جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اعلام بودجه پیشنهادی برای بیمه کارگران

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 398273
نایب‌‌رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی پیشنهاد کرد یک‌هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۴ به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داده شود تا آنها بتوانند سال آینده کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
به گزارش جهان؛ سیدهادی ساداتی در گفت‌وگو با فارس، درباره مصوبه اخیر مجلس در مورد وضعیت بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اظهار داشت: طبق این مصوبه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد، اما سهم دولت در آن لحاظ نشده است، در حالی که بر اساس ماده ۲۹ قانون اساسی، دولت باید در این زمینه مشارکت کند.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد ما این است که در بودجه سال ۹۴ تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان از محل دریافت مالیات ارزش افزوده به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داده شود تا آنها بتوانند در سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: البته برخی شهرداری‌ها در این زمینه کمک لازم را نمی‌کنند و به جای تشویق کارفرمایان به پرداخت حق بیمه کارگران، آنها را به سمت شرکت‌های بیمه خصوصی سوق می‌دهند تا به جای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، با هزینه کمتر بیمه مسئولیت خریداری کنند.

وی ادامه داد: ظاهراً این افراد مطلع نیستند که طبق تبصره ۲ قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال ۹۱، مراجعی که مانع اجرای این قانون یا محرومیت کارگران از بیمه شوند، به پرداخت غرامت محکوم خواهند شد.

ساداتی گفت: برخی این طور عنوان می‌کنند که هزینه‌های ناشی از پرداخت حق بیمه برای کارگران ساختمانی از دلایل رکود در بخش مسکن است در حالی که طبق آمار، ساخت مسکن در سال ۹۲ که کارگران هیچ پرداخت حق بیمه‌ای نداشتند نسبت به سال ۹۱ بیش از صددرصد کاهش داشته و این آمار نشان می‌دهد که رکود بخش مسکن هیچ ارتباطی به بیمه کارگران ندارد.

این فعال بخش کارگری درباره وضعیت سهام عدالت کارگران ساختمانی گفت: اغلب افرادی که در سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و مدارک‌شان کامل بود، امسال کارت سهام عدالت را دریافت کردند و فقط تعداد اندکی باقی ماندند که دلیل آن هم نقص پرونده یا مدارک در سامانه ثبت نامی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *