پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
حسن روحانی:

شورای امنیت سازمان ملل در یکی دو مقطع از حقوق ما دفاع کرد

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 445973
حسن روحانی گفت: گرچه ما از شورای امنیت سازمان ملل گله داریم و این شورای امنیت در دوران جنگ تحمیلی در عرصه دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع از حقوق ملت ایران دفاع کرد.
شورای امنیت سازمان ملل در یکی دو مقطع از حقوق ما دفاع کرد
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه بزرگ نیروهای نظامی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، با بیان اینکه جنگ تحمیلی گرچه مشکلات و خسارت‌هایی برای کشور داشت، دفاع ملت ایران دستاوردهای گرانبهایی داشت.

وی ادامه داد: اولین اثرش آن بود که این دفاع ملت ساز شد و ملت ایران تبدیل به یک ملت منسجم، مقاوم، قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان شد.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: برخی فکر می‌کردند با زور سرنیزه می‌توان ملتی را ساخت و به تاریخ گذشته مثال می‌زدند اما در دوران بعد از انقلاب دیدیم که قدرت بزرگی که توانست ملت را منجسم بسازد مقاومت و دفاع در برابر متجاوزین بود.

دکتر روحانی افزود: این دفاع مقدس تمام شکاف‌هایی که برخی از آنها در شرایط بعد از انقلاب ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده بود را مخصوصا شکاف‌های اجتماعی را از بین برد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه فارس و ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ و عرب و همه طوایف، اقوام، مذاهب یکپارچه در کنار هم به صورت صف واحد ایستادگی کردند گفت: دفاع مقدس ملت قوی، بزرگ و منسجم ایران را برای ما ساخت.

دکتر روحانی گفت: به ما اتهام می‌زنند که ایران پس از پیروزی انقلاب یک نظام بنیادگرا و در پی تحمیل خواست خود به همسایگان و دیگر ملت‌ها است ولی در جنگ تحمیلی ثابت شد که چه کسانی متجاوز هستند، چه ایدئولوژی در فکر تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگران است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به ما نشان داد که دین اعتقاد به خدا، اسلام با حب وطن، با عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد و نه تنها رودر روی یکدیگر نیست بلکه عشق به خداوند و ایمان و حب وطن در کنار یکدیگر است.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمینشان در دفاع مقدس ۸ ساله تحقق پیدا کرد افزود: شما به همه قرون متمادی گذشته سر بزنید دفاع‌های متعدد، جنگ‌های مختلفی که بود هیچ جا حماسه، غیرت، ایستادگی در طول ۸ سال به اندازه‌ای که در این دفاع مقدس بود نمی‌یابید.

روحانی افزود: یک ارتش ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است و یک سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و مردم این سرزمین جوشید و سر برآورد جوانان برومند، دانشجو،انقلابی و ایثارگری که دانشکده‌های نظامی پر طمطراق را ندیده بودند در عرصه دفاع مقدس فعالیت کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: این افراد ایمان و خلاقیتشان به مراتب بالاتر از آنهایی بود که سالیان طولانی دانشگاه‌های نظامی را پشت سرگذاشته بودند شب عملیات شب عقل و تدبیر و برنامه بود از نیمه شب تا صبحگاه عشق و مناجات با خداوند نماز شب و توسل بود آنجایی که ایمان و جهاد و فداکاری،عشق،عقل و تدبیر کنار همدیگر قرار می‌گیرند و آنجا که مظلومیت با شجاعت در کنار هم قرار می‌گیرد به نتیجه روشنی خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس مظلومانه جنگیدند اظهار داشت: آنان در بعضی مقاطع با دست خالی جنگیدند سپاهی که تا دیروز در برابر تروریست‌ها و نیروهای مزدور از کشور دفاع کرده بود امروز در میدان جنگ در برابر مجهزترین ارتش‌های منطقه ایستادگی می‌کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی این سپاه دلاور با ارتش قهرمان در کنار نیروهای مردمی یعنی بسیج، نیروی انتظامی، کمیته‌ها، شهربانی‌ها، ژاندارمری‌ها و همه طوایف و اقوام مسلحی که به میدان جنگ و جهاد آمده بودند و آنچنان طوفانی را بوجود آوردند که امروز شاهد آفرینش حماسه بزرگ آنانیم.

وی با اشاره به حمله دشمن در اوایل جنگ به میهن اسلامی تصریح کرد: پس از ماه اول دشمن توانست در بعضی از بخش‌ها نفوذ کند و بخشی از روستاها و مرزها را مورد تجاوز قرار دهد و نیروهای ما سدی محکم در برابر آنان ساختند واولین هیبت تهاجمی خود را در ماه اول جنگ طراحی کرده و به قلب دشمن یورش بردند و یک عملیات بزرگ را در یکسال بوجود آوردند.

وی افزود: آنان فرمان امام را اجرا کرده و آبادان را از حصر خارج کردند که این ایمان قوی بود که خرازی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، زین‌الدین‌ها، صیاد‌ها، ستاری‌ها، بابایی‌ها، کشوری‌ها و شیرودی‌ها را ساخته شد و یکبار نشد که در دوران دفاع مقدس به خلبان هوانیروز و جنگنده‌ها فرمانی صادر شود و از فرمان تمرد جوید.

