جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۱

تایید حکم اعدام ضارب «علی خلیلی»/ زمان اجرای حکم

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 423977
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تأیید حکم اعدام ضارب «علی خلیلی» از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.
تایید حکم اعدام ضارب «علی خلیلی»/ زمان اجرای حکم
به گزارش جهان به نق از فارس، ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ در یکی از محلات شرق تهران شهید علی خلیلی ۱۹ ساله‌ در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت که در نهایت بعد از گذشت حدود ۲ سال منجر به شهادت وی شد.

۲ خردادماه سال ۹۳ اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شهید علی خلیلی با ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور اولیای دم مقتول و نماینده دادستان در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری این دادگاه و پس از اظهارات اولیای دم و همینطور پس از دفاعیات متهم، زمانی وکیل متهم در جایگاه حضور یافت و پس از ارائه لایحه دفاعی خود در ۵ صفحه به ریاست دادگاه، اظهارداشت: ما تقاضای بررسی نظریه پزشکی قانونی نسبت به قتل علی خلیلی را داریم مبنی بر اینکه چه مقدار جراحت وارده بر شهید علی خلیلی منجر به تسریع در مرگ وی شده است.

زمانی تاکید کرد: هیچ مزاحمت نوامیسی بر اساس تحقیقات صورت گرفته که در گذشته انجام شده توسط متهم صورت نگرفته و بنده تقاضای برائت متهم از اتهام قتل عمدی را دارم.

در ادامه این جلسه قاضی اصغرزاده خطاب به زمانی وکیل متهم تذکر داد، دادگاه فقط براساس مضامین قانونی حکم صادر خواهد کرد و هیچگونه مسائل حاشیه‌ای تاثیری در تصمیم‌گیری ما نخواهد داشت و به آنچه از نظر حقوق و قضایی مشخص است، عمل خواهیم کرد.

با ابلاغ گزارش پزشکی قانونی به متهم، ۳۰ شهریور ماه دومین جلسه محاکمه ضارب شهید خیلی برگزار شد و در نهایت دادگاه ضارب طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر را به قصاص نفس محکوم کرد، اما با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید‌نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس از تأیید حکم اعدام ضارب علی خلیلی خبر داد و گفت: حکم اعدام ضارب علی خلیلی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده و به زودی به اجرا در‌ می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حتماً اجرا شود تا اوباش احساس امنیت نکنند که بی مزاحم می توانند به نوامیس مردم دست درازی کنند و هر آمر به معروفی را می توانند از سر راه بردارند و آب از آب تکان نخورد.
آشنا
خواهش می کنم دوباره رسانه های دور نیفتند که اگر ببخشند بهتر است.
سلام
لطفا خانواده شهید بخشش نکنن
در قضیه اسید پاشی بخشیدن ولی کار ادامه پیدا کرد
بعضی وقتا گذشت نتیجه عکس میده
Romania
اعدام براش خیلی کمه
masoud
Turkey
این یعنی عدالت!
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم خانواده ی آن شهید عزیز بزرگواری میکنند و عامل شهادت فرزندشان را پای چوبه ی دار میبخشند
البته پیش بینی میکنم
Romania
من عاشق بزودی های قوه قضائیه م
واقعا .... زدی تو خال!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام از خانواده شهید خلیلی تقاضای عاجزانه دارم به هیچ عنوان اقدام به بخشش قاتل نکنند که در این صورت این موجب پُر رو شدن این گونه اوباش می شود که فکر می کنند هر کاری بکنند خوب در نهایت خانواده محجوب امثال این شهید ها رضایت خواهند داد.بخشش این نوع اوباش موجب هدر رفتن خون شهسد خلیلی ها می شود
United Kingdom
سلام
اگه می نوشتید شهید خلیلی به جایی برمیخورد؟؟؟؟
United States
اعدامش مبارک باشه