پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم لغو روادید بین ایران و عراق

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 458474
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرز مهران اظهار داشت: شمار بالای تردد زائران و حجم زیاد صدور کالا از مرز مهران یکی از مهم‌ترین امتیازات منطقه محسوب می‌شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه این فعالیت‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی بوده که می‌توان به ایجاد کنسولگری عراق در ایلام اشاره کرد و باید این مهم از سوی وزارت امور خارجه با طرف عراقی پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: لغو روادید بین دو کشور نیز از نیازهایی است که این نیازها بر پایه مبناهای دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت عراق و ایران شکل گرفته که باید به جد در دستور کار دو طرف قرار گیرد.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها در مرز مهران با این حجم زائران اربعین نیاز به بسیج عمومی دارد و باید دولت و مسئولان استانی و کشوری در راستای حل مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کنند.
 
لاریجانی تصریح کرد: راه‌های ارتباطی این حوزه مشکلات بسیاری دارد و چهار خطه کردن محورهای ارتباطی مهران جزء موارد کلیدی است که باید توسط استاندار و دیگر مسئولان و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و زیرساخت‌های آن فراهم شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد راه‌آهن نیز در این استان یک نیاز ضروری است اما با توجه به کمبود منابع مالی دولت، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از طریق فاینانس اقدام کند.
 
وی ادامه داد: خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) برای مردم و مسئولان و تمام کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند مایه افتخار است و لازم است وجهه مردمی اربعین حسینی به طور کامل حفظ شود.
 
علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی که به منظور بازدید از مرز مهران و بررسی وضعیت تردد زوار به استان ایلام سفر کرده بود لحظاتی پیش استان را به مقصد استان خوزستان ترک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
با لغو روادید موافقم
ولی یادمون نره رفتن اینهمه زائر به عراق چه هزینه هنگفتی به اون کشور وارد میکنه ، ایکاش هموطنان مثل سفرهای دیگه کمی هم پول خرج کنن .
آدم اشکش درمیاد وقتی میبینه یه پیرزن به زور چنتا زائر رو میبره خونش و پذیرایی میکنه و میگه خدا عوضش رو میده !
ناشناس
فقط ارائه پیشنهاد کافی نیست .عمل کنید.استان ایلام و شهرهای مرزی آن 8 سال جنگ را تحمل کردند.تا کی باید محروم بماند