارگری کشور تنها ۳.۵ میلیون نفر شاید بتوانند به این نوع حمایت‌ها دسترسی پیدا کنند.

به نظر می رسد دولت در اعلام در نظر داشتن چنین برنامه ای عجله کرده باشد و یا اینکه از ابتدا تفسیر درستی از هدف اصلی دولت ارائه نشده باشد به نحوی که گروه های فراوانی از جامعه فکر کرده اند می توانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

اما اگر دولت در ادامه مسیر و وارد شدن به اجرای برنامه واگذاری سبدهای کالایی به این نتیجه رسیده باشد که اساسا امکان انجام چنین پروژه بزرگی به آسانی وجود ندارد، به نظر می رسد در اعلام سایر برنامه های حمایتی خود در طول ۴ سال آینده باید کارشناسی های قوی تری را در طرح های خود اعمال کند.

با این حال، این مسائل چیزی از حذف عجیب کارگران از دریافت حمایت های دولتها کم نمی کند. در دولت سابق نیز کارگران در عین مشمول بودن نسبت به بسیاری از گروه های دیگر اجتماعی نتوانستند سهام عدالت دریافت کنند. این مسئله این بار نیز در واگذاری سبدهای حمایتی کالایی دولت تدبیر و امید برای آنها تکرار خواهد شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحاني ازرايي كه به تو داديم واقعا پشيمونيم بازم دم احمدي نژاد گرم كه به همه پول داد
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
شاید بدونید که 60درصد سنگ ایران رو بروجردتامین میکنه .اکثراقوام ما کارخونه سنگ دارن که سودشون ماهانه 100000000(ده میلیون تومن فقط سود خالص)به همشون سبد تعلق گرفته اون وقت به کسی که کارگر فصلی(که شاید ماهانه درآمدش دویست هزار هم نشه تعلق نگرفته .خاک برسر من که رای دادم .
رضا
با سلام و ممنون از اینکه نظرم را درج می کنید
من طلبه ای هستم که بخاطر دلگیر بودن از طرح های دولت قبلی و برای رأی آوردن جناب آقای روحانی تلاش بسیاری در منطقه خودم نمودم و تا به حال تمام اقدامات دولت ایشان را منطبق با عقل و عزت و مصلحت می دیدم ولی طرح سبد کالا و توزیع آن را بدین شکل خارج از منطق و اندیشه و عزت می دانم. جناب روحانی بزرگوار کدام منطق حکم می کند که سبد یارانه شما به قشر مستضعف حاشینه نشین شهرها و مردم زحمت کش روستاها که سهم زیادی در تحقق و ثبات انقلاب را داشته و دارند تعلق نگیرد. کدام عدالت حکم می کند که من طلبه سبد کالا در دست داشته باشم ولی همسایه فقیر من که در طول سال برای او از این طرف و آن طرف خوراک و پوشاک تهیه می کنم تعلق نگیرد. کدام منطق حکم می کند که به کارمند که معمولا اکثرا بیش از پانصد هزار تومان و یک میلیون تومان حقوق می گیرند سبد کالا تعلق گیرد ولی به کارگر تأمین اجتماعی به جرم اینکه بیشتر از پانصد هزار تومان حقوق می گیرد تعلق نگیرد. جناب دکتر روحانی به عنوان دوستدار، پشتیبان و هم لباس شما عرض می کنم تجدید نظر کنید و یا اصلا سبد کالا ندهید و بدانید مردم در مدت همین چند ماه از اقدامات شما راضی هستند، یا فکر بهتری بردارید. مردم مستضعف زیر بار بی تدبیری دیگران له شده اند نگذارید امیدی که به دولت تدبیر و امید بسته اند نا امید شود. باور کنید چند روز است بسیار دلگیرم و البته تمام طرفداران شما را که هم لباس بنده هستند و می شناسم همین حال و روز را دارند چون نمی دانیم جواب مردمی را که با ما سر و کار دارند و سؤال می کنند چه بدهیم. روحانی عزیز مواظب باشید نکنه عده ای دورتان بزنند و متوجه نباشید.
امیدوارم این نظر را کسانی را که در رأس هستند بخوانند و بدانند ما دوستدار و طرفدار آنها هستیم نه مغرض و فقط منتقد.
ما که از اقدامات دولت بی برنامه روحانی بیشتر از دولت احمید نژاد ناراضی هستیم.
اصولا شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندارد،دولت مردان میلیاردر چه می فهمند تنگدستی و بیکاری یعنی چه
ناشناس
با سلام
سهام عدالت نه بهتر است بگم سهام خجالت متعلق به این دولت نیست که سر کوفتشو به این دولت بزنیم.........
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله كه صدقه كالاي اين دولت هم نگرفتيم..
رضا
کلا روحانی مچکریم!!!!!!
United States
مجیزگویی در حد المپیک
دولت تحقیر و کوپن
تنها کارگران از محرومین سهام عدالت و سبد کالا نیستند. کتابداران، این قشر زحمت کش و کم دریافت که حداقل دریافتی در بین ادارات فرهنگی را دارا می باشند، نه تنها سهام عدالت دریافت نکردند که در حال حاضر نیز معلوم نیست مشمول دریافت سبد کالا باشند یا نه! چون در حال حاضر نه جزو کارکنان دولت محسوب می شوند و نه جزء کارگران هستند! لطفا فکری هم برای این قشر بفرمایید.
يك كتابدار
اونوقت كه به روحاني راي دادي فكر اينجاشو بايد مي كردي منم خودم كتابدارم
كارگر
دريك شركت مشغول كاريم وحقوقمان كمي تفاوت ميكنه ولي اونهاسبد كالايي گرفتند ولي ما نه...
امين
از دولتي كه بيشتر رئيساش ميلياردر و تلياردرن انتظاري بيشتر از اين نيست كه مردم را فقير فرض كنن و پول خودشون را با تحقير بهشون بدن.
وقتی دولت قبول میکنه که کدخدای جهان پول خودمونو قسطی بهمون برگردونه، همین دولت میاد پول مردمو حق مردمو اینطوری به مردم برمیگردونه. خب تو بریتانیا اینطوری بهشون یاد دادن
Iran, Islamic Republic of
بهترين نظر بود. درست گفتيد
ف د
Iran, Islamic Republic of
كارگران از همه جا خوردن اينم روش. اون فعالان جامعه كارگري پس چه غلطي ميكنند؟ پس كي ميخان وظايفشونو انجام بدن؟ كي بايد از ما حمايت كنه؟ اون از افزايش دستمزدا اينم از سبد كالاشون!!!!!!!!!! كي مسئول رسيدگيه؟؟؟
سلام
فعال های جامعه ی کارگری سرمایه دارانی هستند که از نام کارگرها سوءاستفاده می کنند تا بیانه ای بدهند و امتیاز بگیرند ...
از یک کارگر بپرس ببین می تونه اسم چهارتا از این فعالین جامعه ی کارگری رو برات بیاره !!!؟

نتونست !؟

پس خودت تا آخرش رو بخون
همون قدر که حزب کارگر آمریکا دغدغه کارگرها رو داره فعالین کارگری ما هم درد من و تو رو دارن!
ن و
Iran, Islamic Republic of
بدبخت تر ازما كارگرا هيچكي نيست
با مدرك فوق ليسانس دارم 780 تومن ميگيرم هيجا نه اعتباري دارم نه امنيت شغلي دارم. سبد كالا هم كه حق ندارم بگيرم.
ولي كارمندا با 1200-1300 و شايد خيلي بيشتر نيازمند سبد كالا هستن!!!!
يكي عدالتو واسه من تعريف كنه!
Netherlands
دکتر احمدی نژاد قهرمان یادت به خیر باد و ملت ایران هرگز تو را به عنوان نماد عدالت و پیشرفت و عزت ملی و آزادیخواهی حقیقی فراموش نمی کنند
....حالا وضع مردم و مملکتش به این حال و روزه.....
United States
کجایی دلاور که یادت بخیر
United States
از این حرفهای بد نزنید
برید سر فلکه ببینید کارگران ساختمانی برای یه لقمه نون حلال چیکار می کن
محمد
باسلام وتبريك ايام الله دهه فجر به اينجانب كه بيمه شده تامين اجتماعي هستم سبد كالا تعلق نگرفت كه بماند به همسر بنده كه آموزگارند ولي بيمه ايشان تامين اجتماعي است هم به جرم حقوق بالاي 500 هزار هم سبد كالا نرسيده واين برخلاف فرمايش مقام عالي وزارت مبني بر اعطاي سبد كالا به فرهنگيان ميباشد از مسوولان تقاضاي تجديد نظر دارم
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توسط دولت دهم و پرداخت یارانه نقدی بعضی ازدوستان می فرمودند این کار " گداپروری : صدقه دادن :مغایر کرامت انسانی و ......... " لطفا آن دوستان بفرمایند نظرشان در مورد سبد کالا چیست ؟
يه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اره منم موندم يعني چي ؟ با كارت ملي بريد صف ببنديد جيره تونو بگيريد.
اسم اين يه چيزيه بدتر از گدا پروري .... تحقير مردم تا اين حد .؟ زمان حاج محمود همه بي سروصدا با كارتشون پول ميگرفتن ولي الان . يعني همه مردم ميتونن اين تفاوت رو درك كنن ؟
واااااي محمود كجايي؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نهايت گدا پروري
United States
اون گداپروری بود این نیست؟؟؟؟!!!
اون ازتحقیر خارجی با توافق نکبت ژنو اینم از تحقیر داخلی به اسم سبد کالا
United States
جامعه محتاج کارگری فقط خدا رو داره و بس.بزار این دولت تدبیر و امیدهم به کامندای میلیونی بگیرش حال داده باشن ما که به گشنگی عادت داریم.ولی خداوکیل مسیولای محترم بیش خودتون فکر نکنید کارگرا نمیفهمن چرا خوب سرمون میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام جهان جان اگر منعکس.....برادرم کارمند آموزش پرورش ماهی نزدیک 2000000 حقوقش ماشین خونه چند طبقه اونوقت من چی عضو قراردادی یک نهاد با ماهی 700000 حقوق خالص و 600000 قسط بانکی خدا شاهده خونه اجاره ماشین ندارم با یک فرزند 2 ساله کلی خرج و مخارج با 100000 تومن پدرم در اومده نمیتونم از عهده زندگی بر بیام.اونوقت به اون سبد کالایی تعلق گرفته به من نه!!!من به برادرم غبطه نمیخورم که چند نفر هم میشناسم که وضعشون از اون بهتره به اونا هم تعلق گرفته.کشته و مرده 2 کیلو تخم مرغ هم نیستم توکلمون به خداست.فقط از این ناراحتم که این چه عدالتیه؟آخه رو چه حسابی؟معیارشون چیه؟مگه حقوق من زیر 1میلیون نیست؟فیش حقوقیم هست اگر بخواهین اینجا قرار میدم.به خدا این راحش نیست آقای روحانی.واقعا اقای احمدی نژاد هر چی نداشت ولی عدالت داشت حداقل هر چی میداد به همه میداد.والا همه امار ارقامش مسخره میکردند ولی امار این دولت مسخره است.امیدوارم خدا ازشون نگذره من هم که خانواده اسیب پذیرم هم نمیگذرم.جهان امروز نیوز تو رو خدا تو داد ما رو به گوش مسولین برسون.بدتر از من هاش هم هستن با ماهی 300 تومن حقوق.همکار دارم وضعش از من عالی ساختمان چند طبقه.زمین چند 100 متری هر دو کارمند سبد کالا بهشون تعلق گرفته والا دیگه نمیدونم چی بگم خیلی نا امیدم از زندگی.شاید......یا حق
Iran, Islamic Republic of
باید اعتراضات کارگران و بازنشستگان محرم تامین اجتماعی به گوش آقای روحانی و دولت محرتم برسد . مگربا 500000 تومان درماه ، میشود زندگی کردکه این دولت آن راسقفی برای دادن سبد ناچیزکالایی قرارداده است ؟
چالوسی
Iran, Islamic Republic of
آقای کلیددار بنده نه بیمه دارم و شاغلم چطور نباید سبد کالایی بگیرم

واقعا درود بر احمدی نژاد عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
قراردادن سقف 500 هزارتومان برای دادن سبد کالایی به مدم اولا توهین به قشرکارگران و بازنشستگان و ثانیاعین بی عدالتی و تبعیض است . چرادولت برای کارمندان خود ، این سقف 500 هزراتومانی راقرارنداده است ؟
Iran, Islamic Republic of
توقع شما از دولتی که با وعده های ... سر کار اومده چیه؟
حل مشکلات در 1 ماه،100 روز،سبد کالا+ یارانه!!!
پس چی شد؟چرا همه باید بگیرن غیر از کارگر ساختمانی بد بختی که توی سرما و گرما بدون بخاری و کولر داره زحمت میکشه؟؟؟چرا کشاورزی که فقط میتونه یه محصول بکاره نباید کالا بگیره؟؟؟چرا یه بیکار بد بخت نباید بگیره؟؟؟چرا کارگرای بدون بیمه نباید بگیرن؟؟؟کارمندا میگیرن،همون ها هم(البته بعضیا) آخرش به دولت فحش میدن.
این اعتداله؟؟؟روحانی همین جوری ادامه بده مسلما دور بعد رای نمیاره و مردم میرن سراغ یکی دیگه.من مخالفم احمدی نژاد دوباره رییس جمهور بشه.من از ایشون به خاطر فعالیت حلقه انحرافی و بعضی تصمیمات اقتصادی اشتباه انتقاد دارم ولی ممکنه مردم دویاره به احمدی نژاد رای بدن.البته رای من که فقط جلیلیه.
مالامیری
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد
روحانی.....
راه اومدن دکتر احمدی نژاد رو هموار کردی
من یک دانشجویی متاهل هستم که تازه فارغ التحصیل شدم و هنوز هم کاری ندارم....تا الان هم برای گذران زندگی از این و آن قرض گرفتم.. جناب روحانی و بقیه مسولین این مملکت آیا حق من دریافت این سبد کالا نیست... با چه معیاری من و امثال من از این حق محروم شدیم...؟؟؟؟!!!!!
`
من كارمند دولت هستم وبه منم سبد كالا تعلق نگرفت
وجی
احمدی کجایی ............/
United States
4 سال باید تحمل کنیم تا محمود بیاد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
به خبرنگاران ، تاکسی رانان ، روحانیون ، نیروهای مسلح و دولتیان با هر مقدار حقوق به دلیل اینکه صاحب تریبون هستند و می توانند دولت را تضعیف کنند سبد کالا داده شده است اما به تامین اجتماعی های بالای 500 هزارتومان تعلق نگرفته .در محل کارمارییس و مدیر عامل به دلیل بازنشسته دولتی بودن و با حقوق حدود چهار میلیون سبد کالا تعلق گرفته اما به آبدارچی و سرایدار با حقوق 600هزار تومان تعلق نگرفته است .به نظر تون حلاله این سبد کالا؟؟؟؟دولت اعتداله دیگه
جهان شاید به دلیل اینکه خبرنگاران هم آمده منتشر نکنی میدونم
بیخیال
کاش سفید رای انداخته بودیم
چراروستائيان بيكاري كه براي زندگي كردن فقط متكي به يارانه هستندسبدكالايي تعلق نمي گيرد...
علی
United States
پیشنهاد من اینه که با کد ملی و رهگیری آن در بانک در اداره تبت و جاهای دیگر میشود تا حدودی فهمید که هر کسی چقدر درآمد دارد چقدر اموال . املاک دارد اگر و.اقعا بخواهند کاری انجام بدهند
آخه کارمند های بانک که همه میلیونی حقوق میگیرن فقیرن که اونا سبد کالا میگیرن
آقای روحانی من برای انتخاب شما خیلی تلاش کردم ولی مثل اینکه کلید شما قفل مشکلات ثروتمندارو باز میکنه
بدبختان
Iran, Islamic Republic of
یارانه برا مایه داراست .ما که نفسای آخرمونه .
....
ایمان
ارام ارام گند سبد کالا هم در میاد خیلی جالبه خانواده ای با حقوق 300هزار تومن باز نشستگی ،سبد کالا تعلق نگرفت این خانواده مستاچرندوسه پسر بزرگ هم دارند اینایی که دولت گذشته را میکوبیدند خودشان جقدر نسنجیده کار میکنند.
ناكارگر
Iran, Islamic Republic of
همكارم درآمد خودشو و خانومش بالا 6 ميليونه بهش تعلق گرفته كارگر بدبخت ادارمون سرجمع حقوق سالانه اش 6 ميليون نميشه بهش تعلق نگرفته
جناب آقاي روحاني بفرماييد ملاكتون چيه؟ هرطوري نگاه كردم ديدم اين بدبخت مستحقتره
متاسفم همين
امير قنبري
Iran, Islamic Republic of
بايد از آقاي رييس جمهور و تيم اقتصادي ايشان پرسيد سبد كالايي كه اينهمه منت ان را بر سر مردم گذاشتند براي چه تدارك ديده شده؟بدون كارشناسي و شناخت دقيق افراد چرا از جيب مردم هزينه ميكنند؟ من دختر و مادر بي سرپرستي را ميشناسم كه خودم برايشان استعلام گرفتم و ديدم به ايشان اين سبد كالا تعلق نگرفته. اگر ملاك حقوق افراد است چطور راننده سرويس ما كه از واحد گشت هستند و ماهي نزديك سه مليون تومان فقط از بابت اياب و ذهاب ما ميگيرند مشمول دريافت ميشوند و ما كه دريافتيمان ششصد هزار تومان است مشمول نمي شويم؟ يا كسي كه مغازه دارد و خانه و ماشين خارجي مدل بالا دارد مشمول مي شوند و ما نه؟ اين ادعاي بنده مستند است و اگر بخواهيد مدرك هم دارم.اين حركت مشكوك در استانه سالگرد پيروزي انقلاب كه موجب نارضايتي بسياري از اقشار مردم شده و جو بدبيني و نااميدي را در دولت به اصطلاح تدبير باعث شده آيا قابل تامل نيست؟ايا كسي كه مالك چند دستگاه آپارتمان سند دار است بايد مشمول شناخته شود و فرد بي بضاعت نه؟ براي شما و شعارهايتان متاسفيم آقاي رييس جمهور.
جای بسی تأسف دارد قشر بزرگ کارگری که بزرگترین و در عین حال تنها حامی همیشگی دولت بوده اند در تمامی طرح های حمایتی دولت جایی ندارند....
کارگرای بیچاره
United States
مایه دارا سبد دارن کارگرا نه
این عدالته؟؟؟
روحانی دقت کن
ALI
مشکل ما اين سبد کالا که سرجمع 100هزار تومن نميشه و دردي از کسي دوا نميکنه نيس، مشکل ما تبعيضيه ک گذاشتن.
پری
سبد تفرقه مثل دولت قبلی بگوید سبد کلا برای کارکنان دولت
اسدي
Iran, Islamic Republic of
خداپدراحمدي نژادرابيامرزد.
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
دولت قبلی باشعارعدالت محوری سرکارگران کلاه وگذاشت واین دولت هم باکلید تبدیر و امید!
آقای وزیرکار کو لبخندی که میخواستی بر لبان خانواده کارگران بنشانی؟!
تا کی بی عدالتی
مطمئنم درمورد افزایش حقوق کارگران هم چنان فیلمی بازی کنند که حداکثر ۱۸ درصد اضافه میشه البته تاموقعیکه مسئولین ما ازنمایندگان مجلس و وزرا و . .. گرفته تا بقیه خودشان صاحب کارخانه باشند و کارفرما از این بیشتر نباید توقع داشت فقط باید دعا کرد وضع از اینی که هست بدتر نشه.
امير
بخدا قسم كارمند بانك با سه تا خونه و دوتا ماشين و رفاه نسبي داره سبد كالا ميگيره اما دستفروش كنار خيابان كه توي برف داره كنار خيابان بساط ميفروشه و توي يك خونه 45 متري داره اجاره خونه ميده سبد كالا بهش تعلق نميگره!!!!!!!!!!
اين تبعيض وحشتناك باعث ايجاد اختلاف و بدبيني مردم به نظام و يك فتنه ديگر بين مردم ميشه......
كارگران برده هستند سهام عدالت سبد كالا يا حقوق كافي را مي خان چيكار نون شب براشون كافيه مثل عصر هجر