وی افزود: همواره داوطلبان در جنگ از هم سبقت می‌جستند برای اینکه عملیات مهمی را انجام دهند آنگاه که به تلافی حملات به تهران بغداد را زیر غرش هواپیما قرار دادیم و خلبانان ما از همدان تا مهرآباد، بندرعباس و اصفهان همگی داوطلب بودند در عملیاتی که ریسک آن بالای ۹۰ درصد بود و تانک با تانک نمی‌جنگید و ما به اندازه کافی نیروهای زره‌ای نداشتیم اما ایمان، وحدت و اتحاد در میان نیروهای مسلح و نفس گرم امام راحل منجر به پیروزیمان شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز ما بر شجاعت و ایمان نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم در واقع فرماندهی امام راحل، میهن دوستی توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد مقدس بوده و هست دفاعی که برای شرف، ایمان، ناموس و آب و خاک جان و مال را فدا می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ما که قصد تجاوز نداشتیم بعد از پیروزی انقلاب می‌خواستیم با همه همسایگانمان با حب و دوستی و برادری زندگی کنیم گفت: پیام انقلاب ما پیام رحمت، عدالت، استقلال برای همه ملت‌های همسایه بود اما قدرت‌های بزرگ، همسایه‌ای را وادار کردند و عفلقیان مزدور را برای تجاوز آماده کردند و فکر کردند با این تجاوز می‌توانند قدرت ملت بزرگی را به شکست بکشانند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: ملت ما در ۱۶ سال انقلاب اسلامی نشان داد با ایمان و وحدت در انقلابش پیروز شد و همین ملت در ۸ سال دفاع مقدس بازهم در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی که در اختیار دشمن بود ایستادگی کرد و امروز هم ملت بزرگ ما همان راه را ادامه داده است.

وی ادامه داد: وقتی یک ملت بزرگ، نیروی مسلح، مومن، باکفایت، دلیر یکپارچه در کنار خود دارد، وقتی ملتی، ملت منسجم، مقتدر و ایستاده و مقاوم در برابر فشارها و تحریم‌ها است، وقتی ملتی رهبری با درایت و شجاع دارد، وقتی ملتی، دولتی برآمده از آراء خود دارد، وقتی ملتی، دیپلمات‌هایی کارکشته، شجاع، خلاق، با شهامت دارد می‌تواند و توانست در برابر شش قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشیند و از همه حقوق ملت بزرگ ایران به خوبی دفاع کنند و بتوانند پیش نویسی را برای شورای امنیت سازمان ملل آماده کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ۷۰ سال از عمر سازمان ملل گذشته است گفت: اولین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یعنی ۷۰ سال پیش مربوط به ایران بود.

وی با تأکید بر اینکه آن زمان که در جنگ جهانی دوم بخشی از کشورمان در اشغال دیگران بود و اکنون آخرین قطعنامه‌های شورای امنیت هم در ۷۰ سالگی دوباره راجع به ایران است افزود: قطعنامه‌های ناصوابی از این شورای امنیت صادر شده اما آن قطعنامه‌های اولیه در دفاع از ملت ایران و لزوم خروج نیروهای بیگانه از ایران بود و آخرین قطعنامه‌ها هم به معنای غلط بودن تحریم‌های ظالمانه بود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه گرچه ما از شورای امنیت سازمان ملل گله داریم و این شورای امنیت در دوران جنگ تحمیلی در عرصه دفاع از مظلوم ظاهر نشد خاطر نشان کرد: اما این شورا در یکی دو مقطع از حقوق ملت ایران دفاع کرد.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: امروز اگر می‌بینیم ملت ما در برابر دیگران پیروزی و موفقیتی را بدست آورده است در سایه انسجام و وحدت دولت ، ملت و راهبر بزرگ و شجاع است.

وی ادامه داد: شش قدرت جهانی یکسال پیش به ما می‌گفتند فقط می‌توانید ۱۰۰ دستگاه سانتریفیوژ داشته باشید و ما امروز موفق شدیم ۶۰ برابرآن یعنی ۶۰۰۰ سانتریفیوژ را فعال نگه داریم.

دکتر روحانی اضافه کرد: یک سال پیش شش قدرت بزرگ به ما می‌گفتند حتی یک سانتریفیوژ نباید در فردو بماند اما امروز ۱۰۰۰ برابر آن در فردو است.

وی تأکید کرد: یک سال پیش می‌گفتند در اراک نباید راکتور آب سنگین باشد و امروز ۱+۵ می‌گوید راکتور آب سنگین اما مدرن‌تر از گذشته و این همه توفیق در سایه داشتن ملت بزرگ، نیروهای مسلح قوی، دیپلمات‌های خلاق و لایق و راهبر درایتمند است.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز به دنیا می‌گوییم بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و تروریست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: این سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدان‌های غربی و جنوبی در برابر عفلقیان بایستد اولین قدمش ایستادگی در برابر گروهک‌های مزدور و تروریستی بود.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امروز بزرگترین قدرت منطقه علیه ترور نیروهای مسلح ما هستند گفت:همانطور که ما در عراق و سوریه با درخواست دولت‌های آنها به ارتش‌هایشان کمک کردیم اگر خدای ناکرده تروریست‌ها در کشورهای دیگر همسایه هم به جولان بپردازند، بازهم تنها امیدشان می‌تواند به ارتش و سپاه ایران باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما به این ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ملت بزرگ، رهبر شجاع افتخار می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا از همه مشکلات عبور کنیم و ایرانی آبادتر بسازیم و به دنیا بگوییم که ایران همیشه مقاوم در برابر همه تجاوزها است و قصد تجاوز به هیچ کس را ندارد اما به خوبی از سرزمین و ملت خودش دفاع خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *