شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

نظر یک مرجع درباره انصراف از دریافت یارانه

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 353579
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان نظر خود در خصوص انصراف از دریافت یارانه نقدی، گفت: کسانی که احتیاج ندارند نباید بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر‏، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در پاسخ به سئوال تعدادی از مقلدان مبنی بر اینکه آیا دریافت یارانه نقدی برای کسانی که دارای تمکن مالی بوده و نیازمند به استفاده از مبلغ آن نیستند، جایز است یا خیر، اظهار کرد: این قبیل اموال که در اختیار دولت محترم قرار دارد بیت المال است و لازم است که مسئولان محترم حکومت اسلامی، بیت المال را در راه تامین احتیاجات ملت مصروف نمایند.

وی ادامه داد: منتها احتیاجات باید دسته بندی شود و اولویت بندی هایی بر اساس الاهم فی الاهم مورد توجه کامل قرار بگیرد و تا توفیق خداوند مصروف شود و از این راه خدمت رسانی‌ها انجام بگیرد.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان پاسخ خود افزود: بنابراین چون معیار و ملاک صرف بیت المال در راه تامین نیازمندی‌ها است لذا کسانی که احتیاج ندارند نباید بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *