آیتالله خوشوقت گفت: ای کاش از خود ما سؤال میکردند منظور ما چه بوده است و بعد زبان به لعن و ناسزای ما باز میکردند.
به گزارش جهان به نقل خبرنامه دانشجویان ایران، در پی پخش بخشی از جلسات پرسش و پاسخ آیت الله خوشوقت از صدا و سیما و شیطنت صورت گرفته در خصوص اظهار نظر ایشان پیرامون شخصیت والای حضرت رقیه سلام الله علیها، و هجمه های صورت گرفته به ساحت این عالم بزرگوار، جلسه ای در این زمینه بین دو تن از روحانیون بزرگوار، حجج اسلام میرزامحمدی و سید عباس موسوی مطلق و حضرت آیت الله خوشوقت هفته گذشته به صورت خصوصی برگزار گردید که دراین جلسه آیت الله خوشوقت سخنانی را درباره تحریف صورت گرفته بیان کردند.
در جلسه ای که بعد پایان این جلسه بین حجج اسلام میرزامحمدی و شاگردان ایشان در مرکز آموزش مداحی حسین جان برگزار می شود، حجت اسلام میرزامحمدی واکنش آیت الله خوشوقت درباره این تحریف صورت گرفته اعلام می کند.
آیت الله خوشوقت در این جلسه به برنامه صدا و سیما اشاره می کند و از اختلاف 180 درجه صحبت های منتشر شده با اصل سخنان می گوید و خطاب به کسی که این صحبت ها را منتشر کرده است می گوید: کسی که این کار را کرده است، بنده آن را حلال نخواهم کرد.
متن کامل سخنان آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه در این جلسه خصوصی به شرح ذیل است:
اولا بنده معتقد به ایشان هستم، و این دختر را از عائله امام حسین می دانم، و قبر ایشان هم از مسلمات است، و دو جریان باعث دگرگونی شام و تغییر رفتار یزید شد، یکی خطبه امام سجاد (ع)، که در این خطبه ایشان پیغمبر را با عظمت یاد کردند و انتصاب خود را به پیغمبر بیان نمودند، و دیگری جریان دختر مظلوم امام حسین (ع) بود.
ثانیا 50 سال است که در مسجد ما روضه حضرت رقیه و خرابه شام را می خوانند و ما گریه و عزاداری می کنیم برای ایشان، و یک کلام هم در این 50سال چیزی نگفته ایم.
ثالثا بنده منظورم این بود که بعضی که ایشان را دختر امام نمی دانند، شاید ایشان را یکی از اصحاب سید الشهدا بدانند.
ولی اصل وجود این دختر مسلم و قطعی است؛ ای کاش از خود ما سوال می کردند منظور ما چه بوده است، و بعد زبان به لعن ناسزای ما باز میکردند.
گفته اند من منکر ایشان هستم؛ (در حال گریه کردن) من کجا این حرف ها را زده ام، بنده منکر وجود ایشان نبوده ام و نیستم.
سلام(من یه طلبم)
این طرز تفکر شما خیلی سالم و قابل تحسین است. واقعا باید عالم را احترام کرد و در جایی که تخصص دارد به عنوان یک متخصص به او مراجعه کرد هرچند هم که مخالف سلایق او باشیم.
همانطور كه صحبتهاي ايشان از شبكهي اول سيما پخش شد ، ايشان بايد در همان برنامه بيايند و همين حرفها را آن جا بزنند.
مگر چند درصد كساني كه در دورترين روستاها صداي ايشان را شنيدهاند به اينترنت دسترسي دارند ؟
اگر نه به اين صورت قابل قبول نيست.
یعنی چی که قابل قبول نیست؟
مثل اینکه یادتون رفته ما دینمون رو ازهمین علمایاد گرفتیم.
هرچه بگویند باید بفهمیم که عمری درمیان روایات وآیات بوده اند.
شماباید فکرت رو عوض کنی.
ادب درمقابل مقام عالم مهمه.
درروایات آمده که نگاه کردن به درب خانه عالم عبادته"النظرالی باب العالم عباده"
شهید مطهری هم در کتاب حماسه حسینی می فرماید دختری به نام رقیه در کتب تاریخی وجود ندارد ویک فاطمه صغری هست میتوان نتیجه گرفت که چنین دختری در واقعه کربلا و پس از آن حضور داشته اما این که دختر خود حضرت بوده یا خیر و یا اینکه اسم او رقیه بوده یا خیر محل تردید است
یک سوال.
چرا آقای خوشبخت بلافاصله بعد از پخش برنامه از صدا و سیما این مطلب را بیان نکردند و وقتی اعتراض و هجمه علیه خود را دیدند دست به این کار زدند.
بهتر است شجاعت به خرج می دادند و اعلام می کردند من اشتباه کردم.
با عرض سلام
اول ایشان را بشناسید، بعد ایشان را نصیحت کنید
البته توصیه میکنم اندکی نیز به مطالعه ی کتب تخصصی که در رد و اثبات این مسئله ی تاریخی به صورت عالمانه (نه احساسی) پرداخته اند، مراجعه بفرمائید
باسمه تعال
اولا صدا وسیما باید دقت بکند موضوعات مطرح شده توسط ایشان در یک جمع خصوصی را چگونه پخش کند که برای عوام مشکل ساز نشود
ثانیا این نظر ایشان است و اختلاف نظر بین علما همیشه بوده و هست
ثالثا این نظر سر سوزنی از ارج و قرب و ارادت ارادتمندان به حضرت رقیه س کم نمیکند.
رابعا رنجاندن عالم عامل که از اولیای الهی است بلا شک بی تقوایی است...
اقای خوشوقت - جوادی املی - محمود امجد - حسن زاده - فاطمی نیا ووو اینها از اولیاء الله و عرفا و اساتید اخلاق هستند. آقای مصباح بزرگند اما با اینها فرق دارد. مصباح هم یک فیلسوف بزرگ است. لطفا افراد را با هم قاطی نکنید.
در درجه اول خودم پی برده ام. فاطمی نیا و احتمالا مرتضی تهرانی (مستقیما)- مرحوم بهجت - حسن زاده و جوادی آملی ووو (غیرمستقیم)، حضرت آقای امجد را از اولیای خدا می دانند. البته امجد در مسایل سیاسی برداشتهایش غلط نیست اما معلوم نیست دقیق و بنابر مصلحت باشد. مرجع سیاسی ولایت فقیه است. این خصوصیت اولیاء الله بودن درباره مصباح تاکنون برای بنده محرز نشده بلکه اینکه نیست محرز شده. البته ایشان فیلسوفی بزرگند و مجتهدی باتقوا و امروزه از استوانه های فکری نظام مقدس اسلامی هستند. اما خوب عرفان چیز دیگریست قرار نیست هرکس مجتهد است عارف هم باشد. باتقوا بودن چیز کمی نیست. حضرت امام خمینی (ره) بعنوان عارفی کم نظیر بلکه بی نظیر بقول مرحوم بهاء الدینی (ره) علاوه بر ولایت فقیه، ولایت تکوینی هم داشت. اولیاءالله به اندازه ظرفیتشان ولایت تکوینی هم دارند که نفسشان دل مردم را روشن می کند.
علامه طباطبایی: مصباح در میان شاگردان من مثل انجیر در میان میوه هاست که افکارش دورریختنی ندارد.
آقای مصباح نمود و ظهورشان در فلسفه است وگرنه همچون استاد شهید مطهری جامع الاطراف اند در علوم دینی.
خداوند حفظشان کند و آقای خوشوقت را هم غریق رحمت خاصش بنماید.