شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۲
۱۸

نامه 2020 دانشجو و طلبه خطاب به زاکانی/ شما را مصداق نقاط قوت امروز منهای ضعفها می دانیم

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 281371
2020 تن از دانشجویان، طلاب و دانش آموختگان دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور در نامه ای خطاب به دکتر علیرضا زاکانی با برشمردن انتظارات انقلابی خود، خواستار حضور وی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند.
نامه 2020 دانشجو و طلبه خطاب به زاکانی/ شما را مصداق نقاط قوت امروز منهای ضعفها می دانیم
به گزارش جهان، متن کامل این نامه به شرح زیر است:
رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ۞ سوره احزاب؛ آبه ۲۳
از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند؛ بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده ‏اند.

«بسیجی، آرمانگرا و بااخلاص و باگذشت و در هر میدانی تن به کار بده است؛ یک روز میدان جنگ است، یک روز هم میدان سیاست.»
مقام معظم رهبری بهمن 1379 در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی کل کشور

برادر بسیجی جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی

با سلام و تبریک آغاز سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
اکنون که حدود دو ماه به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده است، ما جمعی از فعالین کنونی و سابق تشکلهای دانشجویی و طلبه حزب اللهی سراسر کشور دغدغه های خود را با شما ـ که زمزمه های دعوت و حضورتان در محافل دانشجویی و نیز در اظهارات و بیانیه های فعالین سیاسی اصولگرا شنیده شده است ـ مطرح می کنیم تا به وظیفه انقلابی و ملی خود عمل کرده باشیم.

به عنوان مقدمه دو نکته مهم را یادآور می شویم:

1. نامه ما صرفا دعوت از یک شخصیت انقلابی و توانمند برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست که اساسا وظیفه جنبش دانشجویی انقلابی را دعوت از کاندیدای مطلوب خود نمی دانیم که اگر اینگونه شد، راه نقد و مطالبه رئیس جمهور برای دعوت کنندگان شیفته او بسته خواهد شد. این اشتباه در گذشته از سوی دوستداران و هواداران دانشجویی آقایان خاتمی و احمدی نژاد (صرف‌نظر از تفاوت نگاهمان به آنها) رخ داد و تا مدتها نمی توانستند ـ و هنوز هم برخی نمی توانند ـ ضعف‌های آنها را در کنار نقاط قوتشان ببینند. وظیفه جنبش دانشجویی همچنان‌که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اردیبهشت 86 با بسیج دانشجویی فرمودند نگاه از بالا به جریانات سیاسی و مطالبه از آنهاست. ضمن اینکه دعوت فعالین دانشجویی از یک فرد هیچ حجت شرعی برای کاندیداتوری او نخواهد بود و اوست که باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخ دهد که آیا بهتر از او در صحنه نبوده و آیا نیت واقعی اش حب دنیا یا خدمت صادقانه بوده است!؟

2. خطاب این نامه از آن جهت به دکتر زاکانی است که او را یکی از مصادیق فرمایش نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی می دانیم: «امتیازات امروز منهای ضعفها» و احتمال می دهیم به دلیل ویژگی‌هایی که برخواهیم شمرد در صورت اعلام نامزدی مورد اقبال امت حزب الله ایران اسلامی قرار گرفته و رئیس جمهور دولت یازدهم گردد. لذا انتظارات خود را در این نامه از او نیز بیان خواهیم کرد تا بتوانیم در صورت توفیقش منتقد منصف گفتار و رفتارش باشیم.

اما ویژگی‌های مهم از نظر ما و انتظاراتمان:

1. اولین ویژگی که در نظر ما برجسته و مهم است، ولایتمداری است. ما شما را فردی حقیقتا ولایتمدار می دانیم که منظومه فکری و سیاسی رهبری را می شناسد و تلاشش حرکت در مدار اندیشه ولایت فقیه است.این را برخی از ما در زمان مسوولیت شما در بسیج دانشجویی دیده و برخی دیگر شنیده و خوانده ایم که در دیدارهای دانشجویان بسیجی با رهبر فرزانه انقلاب (از جمله 11 بهمن 76، 24 بهمن 79 و 18 خرداد 82)، ایشان نوع نگاه و عملکرد بسیج دانشجویی آن زمان را مهر تایید زدند. بعد از آن هم فردی آرام و بی موضع نبودید که نتوانیم ارزیابی کنیم، بلکه در تمام فعالیت‌های سیاسی و انقلابی‌تان دیده ایم که با شناخت نوع نگاه و مشی سیاسی رهبری به تکلیف انقلابی و در زمان نیاز عمل کرده و با توجیه «در انتظار فرمان بودن» از زیر بار تکلیف ـ نظیر مقابله انقلابی با مدیریت سابق و مساله دار دانشگاه آزاد ـشانه خالی نکرده اید.البته آنگاه که نظر ولی فقیه را فهمیدید نیز مطابق آن عمل نمودید و لذاست که تاکنون یک جهت‌گیری، موضع و عملکردتان را در تضاد با نظر رهبری ندیده ایم. در مواردی هم بعد از علنی شدن نظر رهبری حتی مدتی بعد از وقایع (ورود به سفارت انگلیس، تجمع در مقابل مجلس در روز وقف دانشگاه آزاد، ماجرای استیضاح وزیر کار و ...) صدق تحلیل و صحت عملتان به اثبات رسیده است.

انتظار ما این است که در صورت توفیق این ویژگی را حفظ و تقویت نمایید چرا که مسوولیت ریاست جمهوری آنچنان خطیر و پربلاست که مدعیان بسیاری را دچار مشکل نموده است و در اینجا به صراحت اعلام می کنیم که در این زمینه زیر ذره بین دانشجویان و طلاب فعال و انقلابی خواهید بود و درباره آن هرگز مماشات نخواهیم کرد.

2. شما را یک بسیجی دارای سابقه مجاهدت و مفتخر به درجه جانبازی می دانیم که برای فداکاری در راه اسلام عزیز و ملت قهرمان ایران اسلامی از بذل جان هم دریغ نداشتید و به مصداق شریفه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین» بر بسیاری دیگر برتری دارید. لذا انتظار داریم این روحیه جهادی را حفظ و آن را در هر مسوولیتی به کار بندید و لحظه ای از یاد شهدا و دین خون آنها غافل نشوید.

3. آنها که از نزدیک با شما در عرصه های سخت اجرایی (سازمان بسیج دانشجویی کشور، تحقیق و تفحص بزرگ از آموزش عالی، مسوول اجرایی در ستادهای مختلف اصولگرایان) همکاری کرده اند شما را مدیری انقلابی، ساده زیست، مردمی، کارآمد، صادق، شجاع، صریح و قاطع، پرانرژی و جوان، خستگی ناپذیر و فعال با روحيه‌ى تحول‌گرايى و نوآورى یافته اند که مسوولیت خود را نسبت به افراد قبل و بعد خود به مراتب قویتر و بهتر به انجام رسانده و مراتب ترقی را بعد از توکل بر خدا به مدد ویژگی‌ها و توانمندی های شخصی و رای مردم پیموده است نه به اعتبار عنوان پست و مقام اعطایی از دیگران.

انتظار و امیدواری ما این است که چنانچه توفیق خدمت در سنگری بالاتر و سخت تر را یافتید، این ویژگی‌ها را حفظ و تقویت کنید و تلاش خود را صدچندان نمایید؛ چرا که در صحنه رقابت های منطقه ای و جهانی نه تنها فرصتی برای کندروی نداریم که باید با جهش های بلند و از میانبرهای کارشناسی شده و علمی، سرعت پیشرفت خود را مبتنی بر الگویی اسلامی ـ ایرانی که بحمدالله به آن اعتقاد دارید مضاعف کنیم.

4. یکی از نقاط قوت و امتیاز رئیس جمهور کنونی خصوصا در ابتدای دولت نهم، احیای گفتمان ارزشی ایران اسلامی و تکرار آرمانهای بلند امام و انقلاب بود. تقویت و حفظ این ویژگی که متاسفانه این اواخر در دولت کنونی کمرنگ تر شده است از یک بسیجی انقلابی و مخلص برمی آید. لذا شناخت و انتظار ما از شما حرکت در این مسیر و حرکت برای تثبیت گفتمان پیشرفت اسلامی است آنچنان‌که تاکنون بوده اید.

5. رهبر معظم انقلاب اسلامی در 29 بهمن 91 نسبت به عدم اجرای فرمان 8 ماده ای توسط روسای سه قوه تاکنون و برخورد شعاری با این مقوله شدیدا گلایه نمودند. شناخت ما از عملکرد شما روحیه و سابقه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و کارنامه شما را در این زمینه پربار می دانیم. برخورد با فساد اقتصادی یک نماینده مجلس هفتم، سوال از وزیر اطلاعات خاتمی در مجلس به جهت مماشات معاونش با پرونده فساد اقتصادی، مبارزه با فساد اقتصادی مدیریت سابق دانشگاه آزاد، مقابله با تخلفات دادستان سابق تهران، مسوولیت دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی و عضویت کمیسیون اصل90 مجلس نمونه هایی از عزم شما برای گام نهادن در این راه پرمخاطره است.

انتظار داریم علاوه بر حفظ این روحیه و تلاش مضاعف در این عرصه، مراقب افرادی باشید که در زمان تبلیغات پیشنهاد کمکهای مالی بلاعوض! کرده و پس از موفقیت احتمالی به دورتان حلقه خواهند زد تا از مواهب دنیایی موقعیت شما بهره برده یا بعدها مانع رسیدگی به تخلفات اقتصادی آنها شوید که اگر چنین شود قطعا یا خود به فساد اقتصادی آلوده می شوید یا کسانی را بر مسند قدرت خواهید نشاند که بسان دستمال کثیف امکان پاک کردن پلشتی ها را نخواهند داشت.

6. یکی از نقاط ضعف دولت کنونی، ارتباط ضعیف با بدنه نخبگان، بسته بودن حلقه تصمیم گیری و نداشتن تیم کاری منسجم و هماهنگ از ابتدای کار بوده است به طوری که دائما تغییرات ناگهانی مدیران سطح یک کشور نوعی عدم ثبات در سیاستگزاری ها را به وجود آورده است. شما را فردی مرتبط با بدنه عظیم نخبگان حزب اللهی متخصص از زمان فعالیت بسیج دانشجویی می شناسیم که همواره روحیه کار جمعی و تشکیلاتی داشته اید؛ حدود 10 سال نمایندگی مجلس و راه اندازی تشکیلاتی کشوری نیز این روحیه را تقویت کرده است. این روحیه اگرچه امتیازی بزرگ محسوب می شود، اما یقینا می دانید که ممکن است به آفت احساس استغنا نسبت به مشورت سایر نخبگان و متخصصان دچار شود که باید به شدت از آن پرهیز شود.

ضمنا لازم می دانیم تا در صورت اعلام حضورتان در صحنه رقابتها، سرفصل برنامه ها و عناصر اصلی کارشناسی خود را معرفی نمایید و برنامه ها را در معرض نقد کارشناسان قرار دهید تا هم به شما کمک شود و هم مردم با شناخت بهتر برنامه ها و مدیران اصلی دولت آینده تصمیم گیری کنند.

اسامی و مشخصات امضاکنندگان این نامه را در اینجا ببینید. لیست اسامی همچنان در حال افزایش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.یواش یواش دارم به زاکانی متمایل میشم.
اون از سردار کوثری و آقای مجتبی شاکری.این از 2020 دانشجو و ... انشاءالله که برای رای آوری دکتر زاکانی تلاش خواهم کرد
میثم
انصافا یه سخنرانی ازش شنیدم کلا دیدم بهش مثبت بود مثبت تر شد
کلا هم آدم منطقیه
تو اتفاقات مجلس این ثابت شده
در انتخابات مجلس که بهش رای دادم حالا تا ریاست جمهوری ببینیم کیا می یان
United States
به نظر من این معادله درست است:

انحراف - احمدی نژاد = زاکانی
تا اونجایی که من می دونم حضور ایشون قطعیه
بستگی به حضور افراد اصولگرا هم داره
اصولگرایان باید حتما فکری به حال تعدد کاندیداها بکنند.
این احتمال داره که چند تا اصلاح طلب با هم ثبت نام کنند بعدش نزدیک انتخابات همه به نفع یه نفر برن کنار و خلاص!
رازقی
سلام. بنده هم معتقدم که آقای دکتر زاکانی مصداق کاندیدای اصلاح با معیارهای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است. به نظرم وظیفه حزب اللهی هاست که ایشان را به مردم معرفی کنند.
Iran, Islamic Republic of
در بند اول نامه، عبارت «نامه ما صرفا دعوت ... نیست» یعنی دعوت هم هست. پس تیتر خبر که «وظیفه جنبش دانشجویی انقلابی، نقد و مطالبه است نه دعوت» چه معنی دارد؟
سيد مهدي
دراينكه ايشان انسان وارسته اي هستند وازخيلي ازكساني كه احساس تكليف كردن شايسته ترهستندشكي نيست اما به نظرمن يك نماينده مجلس هم كمترازرييس جمهورنيست اصول گراها با اين تعددكانديداها باعث سردرگمي افراد متدين شدند يعني واقعا بايد همه توي ريیس جمهوري به مردم خدمت كنن‏!‏
شمااول برادري خودتان را ثابت كنيد عملكرده سه دوره نمايندگي ايشان را چاپ كنيدتابعد
United States
شما توضیح بدید که کی بهتر از زاکانی تو دو دوره مجلس عملکرد بهتری داشته؟
ـ به سرانجام رسوندن تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد
ـ تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری
ـ پیگیری پرونده مهم قضایی ارجاع شده به کمیسیون اصل 90 که ایشون عضوش هست
ـ حضور آگاهانه در ایام فتنه در اولین شبی که در مقابل کوی دانشگاه درگیری درستش شده بود
ـ عضو کمیته تحقیق و بررسی مجلس به انتخاب نمایندگان برای دیدار با کاندیداهای معترض در انتخابات 88
ـ پیگیری کننده جدی به نتیجه رسیدن پرونده جنابات کهریزک
اینها بخشی از خدمات دکتر زاکانی در دو دوره نمایندگی هست. زحمت یک سرچ ساده توی اینترنت رو به خودتون بدید عزیز
اقای زاکانی رو خیلی دوست دارم گرچه از جهانش متنفرم ولی دوستش دارم در حد تیم ملی

فقط یه مشکلی داره و اون اینکه مردم هنوز ایشون رو نشناختند تا بخوان بهش رای بدهند .
United States
جهان سایته حزبه رفیق نه سایت اقای زاکانی
علیرغم برخی ویژگی های خوب اقای زاکانی لیکن ایشان مصداق "رجل سیاسی "نیستند
United States
اگر رجل سیاسی نبود در تمام ادوار فعالیت اصولگرایان او را به عنوان اجرایی ترین فرد مسوول ستاد خود نمی کردند. مثلا همین آخری ابوترابی ولایتی حدادعادل و متکی در 7+8 بودن ولی زاکانی مسوول اجرایی ستاد اصولگراها ش.
سه دوره نمایندگی مجلس هم برای رجل سیاسی بودن کافیست
صالح پور
United States
اونهایی که اخلاص و تدبیر حاج علی رو به چشم دیدن تکلیف دارن مردونه بیان تو میدون خودشون رو خرج کنند.
این توان در طول سال های گذشته برای دیگران خرج شده حالا باید برای این رزمنده جانباز مخلص خرج بشه.
اگر هم خدای نکرده رقیب اصلاح طلب جدی بود همه میریم پشت کاندیدای اصولگرایی که بیشترین رأی رو داره.
اما حالا که فعلا این جوری نیست باید حاج علی رو به عنوان اصلح مطرح کرد.
با شناختی که از ایشون پیدا کردم خیلی وقته خدا خدا می کنم ایشون وارد حوزه ریاست جمهوری شوند..اما تمام نگرانی اینجانب این هست که عامه مردم ایشون رو نمی شناسند متاسفانه..
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خواهشا در کنار پرداختن به موضوعات سیاسی به اهانت برخی روزنامه ها به ساحت مقدس حضرت فاطمه (س) هم بپردازید
در کنار لوگوی روزنامه های بهار ،شرق و قانون به جای شهادت از واژه وفات استفاده شده واین موضوع باید به شدت پی گیری شود
ممنون اگر این موضوع را پی گیری کنید
یا علی